Το κεφάλι ενός λιονταριού κοσμούσε το βελούδινο φόρεμα της Κάιλι Τζένερ. Μια λεοπάρδαλη με ανοικτό το στόμα στεκόταν στο τοπ της Σαλόμ Χάρλοου, ενώ ένας λύκος ξεχώριζε στη γούνα της Ναόμι Κάμπερ. Ο οίκος Schiaparelli εγκαινίασε την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις.
Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι δημιουργίες που ενσωμάτωναν ρεαλιστικά αντίγραφα κεφαλιών ζώων. Την αρχή έκανε η Κάιλι Τζένερ η οποία προκάλεσε φρενίτιδα στους φωτογράφους αλλά και στους καλεσμένους του σόου, όταν κάθισε στην πρώτη σειρά.
Λίγες στιγμές μετά η Σάλομ Χάρλοου περπάτησε στην πασαρέλα με το κεφάλι λεοπάρδαλης ραμμένο σε μπούστο, δημιουργία που βασίζεται σε σχέδιο του 1938, ενώ η Ιρίνα Σάικ φόρεσε το φόρεμα με το λιοντάρι και η Ναόμι Κάμπελ μια κατάμαυρη γούνα με το κεφάλι ενός λύκου.
Οι φωτογραφίες από το σόου Schiaparelli άρχισαν να κατακλύζουν τα social media, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις.
Η Κιάρα Φεράνι έσπευσε μέσω stories να τονίσει ότι τα κεφάλια ζώων είναι ψεύτικα. «Τα ζώα είναι ψεύτικα, παιδιά», έγραψε σε ένα story.
Schiaparelli: Ψεύτικα τα ζώα, κατασκευασμένα από αφρό και faux γούνα
Τα ζώα ήταν μια αναφορά στην «Κόλαση» του Δάντη, η οποία αποτέλεσε την ευρεία έμπνευση για την ανοιξιάτικη συλλογή.
«Δεν ήθελα να είναι καθόλου κυριολεκτικό: δεν μπαίνουμε στους εννέα κύκλους της κόλασης και δεν συναντάμε τον Σατανά στο τέλος. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Αλλά το νόημα ήταν πραγματικά ο ίδιος ο Δάντη και αυτή η ιστορία για τη δοκιμασία, τη θλίψη, την αμφιβολία και ότι πρέπει να τα βιώσεις όλα αυτά για να φτάσεις στον παράδεισο», δήλωσε ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Schiaparelli, Daniel Roseberry.
Όπως εξήγησε, συνεργάστηκαν με έναν καλλιτέχνη με έδρα το Ισραήλ, ο οποίος σμιλέψει τα πλάσματα με το χέρι από αφρό και ρητίνη και στη συνέχεια τα έχει καλύψει με κεντημένη ψεύτικη γούνα. Μετά τα ζωγράφισε όλα στο χέρι.
Μάλιστα, για να καταστήσει σαφές ότι τα ζώα είναι ψεύτικά, ο οίκος έγραψε με κεφαλαία γράμματα στο Instagram: «Κανένα ζώο δεν έπαθε κακό για την κατασκευή αυτής της εμφάνισης».
Οι αντιδράσεις, όμως, ήταν οι ποικίλες, με ορισμένους χρήστες να διαφωνούν με την χρήση των ζώων.
«Ο οίκος Schiaperelliδεν είναι ο μόνος που μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο: "Πρέπει να σταματήσουμε να δείχνουμε τα ζώα ως πολυτελή "προϊόντα". Μπορεί να είναι φτιαγμένα από αφρό, αλλά πρόκειται για απειλούμενα είδη που παραδοσιακά σκοτώνονταν για το τρίχωμά τους ώστε να γίνουν ρούχα», ανέφερε ένας χρήστης.
Ο οίκος μόδας, ο οποίος έχει βαθιές ρίζες με την υπερρεαλιστική τέχνη, ιδρύθηκε αρχικά το 1927. Όπως πολλές πολυτελείς μάρκες μόδας της εποχής, ο οίκος, υπό την καθοδήγηση της ιδρύτριάς του Elsa Schiaparelli, χρησιμοποιούσε εξωτικές γούνες και δέρματα ζώων. Ενώ τα υπερμεγέθη μοτίβα ζώων παρέμειναν όταν η μάρκα αναβίωσε από τον όμιλο Tod's το 2012, ο οίκος απέφυγε στη συνέχεια την πραγματική γούνα.
Δεν ενοχλήθηκαν όλοι οι ακτιβιστές για τα δικαιώματα των ζώων από το λιοντάρι, με την πρόεδρο της Peta Ingrid Newkirk να επαινεί την εμφάνιση.
Σε δήλωση στο TMZ είπε ότι η συλλογή με τα τρισδιάστατα κεφάλια ζώων ήταν «υπέροχα καινοτόμα» και «μπορεί να είναι μια δήλωση κατά του κυνηγιού, στο οποίο οικογένειες λιονταριών διαλύονται για να ικανοποιήσουν τον ανθρώπινο εγωισμό».
Μέσα από ανάρτηση στο Instagram, η PETA καλεί τον κόσμο να σκεφτεί τα αληθινά ζώα που υποφέρουν και πεθαίνουν γι' αυτό το σόου, πρόβατα και μεταξοσκώληκες.