Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπέρασε για πρώτη φορά εκείνη της αντίπαλης LVMH, του ομίλου που προσπάθησε να εξαγοράσει τον κατασκευαστή της θρυλικής τσάντας Birkin, σε μια «επίθεση» που συγκλόνισε τον γαλλικό επιχειρηματικό κόσμο πριν από 15 χρόνια.
Η αποτίμηση της Hermès International SCA έφτασε τα 243,65 δισ. ευρώ την Τρίτη, ξεπερνώντας για λίγο τα 243,44 δισ. ευρώ της LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton). Έτσι, η Hermès αναδείχθηκε στην πιο πολύτιμη εταιρεία του γαλλικού δείκτη αναφοράς CAC40 και στην τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη, πίσω από την εταιρεία λογισμικού SAP SE και τον φαρμακευτικό κολοσσό Novo Nordisk A/S.
Η θεαματική αυτή ανατροπή έρχεται έπειτα από την πτώση της LVMH κατά 8,4% στο Παρίσι, εξαιτίας των απογοητευτικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης στην Κίνα και τις ΗΠΑ, καθώς και των ανησυχιών για κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου. «Σε αβέβαιες περιόδους, οι άνθρωποι επιλέγουν ποιότητα και ασφάλεια, και η Hermès είναι το σύμβολο των ειδών πολυτέλειας», δήλωσε η Jelena Sokolova, αναλύτρια της Morningstar. «Η LVMH είναι πιο εκτεθειμένη σε κύκλους της αγοράς, ενώ η Hermès παραμένει πιο ανθεκτική».
Η επιτυχία της Hermès συνδέεται με την απόφαση της να παραμείνει ανεξάρτητη, ειδικά μετά την απόπειρα εξαγοράς της από τον Μπερνάρ Αρνό, μεγαλομέτοχο της LVMH, το 2010. Η κίνηση του Αρνό προκάλεσε την έντονη αντίδραση της οικογένειας Hermès, η οποία συγκέντρωσε τις δυνάμεις της για να αποτρέψει την εξαγορά και να διατηρήσει την ανεξαρτησία της.
Η Hermès, γνωστή για τις εξαιρετικές τσάντες της, όπως η Birkin και η Kelly, παραμένει μια από τις πιο ισχυρές μάρκες πολυτελείας στον κόσμο. Αντίθετα, η LVMH, παρά τα υψηλά έσοδά της, αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της ποικιλίας των εμπορικών σημάτων της, όπως τα Sephora, που έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Hermès, το οποίο βασίζεται στη στρατηγική περιορισμένης προσφοράς και στη δημιουργία μίας αίσθησης αποκλειστικότητας και σπανιότητας, διασφαλίζει ότι η ζήτηση για τα προϊόντα της παραμένει στα ύψη. Οι τσάντες Birkin και Kelly, οι οποίες μπορούν να πωληθούν για περίπου 10.000 ευρώ, πωλούνται συχνά για πολύ υψηλότερες τιμές στην αγορά μεταπώλησης. «Η Hermès είναι πιο ανθεκτική σε αβέβαιες καταστάσεις, και αυτή είναι η δύναμή της», πρόσθεσε η Sokolova.
Η LVMH, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Christian Dior και η Tiffany & Co, ανέφερε πωλήσεις 84,7 δισ. ευρώ το 2024, με λειτουργικά κέρδη 19,6 δισ. ευρώ. Από την άλλη, η Hermès παρουσίασε πωλήσεις 15,2 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 6,2 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο.
Εν τω μεταξύ, η οικογένεια Hermès, με επικεφαλής τον έκτης γενιάς κληρονόμο Axel Dumas, παραμένει η πλουσιότερη οικογένεια στην Ευρώπη, με εκτιμώμενη περιουσία περίπου 171 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Με πληροφορίες από Bloomberg