Το κόστος μίσθωσης των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να εξασφαλίσει τον ενεργειακό εφοδιασμό της για το χειμώνα που έρχεται.
Πιο συγκεκριμένα, το κόστος ναύλωσης ενός πλοίου μεταφοράς LNG στον Ατλαντικό εκτοξεύθηκε στα 397.500 δολάρια ανά ημέρα την Τρίτη, ξεπερνώντας το ιστορικό υψηλό που σημειώθηκε πέρυσι στον Ειρηνικό, σύμφωνα με τη Spark Commodities, η οποία αξιολογεί τις τιμές από ναυλομεσίτες.
Οι τιμές αυτές αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οι έμποροι και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας προσπαθούν να αποθηκεύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικό αέριο. Στο πλαίσιο αυτό, όσοι δεν διαθέτουν δικά τους πλοία ενδέχεται να καταλήξουν να πληρώνουν αστρονομικά ποσά αυτό τον χειμώνα ή ακόμη και να μη βρουν καθόλου πλοία.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, πράγματι τα πλοία που παραμένουν διαθέσιμα μέχρι το τέλος του έτους λιγοστεύουν και προσφέρονται σε υψηλότατες τιμές.
Όλα αυτά καθώς τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρώπης πλησιάζουν τη μέγιστη χωρητικότητά τους. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και οι έμποροι αποθηκεύουν όλο και περισσότερο το LNG σε πλοία μέσα στη θάλασσα, δεσμεύοντας περαιτέρω τα πλοία που κανονικά θα έπρεπε να μεταφέρουν το καύσιμο και όχι να λειτουργούν ως αποθήκες.
Με πληροφορίες από Bloomberg