Boeing 737 Max: Ίσως δεν έφταιγε μόνο το λογισμικό - Η επίφοβη καλωδίωση και τα σενάρια για βραχυκύκλωμα

Boeing 737 Max: Ίσως δεν έφταιγε μόνο το λογισμικό - Η επίφοβη καλωδίωση και τα σενάρια για βραχυκύκλωμα Facebook Twitter
0

Ενώ η Boeing προσπαθεί να δρομολογήσει την επιστροφή των αεροσκαφών τύπου 737 Max στον αέρα, διαπιστώνονται επιπλέον προβλήματα, πέρα από το λογισμικό, που ενδέχεται να έπαιξαν ρόλο στα δύο αεροπορικά δυστυχήματα. 

Μετά τις δύο συντριβές που καθήλωσαν τα Max στο έδαφος, τόσο η εταιρεία όσο και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών (FAA) ερεύνησαν ενδελεχώς τα αεροσκάφη, αποκαλύπτοντας νέα δυνητικά σχεδιαστικά προβλήματα. Σύμφωνα με έναν ανώτατο μηχανικό της Boeing και τρία ακόμα άτομα που έχουν γνώση της υπόθεσης και επικαλούνται οι New York Times, ένα σοβαρό ζήτημα που ανακαλύφθηκε πρόσφατα έχει να κάνει με την καλωδίωση για τον χειρισμό των πτερυγίων στην ουρά των 737 Max. 

Η εταιρεία ερευνά τώρα το κατά πόσο δύο δέσμες καλωδίων είχαν τοποθετηθεί πάρα πολύ κοντά, ενδέχεται να προκάλεσαν βραχυκύκλωμα, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε συντριβή του αεροσκάφους αν οι πιλότοι δεν αντιδρούσαν σωστά, λένε οι ίδιες πηγές. Αν τελικά επιβεβαιωθεί η υπόθεση, η Boeing θα πρέπει να μετακινήσει τα καλώδια και στα 800 αεροσκάφη 737 Max που έχει ήδη κατασκευάσει. Κατά την εταιρεία πάντως, η επιδιόρθωση θα είναι μία σχετικά απλή διαδικασία. 

Τα Max καθηλώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο, μετά από δύο αεροπορικά δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε 346 άτομα. Η συντριβή και στις δύο περιπτώσεις προκλήθηκε εν μέρει από το νέο λογισμικό των Max, το MCAS, που παρουσίασε προβλήματα και έστειλε τα αεροπλάνα σε μία καθοδική τροχιά χωρίς οι πιλότοι τους να προλάβουν να αντιδράσουν αρκετά γρήγορα. Η Boeing έχει προβεί σε επιδιόρθωση του λογισμικού που ωστόσο ακόμα δεν έχει εγκριθεί.

Κατόπιν αιτήματος της FAA, η Boeing διενέργησε μια εσωτερική έρευνα τον Δεκέμβριο, προκειμένου να εξακριβωθεί σε ποιο βαθμό είχαν αξιολογηθεί σωστά οι κίνδυνοι νευραλγικών συστημάτων, βάσει των νέων δεδομένων, για τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης των πιλότων σε μία έκτακτη περίσταση.

Η εταιρεία ενημέρωσε την FAA για την δυνητική αστοχία στην καλωδίωση, τον περασμένο μήνα, και ο νέος επικεφαλής συζήτησε τις πιθανές τροποποιήσεις σε μία κλειστή συνεδρίαση την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με μηχανικό της Boeing που μίλησε στους New York Times υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Όπως υπογραμμίζουν οι NYT, η Boeing θα πρέπει σε αυτή την περίπτωση να εξετάσει αν υπάρχει το ίδιο πρόβλημα και στο προηγούμενο μοντέλο, το 737 NG. Η Boeing έχει πουλήσει περίπου 6.800 από αυτά σε όλο τον κόσμο. 

Πριν τα δυστυχήματα, η εταιρεία είχε δεχθεί περίπου 5.000 παραγγελίες για 737 Max, αλλά τώρα η Boeing αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να κλείσει προσωρινά το εργοστάσιο κατασκευής τους. Τον περασμένο μήνα, απολύθηκε επικεφαλής της και ο διάδοχός του έχει αναλάβει τα ηνία στην πιο δύσκολη περίοδο, ενώ η μετοχή έχει πέσει κατά 21% και η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με αγωγές και μηνύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Με πληροφορίες από New York Times

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμπανάκι FBI σε ΝΒΑ: Διεθνείς εξελιγμένες σπείρες διαρρηκτών στοχεύουν αθλητές

Διεθνή / Καμπανάκι FBI σε ΝΒΑ: Διεθνείς εξελιγμένες σπείρες διαρρηκτών στοχεύουν αθλητές

Δύο παίκτες του ΝΒΑ βρήκαν τα σπίτια τους παραβιασμένα τις τελευταίες εβδομάδες, μαζί με τον δύο φορές MVP του NFL Πάτρικ Μαχόουμς και τον συμπαίκτη του στους Κάνσας Σίτι Τσιφς, Τράβις Κέλσι
LIFO NEWSROOM
Diddy: Η τραγουδίστρια Dawn Richard κατέθεσε ότι την απειλούσε και την κακοποιούσε για χρόνια

Διεθνή / Diddy: Η τραγουδίστρια Dawn Richard κατέθεσε ότι την απειλούσε και την κακοποιούσε για χρόνια

«Την κακοποίησε σεξουαλικά και όχι μόνο δεν της πλήρωσε τα χρήματα που της είχε υποσχεθεί, αλλά στην πραγματικότητα την εμπόδισε να φάει και να κοιμηθεί εκείνα τα χρόνια» αναφέρει η δικηγόρος της
LIFO NEWSROOM