Σύγχρονα αεροσκάφη, άνετα καθίσματα, ευγενικό πλήρωμα και αεροσυνοδοί με αίσθηση καθήκοντος: αυτοί είναι παράγοντες που πολλοί πίνακες κατάταξης λαμβάνουν υπόψη τους για τον προσδιορισμό των καλύτερων αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο. Όμως, κάτι παραβλέπουν σύμφωνα με την εταιρεία για τα δικαιώματα των επιβατών και αυτό δεν είναι άλλο από τον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες διαχειρίζονται τις κρίσεις και αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους, όταν προκύπτουν προβλήματα.
«Πιστεύουμε ότι μια αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να αξιολογείται όχι μόνο από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τους επιβάτες της κατά τη διάρκεια της συνήθους λειτουργίας, αλλά και από την προσοχή που δείχνει στους πελάτες της όταν τα πράγματα πάνε στραβά», αναφέρεται στην έκθεση.
Για να καταρτίσει το ετήσιο "AirHelp Score", ο οργανισμός αξιολόγησε 83 αεροπορικές εταιρείες με βάση την ακρίβεια, τις απόψεις των πελατών και το πόσο αποτελεσματικά χειρίζονται τις αξιώσεις αποζημίωσης των πελατών.
Κάθε παράγοντας σταθμίστηκε εξίσου στη βαθμολόγηση, δήλωσε ο Tomasz Pawliszyn, διευθύνων σύμβουλος της AirHelp.
Και κάπως έτσι προκύπτει η λίστα με τις καλύτερες και τις χειρότερες αεροπορικές εταιρείες του 2023
Συγκεκριμένα, με βάση τα δεδομένα από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, αυτές είναι οι αεροπορικές εταιρείες που βρέθηκαν στην κορυφή της βαθμολογίας της AirHelp για το 2023:
1. Qatar Airways – 8.38
2. Eurowings – 8.27
3. LOT Polish Airlines – 8.11
4. Etihad Airways and All Nippon Airways – 8.09 (tie)
6. Austrian Airlines – 8.07
7. American Airlines – 7.97
8. China Airlines – 7.92
9. Wideroe – 7.89
10. United Airlines – 7.88
Ας δούμε όμως και αυτές που δεν τα πήγαν καθόλου καλά στην κατάταξη και είναι οι εξής:
1. Tunisair – 4.12
2. British Airways – 5.03
3. Frontier Airlines and Pegasus Airlines – 5.18 (tie)
5. Czech Airlines – 5.20
6. Air Canada – 5.68
7. Spirit – 5.69
8. TAROM and Azores Airlines – 5.71 (tie)
10. Air Austral – 5.77
Σημειώνεται ότι η Qatar Airways βρίσκεται στην κορυφή κάθε κατάταξης "AirHelp Score" από το 2015 - εκτός από μία. Το 2016, η αεροπορική εταιρεία με έδρα τη Ντόχα έπεσε στο Νο. 2, πίσω από τη Singapore Airlines. Το 2022, ισοβάθμησε στην 1η θέση με την Etihad Airways, δήλωσε ο Pawliszyn.
Καλύτερες και χειρότερες αεροπορικές εταιρείες για τις απαιτήσεις των επιβατών
Οι πέντε αεροπορικές εταιρείες που σημείωσαν την υψηλότερη βαθμολογία μόνο για την επεξεργασία των απαιτήσεων αποζημίωσης - η οποία αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες χειρίζονται τις απαιτήσεις ("Αγνοούν ή απορρίπτουν άδικα τις απαιτήσεις;"), καθώς και τους χρόνους απόκρισης και πληρωμής, είναι οι εξής:
Οι χειρότερες επιδόσεις όσον αφορά την επίλυση των απαιτήσεων είναι οι εξής:
British Airways - 1
Gulf Air - 1,4
Czech Airlines, Aircalin και Vietnam Airlines - 1,7 (ισοπαλία)
Η British Airways μπορεί να κατέλαβε την τελευταία θέση ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσής της, δήλωσε ο Pawliszyn.
Αναλυτικά, τους παράγοντες κατάταξης των αεροπορικών εταιρειών για το έτος που σε λίγες μέρες ολοκληρώνεται μπορεί κανείς να βρει στον ιστότοπο της AirHelp.
Με στοιχεία από CNBC.com