Η Google παρουσίασε απόψε στο GDC την Stadia, την ψηφιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών παιχνιδιών που καταργεί την ανάγκη για παραδοσιακές κονσόλες ή ισχυρούς υπολογιστές για gaming υψηλής ποιότητας.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η διαδικτυακή υπηρεσία θα εξασφαλίζει στους χρήστες καλύτερη ποιότητα από τις κονσόλες που χρησιμοποιούν οπτικούς δίσκους ή «τρέχουν» παιχνίδια αγορασμένα και εγκατεστημένα σε αυτές μέσω διαδικτύου.
Η Google παρουσίασε παράλληλα και ένα χειριστήριο για την Stadia, που θα δουλεύει σε όλες τις συσκευές: σταθερούς υπολογιστές, λάπτοπ, τηλεοράσεις και τηλέφωνα, όπως εξήγησε το στέλεχος της εταιρείας Φιλ Χάρισον. Εναλλακτικά, οι παίκτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα χειριστήρια που ήδη έχουν από οποιαδήποτε κονσόλα.
Ένα από τα πρώτα παιχνίδια που θα είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα είναι ο πολυαναμενόμενος τίτλος Doom Eternal. Η Stadia θα γίνει διαθέσιμη για ΗΠΑ, Ευρώπη και Καναδά μέσα στο 2019 αλλά προς το παρόν η Google δεν έχει ανακοινώσει τις τιμές για την υπηρεσία.
Οι πειραματισμοί για υπηρεσίες streaming παιχνιδιών ξεκίνησαν για την Google το 2018, με το ομώνυμο Project Stream, όταν ο τεχνολογικός κολοσσός έκανε διαθέσιμο το δημοφιλές παιχνίδι της Ubisoft, Assassin's Creed: Odyssey στο Google Chrome, για επιλεγμένους χρήστες, οι οποίοι έπαιζαν το παιχνίδι μέσα από τον browser της Google.
Με δεδομένες τις υψηλές ταχύτητες ίντερνετ, η ποιότητα των γραφικών και των λοιπών χαρακτηριστικών του παιχνιδιού δεν εξαρτάται από τους υπολογιστές των χρηστών και το πρόγραμμα «τρέxει» στον εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας της Google, μέσω των απομακρυσμένων σέρβερ του κολοσσού.
«Μάθαμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε παιχνίδια εξαιρετικής ποιότητας σε οποιαδήποτε συσκευή με περιηγητή Google Chrome και σύνδεση στο διαδίκτυο», είπε χαρακτηριστικά ο εκτελεστικός διευθυντής της Google Σουντάρ Πιτσάι.
«Ωστόσο, αρκετές υπηρεσίες streaming αντιμετωπίζουν προβλήματα, μέχρι στιγμής, σε ό,τι αφορά την ποιότητα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου. Οι παίκτες παραπονιούνται συχνά για καθυστερήσεις ανάμεσα στις εντολές που δίνουν και στην εκτέλεσή τους», σχολιάζει το BBC.
«Σε παιχνίδια που η αντίδραση σε μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου κάνει τη διαφορά ανάμεσα στη νίκη και στην ήττα, οι καθυστερήσεις εξοργίζουν τους παίκτες».
Για να αποφύγει τέτοια προβλήματα, η Google εξηγεί πως το χειριστήριο της Stadia θα συνδέεται απευθείας στους server της Google μέσω wifi. Η εταιρεία υπόσχεται πως θα προσφέρει παιχνίδια σε ανάλυση 4K και συχνότητα ανανέωσης εικόνας 60fps (καρέ ανά δευτερόλεπτο) ενώ μελλοντικά θα ανεβάσει τις επιδόσεις σε ανάλυση 8K και 120 fps.
Οι κορυφαίες διαθέσιμες κονσόλες όπως το XBox, το One X και το Playstation 4 Pro, μπορούν να υποστηρίξουν 4Κ και 60fps μόνο για περιορισμένο αριθμό τίτλων τους.
Η Google επενδύει πάνω στη δημοφιλία που έχουν τα βίντεο από «περιπέτειες» και "walkthrough" ηλεκτρονικών παιχνιδιών στο Youtube, για να προσελκύσει χρήστες στη διαδικτυακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να βάλει τέλος στις παραδοσιακές, οικιακές κονσόλες. «Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν βίντεο από ηλεκτρονικά παιχνίδια στο Youtube καθημερινά. Όραμά μας είναι να φέρουμε αυτούς τους δύο κόσμους πιο κοντά», λέει ο Φιλ Χάρισον.
Προς αυτή την κατεύθυνση είναι και το χειριστήριο που λάνσαρε η Google, με το οποίο μπορεί κανείς να αποθηκεύσει στιγμιότυπα και να μοιραστεί live την εικόνα από το παιχνίδι του στο Youtube, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Ο κορυφαίος αναλυτής της Ovum, Μάθιου Μπέιλι δήλωσε στο BBC πώς, αν η υπηρεσία του "cloud gaming" γίνει η κυρίαρχη νόρμα, οι παραδοσιακές κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών θα απειληθούν. Ωστόσο παραδέχτηκε πως για την ώρα η αγορά παραμένει κραταιά, προσελκύοντας μεγάλο ενδιαφέρον.
«Μέσα στα επόμενα 6 χρόνια περιμένουμε να πωληθούν περίπου 225 εκατομμύρια κονσόλες παγκοσμίως», λέει ο ίδιος που εξηγεί ότι η άνθιση της αγοράς ενισχύεται και από την πρόσφατη επιτυχία του Nitendo Switch και τις αναβαθμίσεις στις κονσόλες της Sony και της Microsoft.
Άλλωστε το Games Stack της Microsoft και το Project Atlas της EA είναι προς την ίδια κατεύθυνση με το Stadia, όπως παρατηρεί ο αναλυτής της αγοράς παιχνιδιών Πιρς Χάρνινγκ Ρολς, της IHS Markit. «Το Cloud είναι μια νέα δυναμική πλατφόρμα για τον κλάδο των παιχνιδιών και αποτελεί το πεδίο του μελλοντικού ανταγωνισμού».
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια