Η Nissan προτρέπει τους ιδιοκτήτες περίπου 84.000 παλαιότερων οχημάτων να σταματήσουν να τα οδηγούν επειδή οι αερόσακοι Takata έχουν αυξημένο κίνδυνο έκρηξης σε περίπτωση σύγκρουσης, οπότε ενδέχεται να εκτοξευθούν επικίνδυνα μεταλλικά θραύσματα.
Το επείγον αίτημα από την εταιρεία έρχεται αφότου ένα άτομο σκοτώθηκε από έκρηξη αερόσακου στη θέση του συνοδηγού σε ένα Nissan, ενώ έχουν αναφερθεί και 58 τραυματισμοί από το 2015. Το δυστύχημα με το άτομο που σκοτώθηκε συνέβη σε ένα Sentra του 2006, σύμφωνα με τη Nissan.
«Λόγω της παλαιότητας των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με ελαττωματικούς αερόσακους Takata, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος να εκραγεί ο αερόσακος κατά την ενεργοποίηση, με αποτέλεσμα να εκτινάσσονται αιχμηρά μεταλλικά θραύσματα που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο», ανέφερε η Nissan σε δήλωση.
Η Nissan ανέφερε ακόμα ότι η συγκεκριμένη προειδοποίηση «να μην οδηγούν τα οχήματα» καλύπτει ορισμένα NISSAN Sentra από το 2002 έως το 2006, μερικά SUV Pathfinder από το 2002 έως το 2004 και τα SUV Infiniti QX4 του 2002 και 2003. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να μάθουν εάν τα οχήματά τους επηρεάζονται μεταβαίνοντας στη διεύθυνση nissanusa.com/takata-airbag-recall ή infinitiusa.com/takata-airbag-recall και πληκτρολογώντας τον 17ψήφιο αριθμό αναγνώρισης του οχήματός τους.
Η εταιρεία λέει ότι οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον αντιπρόσωπό τους για να κλείσουν ένα ραντεβού για να αντικαταστήσουν τους αερόσακους δωρεάν. Η Nissan προσφέρει επίσης δωρεάν μεταφορά των οχημάτων στις αντιπροσωπείες, όπως και αυτοκίνητα αντικατάστασης.
«Ακόμη και μικροατυχήματα μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την έκρηξη των αερόσακων Takata που μπορεί να σκοτώσουν ή να προκαλέσουν φρικτούς τραυματισμούς που αλλάζουν τη ζωή», ανέφερε σε δήλωση η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ. «Τα οχήματα παλαιότερων μοντέλων θέτουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο τους επιβάτες τους, καθώς η ηλικία του αερόσακου είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εξέλιξη αυτή».
Η Nissan ανακάλεσε αρχικά 736.422 από τα οχήματα το 2020 για να αντικαταστήσει τους φουσκωτές Takata. Η εταιρεία είπε ότι περίπου 84.000 παραμένουν χωρίς επισκευή και πιστεύεται ότι εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται. Ανέφερε επίσης στη δήλωση ότι έχει κάνει πολλές προσπάθειες να επικοινωνήσει με τους ιδιοκτήτες αυτούς, χωρίς αποτέλεσμα.
Το πρόβλημα εστιάζεται στους αερόσακους Takata, που αποδείχθηκε ότι χρησιμοποιούσαν πτητικό νιτρικό αμμώνιο για να δημιουργήσουν μια μικρή έκρηξη, ώστε να φουσκώσουν οι αερόσακοι σε μια σύγκρουση. Η χημική ουσία αυτή όμως μπορεί να αλλοιωθεί με την πάροδο του χρόνου όταν εκτίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες και υγρασία και ως εκ τούτου, να εκραγεί με υπερβολική δύναμη, εκτοξεύοντας ένα μεταλλικό κάνιστρο και θραύσματα. Περισσότεροι από 400 άνθρωποι στις ΗΠΑ έχουν τραυματιστεί από τέτοιες περιπτώσεις. Σε όλο τον κόσμο τουλάχιστον 35 άνθρωποι σκοτώθηκαν από φουσκωτές Takata στη Μαλαισία, την Αυστραλία και τις Η.Π.Α.
Η Honda, η Ford, η BMW, η Toyota και η Stellantis και η Mazda έχουν εκδώσει παρόμοιες προειδοποιήσεις «μην οδηγείτε» για ορισμένα από τα οχήματά τους εξοπλισμένα με φουσκωτές Takata.
Με πληροφορίες από Associated Press