Η Τζούλια Κρίστεβα απαντά στη Βουλγαρία που τη κατηγορεί ότι ήταν πράκτορας κατά την περίοδο του κομμουνισμού

Η Τζούλια Κρίστεβα απαντά στη Βουλγαρία που τη κατηγορεί ότι ήταν πράκτορας κατά την περίοδο του κομμουνισμού Facebook Twitter
0

«Η αναφορά ότι μπορεί να ήμουν μέλος των βουλγαρικών μυστικών υπηρεσιών με το όνομα Σαμπίνα δεν είναι μόνο αναληθής και τερατώδης. Βλάπτει την τιμή και τη φήμη μου και βλάπτει επίσης τη δουλειά μου», αναφέρει σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έστειλε στο Reuters η Tζούλια Κρίστεβα.

«Η αναφορά ότι μπορεί να ήμουν μέλος των βουλγαρικών μυστικών υπηρεσιών με το όνομα Σαμπίνα δεν είναι μόνο αναληθής και τερατώδης. Βλάπτει την τιμή και τη φήμη μου και βλάπτει επίσης τη δουλειά μου», αναφέρει σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έστειλε στο Reuters η Κρίστεβα, η οποία έχει την έδρα της στο Παρίσι.

Η Κρίστεβα, 76 ετών σήμερα, δήλωσε ότι έδωσε οδηγίες στον δικηγόρο της να αναλάβει δράση σε βάρος εκδόσεων που διαδίδουν αυτή την κατηγορία.

Σε χωριστά σχόλια που έκανε στο γαλλικό ηλεκτρονικό περιοδικό L'Obs, η Κρίστεβα ανέφερε: «Κάποιος θέλει να με βλάψει. Δεν ξέρουμε τι υπάρχει στους φακέλους».

Η ίδια είπε στο L'Obs πως ο φάκελός της δημοσιοποιήθηκε επειδή ήθελε να εργασθεί για μια βουλγαρική εφημερίδα και, βάσει ορισμένων κανόνων που διέπουν τα αρχεία, αυτά τα τελευταία οφείλουν να δημοσιοποιούν τις πληροφορίες για το παρελθόν όλων των δημοσιογράφων.

Η διάσημη βουλγάρα ψυχαναλύτρια και φιλόσοφος Τζούλια Κρίστεβα, η οποία ζει από το 1965 στη Γαλλία, είχε εργασθεί κατά την κομμουνιστική περίοδο ως πράκτορας της βουλγαρικής μυστικής υπηρεσίας, ανακοίνωσε βουλγαρική κρατική επιτροπή.

Η Κρίστεβα, η οποία είναι συγγραφέας περισσότερων από 30 βιβλίων και εργάσθηκε δίπλα σε άλλους κορυφαίους γάλλους διανοουμένους όπως ο Ζακ Ντεριντά, ο Ζακ Λακάν και ο Ρολάν Μπαρτ, δήλωσε πως ο ισχυρισμός αυτός συνιστά «επίθεση στην τιμή και τη φήμη μου».

Η βουλγαρική επιτροπή, που εντοπίζει πρόσωπα που εργάσθηκαν για τις μυστικές υπηρεσίες κατά την κομμουνιστική περίοδο, ανακοίνωσε πως η Κρίστεβα είχε δουλέψει, με το κωδικό όνομα «Σαμπίνα», ως συνεργάτρια της πρώτης διεύθυνσης της Υπηρεσίας Κρατικής Ασφαλείας. Η διεύθυνση αυτή επέβλεπε τη συγκέντρωση πληροφοριών στον τομέα των τεχνών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Σύμφωνα με την επιτροπή, άρχισε να εργάζεται για την Υπηρεσία Κρατικής Ασφαλείας στις 19 Ιουνίου 1971. Είχε μετακομίσει στο Παρίσι το 1965 με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης.

Στο έγγραφο δεν αναφέρεται για πόσο καιρό εργάσθηκε για την Υπηρεσία Κρατικής Ασφαλείας ή αν έλαβε κάποια πληρωμή. Η επιτροπή αναφέρει πως βάσισε τα συμπεράσματά της σε δύο τόμους αποχαρακτηρισμένων φακέλων.

Στην περίοδο της ακμής της, η Υπηρεσία Κρατικής Ασφαλείας της Βουλγαρίας, η οποία συνεργαζόταν στενά με τη σοβιετική KGB, διέθετε ένα δίκτυο περίπου 100.000 πρακτόρων και πληροφοριοδοτών. Διαλύθηκε το 1989 μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος.

Το περιοδικό Foreign Policy έχει κατατάξει την Κρίστεβα μεταξύ των 100 σπουδαιότερων στοχαστών του 20ου αιώνα. Εκτός από βιβλία για την ψυχανάλυση και τη φιλοσοφία, έχει γράψει εκτενώς για πολιτιστικά και φεμινιστικά ζητήματα και είναι επίσης μυθιστοριογράφος.

Η Τζούλια Κρίστεβα είναι ακόμη επίτιμη καθηγήτρια στο παρισινό πανεπιστήμιο Paris-Diderot (Paris VII) και επισκέπτρια καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπλακ άουτ σε Ισπανία, Πορτογαλία: «Περιορίστε τις μετακινήσεις», λέει ο δήμαρχος Μαδρίτης

Διεθνή / Μπλακ άουτ σε Ισπανία, Πορτογαλία: «Περιορίστε τις μετακινήσεις», λέει ο δήμαρχος Μαδρίτης

Ο δήμαρχος Μαδρίτης λέει ότι λόγω του μπλακ άουτ εκτός από τα φανάρια που είναι εκτός λειτουργίας, χρειάστηκε να κλείσουν και οι σήραγγες ορισμένων αυτοκινητοδρόμων
LIFO NEWSROOM
Το Βατικανό έκλεισε την Καπέλα Σιξτίνα εν όψει του κονκλαβίου για την εκλογή νέου Πάπα

Διεθνή / Το Βατικανό έκλεισε την Καπέλα Σιξτίνα εν όψει του κονκλαβίου για την εκλογή νέου Πάπα

Η Καπέλα Σιξτίνα, που πήρε το όνομά της από τον Πάπα Σίξτο Δ΄, κατασκευάστηκε τον 15ο αιώνα και φιλοξενεί τα έργα του Μιχαήλ Άγγελου, ο οποίος ζωγράφισε την οροφή με σκηνές από τη Γένεση και αργότερα τη «Τελική Κρίση» στον τοίχο
LIFO NEWSROOM