Τα μαύρα ταξί θα εξαφανιστούν από τους δρόμους του Λονδίνου σε 20 χρόνια, προειδοποιούν ειδικοί, εκτός εάν οι αρχές λάβουν μέτρα για να σταματήσουν την παρακμή ενός εκ των συμβόλων της βρετανικής πρωτεύουσας.
Το think tank Κέντρο για το Λονδίνο είπε ότι εάν ο αριθμός των ταξί στην πρωτεύουσα συνεχίσει να μειώνεται με τον τρέχοντα ρυθμό, δεν θα έχει μείνει κανένα μέχρι το 2045. Παράλληλα με την ταχεία ανάπτυξη της Uber και άλλων ιδιωτικών εταιρειών ενοικίασης υπήρξε παράλληλη πτώση στα «παραδοσιακά» μαύρα ταξί.
Το 2024, μόλις 104 άδειες εκδόθηκαν σε νέους οδηγούς μαύρων ταξί, σε σύγκριση με 1.010 το 2016.

Μόνο τα ταξί με δυνατότητα μηδενικών εκπομπών μπορούν πλέον να αδειοδοτηθούν με νέα άδεια και η έκθεση ανέφερε ότι το κόστος για ένα νέο ηλεκτρικό μαύρο ταξί είναι πρόβλημα, καθώς αυξάνεται κατά περίπου 40% από το 2017.
Η Antonia Jennings, διευθύνουσα σύμβουλος του Κέντρου του Λονδίνου δήλωσε: «Τα μαύρα ταξί είναι θεμελιώδες μέρος του αστικού τοπίου του Λονδίνου. Δεν πρέπει να τα αφήσουμε να γίνουν μέρος της ιστορίας της πρωτεύουσας. Εκτός από την πολιτιστική τους θέση, τα ταξί προσφέρουν αυτό που χρειάζονται σήμερα οι Λονδρέζοι - προσβάσιμες, βολικές και ασφαλείς μεταφορές. Είναι απλά αδιανόητο να εξαφανιστούν τα ταξί του Λονδίνου μέχρι το 2045. Η κυβέρνηση πρέπει να ενισχύσει τη βιομηχανία και να αλλάξει αυτή την φθίνουσα πορεία, πριν να είναι πολύ αργά».

Τα μαύρα ταξί του Λονδίνου είναι γνωστά και ως άμαξες του Hackney και έλαβαν πρώτη άδεια κυκλοφορίας το 1662, σε μορφή ιππήλατου. «Είμαστε εδώ από την εποχή του Όλιβερ Κρόμγουελ και δεν θα πάμε πουθενά σύντομα», είπε ο πρόεδρος των οδηγών.
«Με τη σωστή υποστήριξη μπορούμε να εδραιώσουμε τον κρίσιμο ρόλο του μαύρου ταξί ως πλήρως προσβάσιμο μέρος του συνδυασμού μεταφορών του Λονδίνου και της καλύτερης και πιο πράσινης υπηρεσίας ταξί στον κόσμο. Ωστόσο, χωρίς τέτοια υποστήριξη το εμπόριο μας αντιμετωπίζει πολύ πραγματικές υπαρξιακές απειλές και αυτές δεν μπορούν πλέον να αγνοηθούν από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής».
Με πληροφορίες από Guardian