Αποσύρθηκε το άγαλμα του Ερντογάν από φεστιβάλ τέχνης στη Γερμανία λόγω σφοδρών αντιδράσεων

Αποσύρθηκε το άγαλμα του Ερντογάν από φεστιβάλ τέχνης στη Γερμανία λόγω σφοδρών αντιδράσεων Facebook Twitter
EPA/ARMANDO BABANI
1

Η πόλη του Βισμπάντεν απέσυρε στη διάρκεια της περασμένης νύκτας, το άγαλμα του αρχηγού του τουρκικού κράτους, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο χρώμα του χρυσού, που ήταν εγκαταστημένο στο κέντρο της πόλης στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ τέχνης, εξαιτίας της πολεμικής που προκαλούσε.

«Σε συμφωνία με την αστυνομία, ο δήμος αποφάσισε την απόσυρση του αγάλματος επειδή η ασφάλεια γύρω απ' αυτό δεν μπορούσε πλέον να εξασφαλισθεί», ανέφερε η δημαρχία σε μήνυμα στον λογαριασμό της στο Twitter.

Το άγαλμα μεταφέρθηκε με γερανό.

Αυτό το ύψους τεσσάρων μέτρων άγαλμα του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, βαμμένο με χρυσό χρώμα και με το δάχτυλο αποφασιστικά υψωμένο, είχε εγκατασταθεί στην αρχή της εβδομάδας στην πόλη από τους οργανωτές ενός φεστιβάλ τέχνης, της Μπιενάλε του Βισμπάντεν.

Το φεστιβάλ αυτό, που είχε πάρει την άδεια των τοπικών αρχών, έχει φέτος θέμα τις «κακές ειδήσεις» και με το εν λόγω άγαλμα επεδίωκε να προκαλέσει το κοινό και να δώσει έναυσμα για συζήτηση.

Και το πέτυχε πέραν πάσης προσδοκίας: από τη Δευτέρα, τα πνεύματα οπαδών και αντιπάλων αυτού του εκθέματος και του Ερντογάν εξάπτονταν όλο και περισσότερο.

Λίγο μετά την εγκατάστασή του, διάφορα προσβλητικά σχόλια, ανάμεσα στα οποία «Τούρκος Χίτλερ», γράφτηκαν πάνω στο άγαλμα. Ο τόνος ανέβηκε ιδιαίτερα χθες Τρίτη το βράδυ μπροστά από την εγκατάσταση, όταν τα δύο στρατόπεδα ήρθαν αντιμέτωπα «μέσα σε μια κάπως επιθετική ατμόσφαιρα», σύμφωνα με εκπρόσωπο της αστυνομίας.

Ένας τοπικός αξιωματούχος της ασφάλειας, ο Όλιβερ Φραντς, έκανε μάλιστα λόγο στην εφημερίδα Wiesbadener Kurier για συμπλοκές ανάμεσα στις δύο ομάδες. «Εθεάθησαν μαχαίρια», πρόσθεσε.

Η κατάσταση αυτή ώθησε τελικά τον δήμαρχο να διατάξει την απόσυρση του αγάλματος.

Ο διευθυντής του θεάτρου του Βισμπάντεν που είχε την πρωτοβουλία να στηθεί το άγαλμα, ο Ούβε Έρικ Λάουφενμπεργκ, υπερασπίσθηκε από την πλευρά του την πρωτοβουλία στο όνομα της ελευθερίας της έκφρασης.

«Στήσαμε το άγαλμα για να συζητήσουμε για τον Ερντογάν», δήλωσε, σύμφωνα με το Γερμανικό Πρακτορείο (DPA). «Σε μια δημοκρατία πρέπει να μπορούμε να υποφέρουμε όλες τις απόψεις», πρόσθεσε.

Ένας τοπικός αξιωματούχος του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD), ο Εμίλ Σέντσε, κατήγγειλε από την πλευρά του «τη βλακεία» των οργανωτών, οι οποίοι «προσέφεραν μια σκηνή σ' έναν δεσπότη που περνάει τον καιρό του ταπεινώνοντας τους Γερμανούς».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP

Διεθνή
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγγλία: Άνδρας σκότωσε το βρέφος της συντρόφου του - Έκαναν βόλτα με τη σορό του στο καροτσάκι

Διεθνή / Αγγλία: Άνδρας σκότωσε το βρέφος της συντρόφου του - Έκαναν βόλτα με τη σορό του στο καροτσάκι

Έναν εφιάλτη έζησε η μόλις 2 ετών Ισαμπέλα στα χέρια του συντρόφου της μητέρας της, ο οποίος την κακοποιούσε συστηματικά, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο της από τραύματα σε όλο της το σώμα
LIFO NEWSROOM
Καμπανάκι FBI σε ΝΒΑ: Διεθνείς εξελιγμένες σπείρες διαρρηκτών στοχεύουν αθλητές

Διεθνή / Καμπανάκι FBI σε ΝΒΑ: Διεθνείς εξελιγμένες σπείρες διαρρηκτών στοχεύουν αθλητές

Δύο παίκτες του ΝΒΑ βρήκαν τα σπίτια τους παραβιασμένα τις τελευταίες εβδομάδες, μαζί με τον δύο φορές MVP του NFL Πάτρικ Μαχόουμς και τον συμπαίκτη του στους Κάνσας Σίτι Τσιφς, Τράβις Κέλσι
LIFO NEWSROOM
Diddy: Η τραγουδίστρια Dawn Richard κατέθεσε ότι την απειλούσε και την κακοποιούσε για χρόνια

Διεθνή / Diddy: Η τραγουδίστρια Dawn Richard κατέθεσε ότι την απειλούσε και την κακοποιούσε για χρόνια

«Την κακοποίησε σεξουαλικά και όχι μόνο δεν της πλήρωσε τα χρήματα που της είχε υποσχεθεί, αλλά στην πραγματικότητα την εμπόδισε να φάει και να κοιμηθεί εκείνα τα χρόνια» αναφέρει η δικηγόρος της
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Η βλακεία χαρακτηρίζει τους οπαδούς της Εναλλακτικής για την Γερμανία (πολύ συνηθισμένο για την ακροδεξιά) και όχι τους οργανωτές της έκθεσης. Και μόνο το γεγονός ότι αυτή η αυταρχική απεικόνιση του Ερντογάν, αισθητικής μνημείων ολοκληρωτικών χωρών, στεγαζόταν κάτω από τον τίτλο "Κακά νέα" καθιστούσε αυτονόητη για στοιχειωδώς σκεπτόμενους την κριτική απέναντι στον Τούρκο αντιδημοκράτη ηγέτη και όλους τους ομοίους του. Αρα, πολύ καλώς αποσύρθηκε. Από την εποχή του ντανταϊσμού, η σύγχρονη τέχνη που σέβεται τον εαυτό της και την αποστολή της, προκαλεί και δημιουργεί σπινθήρες προβληματισμού και διαλόγου μέσα στην κοινωνία.