Μια διαφήμιση που ενθαρρύνει τους νεαρούς ποδηλάτες να φορούν προστατευτικά κράνη όταν είναι στο δρόμο έχει διχάσει και ενοχλήσει την γερμανική κοινή γνώμη και πολλούς χρήστες των social media.
Η γερμανική διαφημιστική εκστρατεία, που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση, έχει για πρωταγωνιστές νεαρές γυναίκες και άνδρες που φορούν εσώρουχα και φέρουν κράνη. Το σύνθημα: «Δείχνει χάλια (η ακριβής έκφραση είναι shit), αλλά σώζει τη ζωή μου».
Μία από τις γυναίκες πρωταγωνίστριες η Αλίσια Κόλερ, είναι πολύ γνωστή καθώς συμμετέχει στο Next Top Model της Γερμανίας.
Ο τομέας γυναικών του SPD, του μικρού κυβερνητικού εταίρου στη γερμανική κυβέρνηση, καταγγέλλει ως σεξιστική τη διαφήμιση και ζητά την απόσυρσή της.
«Είναι ντροπιαστικό, ανόητο και σεξιστικό για το υπουργείο Μεταφορών να πουλά τις πολιτικές του χρησιμοποιώντας γυμνό» δήλωσε η επικεφαλής του τομέα γυναικών των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών.
Αντίδραση υπήρξε και από πλευράς της υπουργού οικογενειακών υποθέσεων της Γερμανίας που με μια φωτογραφία της πάνω σε ένα ποδήλατο γράφει «Αγαπητέ Andreas (σ.σ ο υπουργός μεταφορών), με το κράνος πάνε επίσης και τα ρούχα».
Η κυβέρνηση ωστόσο στηρίζει την καμπάνια και λέει πως στοχεύει με μοντέρνο τρόπο στους νέους που στατιστικά χρησιμοποιούν πολύ το ποδήλατο, αλλά όχι το κράνος. 432 πέθαναν σε δυστυχήματα μόνο το 2018 και αυτό ήταν ένα στατιστικό που συνόδευε την καμπάνια.
Για την ώρα, ο Andreas Scheuer, ο υπουργός που ενέκρινε την αμφιλεγόμενη εκστρατεία, λέει πως ο σάλος σημαίνει πως ο σκοπός επετεύχθη και δεν σχεδιάζει να αποσύρει τη διαφήμιση από τηλεοράσεις και δρόμους.