Η Boeing δήλωσε ότι το ατύχημα με το αεροσκάφος της Alaska Air θα καθυστερήσει την οικονομική της ανάκαμψη και θα της κοστίσει 443 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις προς τους πελάτες της αεροπορικής εταιρείας.
Η Boeing ανακοίνωσε βασικές λειτουργικές ζημίες ύψους 388 εκατ. δολαρίων ή 1,13 δολαρίων ανά μετοχή, από τα 440 εκατ. δολάρια που έχασε σε αυτή τη βάση ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό ήταν σημαντικά λιγότερο από τις προβλέψεις των αναλυτών για 1,63 δολάρια ανά μετοχή στο τρίμηνο. Όμως η βελτίωση προήλθε εκτός της βασικής μονάδας εμπορικών αεροσκαφών, όπου οι ζημίες από εργασίες σχεδόν διπλασιάστηκαν σε 1,1 δισ. δολάρια.
Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1,4 δισ. δολάρια καθώς τα προβλήματα στην κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών είχαν ως αποτέλεσμα την απότομη μείωση των παραδόσεων αεροσκαφών στους πελάτες της.
Η εταιρεία προσπαθεί πλέον να αποκαταστήσει την «πληγωμένη» εικόνα της, αλλά και να ικανοποιήσει τους πελάτες -αεροπορικές εταιρείες- που πλήττονται επειδή δεν παραλαμβάνουν τα αεροσκάφη που έχουν παραγγείλει. Η Boeing δήλωσε ότι λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για να διορθώσει τα ζητήματα ποιότητας. Ωστόσο, οι διορθώσεις αυτές θα συνεχίσουν να προκαλούν νέες απώλειες στα κέρδη της εταιρείας τους επόμενους μήνες, αλλά και καθυστέρηση των παραδόσεων.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι θα παράγει λιγότερα αεροσκάφη 737 Max από ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους, καθώς προσπαθεί να διορθώσει τα προβλήματα στις γραμμές συναρμολόγησης. «Θα αφιερώσουμε τον απαραίτητο χρόνο για να ενισχύσουμε τα συστήματα διαχείρισης της ποιότητας και της ασφάλειας, και αυτή η εργασία θα βάλει τα θεμέλια για ένα ισχυρότερο και πιο σταθερό μέλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dave Calhoun, ο οποίος ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια του τριμήνου τα σχέδιά του να εγκαταλείψει τη θέση του μέχρι το τέλος του έτους.
Η εταιρεία δήλωσε ότι τα οικονομικά δεδομένα κλονίστηκαν από την αποζημίωση των πελατών των αεροπορικών εταιρειών για την απαγόρευση πτήσης των αεροσκαφών 737 Max 9 για τρεις εβδομάδες, μετά το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου, κατά το οποίο αποκολλήθηκε παράθυρο από αεροπλάνο αυτού του τύπου, κατά τη διάρκεια πτήσης.
Η Alaska Air και η United Airlines, οι δύο αερομεταφορείς με τα περισσότερα αεροσκάφη 737 Max 9 στο στόλο τους, έχουν ήδη ανακοινώσει ότι έχουν καταλήξει σε συμφωνίες αποζημίωσης με την Boeing.
Το περιστατικό έχει προκαλέσει μια σειρά ερευνών κατά της Boeing από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Δικαιοσύνης, η τελευταία εκ των οποίων θα μπορούσε να αποδώσει στην εταιρεία ποινικές ευθύνες. Εστίασε επίσης την προσοχή στην ασφάλεια και την ποιότητα των αεροσκαφών της, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τους υπαλλήλους της που εκφράζουν ανησυχίες για τα ζητήματα αυτά, συμπεριλαμβανομένων ακροάσεων στο Κογκρέσο.
Ο Calhoun δήλωσε ότι είναι βέβαιος ότι η Boeing θα μπορέσει να κάνει τις αλλαγές που χρειάζεται για να επιστρέψει στην κερδοφορία για πρώτη φορά από το 2018, αλλά είπε ότι οι αλλαγές που θα κάνει θα καθυστερήσουν το χρονοδιάγραμμα για να είναι και πάλι κερδοφόρα.
Με πληροφορίες από CNN