Την προηγούμενη Κυριακή, στην πόλη Ekbatan, στα δυτικά της Τεχεράνης, μέσα σε κάδους σκουπιδιών βρίσκονται ανθρώπινα μέλη. Παραδίπλα βρίσκεται πεταμένη μια βαλίτσα γεμισμένη με το ίδιο φρικιαστικό περιεχόμενο.
Το περιεχόμενο μόλις 24 ώρες πριν ανάσαινε, δημιουργούσε και υπέφερε από το bullying και τον τρόμο της ίδιας του της οικογένειας, αναφορικά με την απόφασή του να μείνει ανύπαντρος. Ήταν ο σκηνοθέτης Babak Khorramdin, 47 ετών.
Βάσει της ιατροδικαστικής έκθεσης και των όσων αποκάλυψε ο επικεφαλής του Ποινικού Δικαστηρίου της Τεχεράνης, Μοχάμεντ Σαχαρί, ο 47χρονος ναρκώθηκε από τους ίδιους τους γονείς του και εν συνεχεία δολοφονήθηκε και διαμελίστηκε. Και οι δυο τους υπάκουαν στον άγραφο νόμο τιμής που θέλει τους άντρες να νυμφεύονται νεαροί και να συνεχίζουν το αρσενικό όνομα της οικογένειας...
Το «έγκλημα τιμής» σημειώθηκε μετά από λεκτική αντιπαράθεση του σκηνοθέτη με τον πατέρα του, αντιπαράθεση που ακολούθησε την απόπειρα του πατέρα του να επαναφέρει στο τραπέζι της συζήτησης τον ενδεχόμενο γάμο του Babak.
Όπως μεταδίδει το ArabNews, ο δολοφόνος δεν είχε κανένα πρόβλημα να παραδεχθεί την αποτρόπαιη πράξη του και να μη δηλώσει μεταμέλεια, καθώς έκανε αυτό που τού υπαγόρευε ο άγραφος Νόμος και ο Θεός έναντι ενός γιου «που ντρόπιαζε την οικογένεια και διέσυρε την τιμή της. Διακυβευόταν η ζωή και η οικογένεια μας. Έκανε ό,τι ήθελε. Τον είχαμε καταραστεί, τον είχαμε αποκηρύξει. Εγώ και η μητέρα του αποφασίσαμε ότι θα έμπαινε τέλος σ’ αυτή τη ντροπή. Τον απαλλάξαμε ώστε να μη ντροπιάζει την αξιοπρέπειά μας πια», δήλωσε ο πατέρας του. Ο Bebak είχε αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο της Τεχεράνης το 2009, με μεταπτυχιακό στον κινηματογράφο. Αποφάσισε να σπουδάσει στο Λονδίνο και περίπου 2 χρόνια μετά επέστρεψε στο Ιράν για να διδάξει. Όπως περιγράφεται όχι μόνο από τοπικά Μέσα, αλλά και από δίκτυα ενημέρωσης του εξωτερικού, ο Bebak δεν σταμάτησε ποτέ να αντιμετωπίζει προβλήματα από την οικογένειά του.
Ο δημιουργός των ταινιών “Crevice” και “Oath to Yashar” και πολλών ακόμη ταινιών μικρού μήκους δεν είχε διστάσει στα φιλμ του να δείχνει το πολιτισμικό χάος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, αλλά και την έκπληξη ανθρώπων που μεγάλωσαν στο Ιράν, όταν βρίσκονταν σε ευρωπαϊκές πόλεις και έρχονταν σε επαφή με την κουλτούρα των δυτικών. Ωστόσο, πάντα στις ταινίες του, όπως δηλώνουν συνάδελφοι του, φρόντιζε να επισημαίνει τη νοσταλγία για το σπίτι και τους γονείς, πίσω στο Ιράν.
Στο σπίτι των γονιών του βρέθηκαν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της αποτρόπαιης δολοφονίας του. Τόσο η μητέρα του όσο και ο πατέρας του κρατούνται και αναμένεται η απόφαση της Δικαιοσύνης για την ποινή τους.
Πριν συμβεί αυτό απομένει να διαλευκανθεί η δολοφονία της κόρης τους και του συζύγου της που είχαν δηλωθεί ως αγνοούμενοι. Οι αρχές εικάζουν ότι οι δύο νέοι βρήκαν φρικτό θάνατο για αντίστοιχους λόγους «τιμής». Ο Ακμπάρ Χοραμντίν το μόνο που είχε να προσφέρει στις έρευνες των αρχών ήταν η εξής δήλωση: «Αυτοί που σκότωσα, ήταν βαθιά διεφθαρμένοι».
Όπως ήταν φυσικό, τα άγρια νέα και ο φρικτός θάνατος του σκηνοθέτη έχει κινητοποιήσει τη διεθνή καλλιτεχνική κοινότητα για τα όσα συμβαίνουν στο Ιράν, με τον Jason Brodsky, αναλυτή του Μεσανατολικού, να εξηγεί ότι ο θάνατος του Khorramdin είναι απλώς το «πιο πρόσφατο δείγμα ενός μακροχρόνιου μοτίβου ενδοοικογενειακής βίας που έχει να δώσει το Ιράν. Συνεχίζει την παράδοση του επίσης τραγικού θανάτου του Ali Fazeli Monfared, που δολοφονήθηκε από μέλη της οικογένειάς του, επειδή ήταν ομοφυλόφιλος. Ή της Romina Ashfrafi, μιας 14χρονης όυ πέρσι αποκεφαλίστηκε από τον ίδιο τους τον πατέρα για λόγους τιμής. Όλα αυτά πρέπει κάποια στιγμή να απασχολήσουν σοβαρά τη διεθνή κοινότητα και να υπάρξει ουσιαστική παρέμβαση που θα σώσει ζωές», εξηγεί.
ΠΗΓΕΣ: ArabNews, India Today