Πολυάριθμες οργανώσεις προστασίας δικαιωμάτων του καταναλωτή και των παιδίων στις ΗΠΑ, έβαλαν στο στόχαστρό τους την καινούρια υπηρεσία του YouTube, ονόματι YouTube Kids, που απευθύνεται σε παιδιά, την οποία λάνσαρε πρόσφατα η Google.
Με επιστολή διαμαρτυρίας που συνυπέγραψαν κι έστειλαν προς την ομοσπονδιακή επιτροπή εμπορίου των ΗΠΑ, οι εν λόγω οργανώσεις κατηγορούν το YouTube Kids ότι πολλά από τα προγράμματα που προβάλλει περιέχουν κεκαλυμμένες τοποθετήσεις προϊόντων κατά παράβαση των όρων χρήσης και λειτουργίας του σάιτ.
Μπορεί αρκετά από τα κανάλια της υπηρεσίας να σπονσοράρονται από μεγάλες εταιρείες όπως τα McDonalds και η Fisher-Price όμως οι χαρακτήρες των καρτούν που εμφανίζονται σε κανονικά επεισόδια κινουμένων σχεδίων, στη συνέχεια εμφανίζονται και σε διαφημιστικά μηνύματα με αποτέλεσμα να είναι δυσδιάκριτες οι διαφορές μεταξύ 'κανονικού' περιεχομένου και διαφημίσεων.
Παράλληλα πολλά βίντεο που περιέχουν τη διαδικασία "unboxing" και παρουσίασης παιχνιδιών από μικρούς πρωταγωνιστές, δεν είναι εμφανές εάν και πάλι πρόκειται για πληρωμένο περιεχόμενο από εταιρείες ή αυθεντικά βίντεο που ανέβασαν αφθόρμητα οι χρήστες.
Εκπρόσωπος της υπηρεσίας, πάντως, δήλωσε στο Reuters ότι το YouTube Kids, αναπτύχθηκε σε συνεργασία με οργανώσεις προστασίας καταναλωτών, αλλά η συγκεκριμένη σύμπραξη οργανώσεων δεν ενημέρωσε κανέναν εκπρόσωπο του YouTube προτού στείλει την εν λόγω επιστολή.
σχόλια