«Η κόρη μου, Ερμάκ. Τράβα φωτογραφίες»: Η ιστορία πίσω από το συγκλονιστικό στιγμιότυπο πατέρα- κόρης

Τουρκία-σεισμός: «Η κόρη μου, Ερμάκ. Τράβα φωτογραφίες» - Ένας πατέρας στέκεται με τις ώρες κρατώντας μέσα από τα χαλάσματα το χέρι της νεκρής κόρης του	Facebook Twitter
0

Η συγκλονιστική φωτογραφία ενός πατέρα να κρατάει το χέρι της νεκρής κόρης του, μέσα στα χαλάσματα του σεισμού στην Τουρκία δημοσιεύτηκε σε δεκάδες μέσα ενημέρωσης παγκοσμίως κι έγινε viral στα social media, μετρώντας εκατοντάδες χιλιάδες κοινοποιήσεις.

Ο Αντέμ Αλτάν, φωτογράφος επί 40 χρόνια, εκ των οποίων τα 15 στο Γαλλικό Πρακτορείο, δούλευε ως φωτορεπόρτερ και κάποια στιγμή στάθηκε μπροστά από ένα κτίριο που κατέρρευσε στην πόλη Καχραμανμάρας, επίκεντρο του σεισμού που σκότωσε περισσότερους από 17.500 ανθρώπους μόνο στην Τουρκία.

Όπως αφηγείται, κάποια στιγμή είδε έναν άνδρα να κάθεται στα ερείπια. Καμία ομάδα διάσωσης δεν είχε φτάσει ακόμη στο σημείο την Τρίτη, την επομένη της καταστροφής, καθώς οι κάτοικοι προσπαθούσαν να καθαρίσουν μόνοι τους τα ερείπια για να βρουν και να σώσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Ο άντρας, φορώντας ένα πορτοκαλί σακάκι, στεκόταν ακίνητος ανάμεσα στα χαλάσματα, χωρίς να τον νοιάζει η βροχή και το κρύο. Τότε, ο Αντέμ Αλτάν συνειδητοποίησε ότι ο άνδρας, 60 μέτρα μακριά από αυτόν, κρατούσε ένα χέρι.

Άρχισε να «φωτογραφίζει» τη σκηνή: ο πατέρας να κρατά το χέρι του νεκρού παιδιού του χωρίς να το αφήνει, μέσα στα ερείπια και την καταστροφή.

Καθώς ο Αλτάν τραβούσε φωτογραφίες, ο άνδρας τον παρακολουθούσε με προσοχή. «Τράβα φωτογραφίες του παιδιού μου», ψιθύρισε προς την κατεύθυνση του Αντέμ, με τη φωνή του να ραγίζει και να τρέμει.

Άφησε το χέρι της που δεν ήθελε να αφήσει ούτε στιγμή για να δείξει στον φωτογράφο το σημείο όπου κειτόταν η 15χρονη κόρη του. Και ξανάπιασε το χέρι της.

«Ήμουν τόσο συγκινημένος εκείνη την ώρα. Δάκρυσα. Έλεγα συνέχεια στον εαυτό μου, "Θεέ μου, αυτός είναι αφόρητος πόνος"», λέει ο φωτογράφος.

Τότε, ο ίδιος ρώτησε το όνομά του, καθώς και το όνομα του παιδιού του. «Η κόρη μου, Ερμάκ», απάντησε ο πατέρας, ο Μεσούτ Χαντσέρ.

«Μιλούσε με δυσκολία, χαμηλόφωνα. Ήταν δύσκολο να του κάνω περισσότερες ερωτήσεις καθώς οι κάτοικοι γύρω του ζητούσαν από τον κόσμο να κάνει ησυχία ώστε να μπορέσουν να ακούσουν τις φωνές πιθανών επιζώντων παγιδευμένων κάτω από τα ερείπια», αφηγείται ο φωτογράφος.

Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκε αμέσως ότι η εικόνα συνοψίζει τον πόνο των θυμάτων του σεισμού. Χωρίς να φανταζόταν τον αντίκτυπο που θα είχε.

Έκτοτε έχει λάβει χιλιάδες μηνύματα από όλο τον κόσμο που εκφράζουν την αλληλεγγύη και τη συγκίνησή τους μπροστά στη θλίψη αυτού του ορφανού πατέρα.

«Νομίζω ότι είναι μια φωτογραφία που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη. Πολλοί μου είπαν ότι δεν θα ξεχάσουν ποτέ αυτή την εικόνα», εκμυστηρεύεται. Ούτε κι εκείνος.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP    

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τις επόμενες μέρες Θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη / «Τις επόμενες μέρες θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ερντογάν εναντίον Ιμάμογλου: Η αρχή ή το τέλος μιας σκληρής σύγκρουσης; O διευθυντής της Milliyet, ο ανταποκριτής της «Süddeutsche Zeitung» και πολίτες περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και το χάος που απειλεί τη χώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ιταλία: Ο Ρομάνο Πρόντι τραβάει on air τα μαλλιά δημοσιογράφου ενοχλημένος από ερώτημα

Διεθνή / Ιταλία: Ο Ρομάνο Πρόντι τραβάει on air τα μαλλιά δημοσιογράφου ενοχλημένος από ερώτημα

Όταν η δημοσιογράφος ζήτησε από τον Ρομάνο Πρόντι να σχολιάσει τη φράση «η ατομική ιδιοκτησία πρέπει να καταργηθεί, να περιοριστεί, να διορθωθεί, να επεκταθεί κατά περίπτωση και όχι δογματικά», εκείνος αντέδρασε έντονα
LIFO NEWSROOM
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM