Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter
0

Όταν μετά από 15 χρόνια αποχής από τις μεγάλες φρουάρ, ο διάσημος εικαστικός Μαουρίτσιο Κατελάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο του έργο, ίσως να μην περίμενε ούτε ο ίδιος το πλήθος των αντιδράσεων που θα προκαλούσε, αποτελώντας πηγή έμπνευσης ακόμα και για ολόκληρες διαφημιστικές καμπάνιες.

Κολλώντας μια απλή μπανάνα με μία ταινία σε έναν τοίχο, στην Art Basel στο Miami Beach, και ανακοινώνοντας την αστρονομική τιμή του έργου - 120.000 δολάρια - ο Κατελάν έγινε σχεδόν αμέσως γνωστός σε εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο που μέχρι την προηγούμενη ημέρα αγνοούσαν και τον ίδιο και την καλλιτεχνική πορεία του. Τα σχόλια, οι σατιρικές αναρτήσεις και οι κριτικές ειδικών και μη, πήραν πρωτοφανή έκταση σε δεκάδες χώρες. Τηλεοπτικά κανάλια έκαναν αφιερώματα για την μπανάνα και, την περασμένη εβδομάδα, το έργο "Comedian" πουλήθηκε όντως για 120.000 δολάρια. Το Σάββατο όμως, το φρούτο φαγώθηκε «άδοξα» από έναν καλλιτέχνη - ούτε καν από τον αγοραστή του - πυροδοτώντας νέο κύκλο σχολίων. 

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Εκμεταλλευόμενες το παγκόσμιο διαδικτυακό φαινόμενο, πασίγνωστες πολυεθνικές εταιρείες άρχισαν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους κολλώντας τα με ταινίες σε τοίχους. Τρόφιμα, ηλεκτρικά ήδη, κοσμήματα, όλα στον τοίχο. Η Carrefour, η Pepsi τα Burger King «μπήκαν στον χορό» σχεδόν αμέσως, συγκρίνοντας τα δικά τους φαγώσιμα προϊόντα με την πανάκριβη μπανάνα.

«Απαντήστε με την καλύτερη προσφορά σας», γράφει η Pepsi στο Twitter.

«Μην καταπιείτε τίποτα», προτρέπουν τους πελάτες τους τα γαλλικά Burger King

«Με τα οργανικά μας αγαθά, η υψηλή τέχνη είναι προσιτή σε όλους», διαβεβαιώνουν τα Carrefour.

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Ακόμα και το βασιλικό νομισματοκοπείο στον Καναδά κόλλησε ένα νόμισμα πάνω σε μπανάνα (πάνω σε τοίχο) και προσφέρει το έργο έναντι 120.000+2 δολαρίων.

«Μην τρώτε την τέχνη», ζητούν τα Popeyes Chicken. «Ακόμα κι αν είναι πεντανόστιμη». 

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Μπουκάλια τζιν ανέβηκαν επίσης στον τοίχο, για χάρη της μπανάνας και φυσικά των πωλήσεων.  

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter
Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανάλυση NYT: Γιατί το Χάρβαρντ αποφάσισε να πολεμήσει τον Τραμπ

Διεθνή / Ανάλυση NYT: Γιατί το Χάρβαρντ αποφάσισε να πολεμήσει τον Τραμπ

Το Χάρβαρντ χρειάστηκε λιγότερο από 72 ώρες για να πει «όχι» στις απαιτήσεις Τραμπ που με όχημα την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού» επιτίθενται στην ακαδημαϊκή ελευθερία
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Η Κίνα επιτίθεται λεκτικά στις ΗΠΑ για τον εμπορικό πόλεμο: «Έχετε ζήσει πέρα από τις δυνατότητές σας και επωφεληθήκατε από την παγκοσμιοποίηση»

Διεθνή / Κίνα προς ΗΠΑ: «Σταματήστε την γκρίνια – Ωφεληθήκατε από την παγκοσμιοποίηση»

Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ–Κίνας κλιμακώνεται, η Κίνα καλεί τις ΗΠΑ να σταματήσουν να παριστάνουν το θύμα - Τι σημαίνουν οι νέοι δασμοί για την παγκόσμια οικονομία και τεχνολογία;
LIFO NEWSROOM
Τουρκία: Νέος χάρτης «κόβει» το Αιγαίο στα δύο – Προς ολοκλήρωση το θαλάσσιο σχέδιο της Άγκυρας

Διεθνή / Η Τουρκία παρουσιάζει δικό της θαλάσσιο χάρτη – Χωρίζει το Αιγαίο στη μέση, βάσει «Γαλάζιας Πατρίδας»

Η Τουρκία φέρνει νέο θαλάσσιο χάρτη στο προσκήνιο, βασισμένο στη «μέση γραμμή» του Αιγαίου, εντείνοντας τις γεωπολιτικές εντάσεις με την Ελλάδα.
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ