Η Πράγα απαγόρευσε τις νυχτερινές βόλτες σε παμπ που διοργανώνονται από ταξιδιωτικά γραφεία σε μια προσπάθεια να προσελκύσει «πιο καλλιεργημένους» τουρίστες.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι πήραν αυτή την απόφαση στις 14 Οκτωβρίου για να κρατήσουν τους θορυβώδεις ταξιδιώτες, κυρίως από τη Βρετανία, μακριά από την πρωτεύουσα της Τσεχίας.
Ο αντιδήμαρχος της Πράγας Zdenek Hrib δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι οι οργανωμένες νυχτερινές περιπλανήσεις σε παμπ θα απαγορευτούν. «Δεν θα είναι δυνατόν να γίνονται ξεναγήσεις μεταξύ 10 μ.μ. και 6 π.μ.», πρόσθεσε.
Ο Jiri Pospisil, ένας άλλος αντιδήμαρχος, δήλωσε ότι η Πράγα «αναζητά έναν πιο καλλιεργημένο, πιο πλούσιο τουρίστα όχι κάποιον που έρχεται για σύντομο χρονικό διάστημα μόνο για να μεθύσει».
Φτηνές μπύρες και διψασμένα πλήθη
Η Πράγα, μια πόλη 1,3 εκατομμυρίων κατοίκων, είναι εδώ και πολύ καιρό δημοφιλής για τα θορυβώδη εργένικα πάρτι και τις περιηγήσεις σε παμπ, προσελκύοντας κάθε χρόνο ξένους λάτρεις της μπύρας. Αυτοί οι τουρίστες έχουν βοηθήσει την Τσεχική Δημοκρατία να διατηρήσει τη θέση της ως το πιο «διψασμένο έθνος» στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023, 128 λίτρα μπύρας καταναλώθηκαν ανά κάτοικο της χώρας, παρά τη σταθερή μείωση της επισκεψιμότητας μετά την πανδημία Covid-19 το 2020.
Στην Τσεχία, η μπύρα εξακολουθεί να είναι φθηνότερη από το νερό σε ορισμένα εστιατόρια, ενώ πολλές παμπ στο ιστορικό κέντρο προσφέρουν τη φημισμένη τοπική μπύρα με λιγότερο από 3 ευρώ την πίντα (σσ. περίπου μισό λίτρο).
Ο Vaclav Starek, επικεφαλής της Ένωσης Ξενοδοχείων και Εστιατορίων της Τσεχίας, χαιρέτισε την απόφαση του δημάρχου. «Τα ταξίδια στο κέντρο σε αναζήτηση μπύρας αποτελούσαν πρόβλημα για τους ντόπιους και για άλλους τουρίστες», δήλωσε στο AFP. «Δεν νομίζω ότι αυτό θα βλάψει τις πωλήσεις μας. Σε κανέναν δεν θα απαγορευτεί να πηγαίνει σε μια παμπ, αλλά αυτές οι νυχτερινές οργανωμένες βόλτες σε παμπ δεν είναι κάτι που χρειαζόμασταν».
Δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη με παρόμοια απαγόρευση
Η Πράγα δεν είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που αποθαρρύνει έναν συγκεκριμένο τύπο τουριστών να την επισκεφθεί. Πέρυσι, το Άμστερνταμ ξεκίνησε μια διαφημιστική καμπάνια «μείνετε μακριά» που απευθυνόταν ειδικά σε νεαρούς Βρετανούς άνδρες, η οποία ενεργοποιείται όταν οι άνθρωποι στη Βρετανία εισάγουν όρους στις μηχανές αναζήτησης όπως «stag party Amsterdam», «cheap hotel Amsterdam» και «pub crawl Amsterdam».
Οι διαφημίσεις περιγράφουν τους κινδύνους και τις συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ και ναρκωτικών όπως είναι: πρόστιμα, ποινικό μητρώο, νοσηλεία και μόνιμες βλάβες στην υγεία.
Κι άλλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν επίσης εισαγάγει παρόμοια μέτρα για να αποτρέψουν τον υπερτουρισμό. Όπως η Βενετία, η οποία περιόρισε τα μεγέθη των τουριστικών ομάδων και απαγόρευσε τα μεγάφωνα και η Βαρκελώνη, η οποία θα απαγορεύσει την ενοικίαση διαμερισμάτων σε τουρίστες μέχρι το 2028.
Με πληροφορίες από The Guardian