«Πρέπει να εργαστείς σκληρά για να είσαι ο αληθινός σου εαυτός και να πιστέψεις στα brands που προωθείς», συμβουλεύει η Tess Daly, που διαφημίζει tutorial ομορφιάς και εταιρίες καλλυντικών στους περισσότερους από 200.000 followers της στο Instagram.
Η 32χρονη από το Σέφιλντ, που πάσχει από Νωτιαία Μυϊκή Ατροφία (SMA) και χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο, έχει δουλέψει σε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες, ωστόσο δεν της αρέσει ο όρος «social influencer», λέγοντας πως απλώς εύχεται να υπήρχαν κι άλλοι όπως εκείνη όταν μεγάλωνε.
«Τόσοι άνθρωποι με αναπηρίες μού έχουν πει ότι τους έδωσα την αυτοπεποίθηση, όχι μόνο να αγκαλιάσουν την αναπηρία τους αλλά να κυνηγήσουν επίσης την δική τους αγάπη για το μακιγιάζ», λέει.
Η Tess είναι μία μόνο από τους πολλούς influencers με αναπηρίες που συνεργάζονται με τον Martyn Sibley και την εταιρία του Purple Goat, η οποία ξεκίνησε πέρυσι να δραστηριοποιείται στο μάρκετινγκ.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Πιστεύω πως βοηθώντας μεγάλες επιχειρήσεις να βγάλουν κέρδος προσελκύοντας καταναλωτές με αναπηρίες μέσα από influencers με αναπηρίες, θα πετύχουμε πιο γρήγορα τον σκοπό μας για περισσότερο inclusiveness», εξηγεί ο Martyn, που γεννήθηκε επίσης με SMA. «Με το συγκεκριμένο μοντέλο, βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι».
Η Purple Goat έχει δουλέψει με πάνω από 75 influencers μέχρι στιγμής, αλλά ο Martyn λέει πως δεν είναι απλώς ένα πρακτορείο με κόσμο στα αρχεία του. «Εργαζόμαστε για τον πελάτη και βρίσκουμε τον κατάλληλο influencer για κάθε καμπάνια», σημειώνει.
Περίπου 14.1 εκατομμύρια κόσμου στη Βρετανία έχουν κάποιου είδους αναπηρία και τέτοια νούμερα αποτελούν υπολογίσιμη δύναμη σε επίπεδο εξόδων, ήτοι περίπου 273 εκατ. λίρες ετησίως. Ωστόσο, αν και συνιστούν περίπου το 22% του πληθυσμού, αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στις διαφημίσεις, στις οποίες εμφανίζεται μόλις ένα 0.06%.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτή ήταν και η κινητήριος δύναμη πίσω από τη δημιουργία της Purple Goat. Ο Martyn θεωρεί ότι ο κόσμος της διαφήμισης και του μάρκετινγκ έχει αρχίσει να γίνεται πιο ευαίσθητος κι ενημερωμένος σε κοινωνικό επίπεδο, άρα έτοιμος για «αναστάτωση».
«Πιστεύω πως οφείλεται εν μέρει στην βελτίωση της κοινής γνώμης γύρω από την διαφορετικότητα. Τα brands φοβούνταν μην προβάλλουν λάθος την αναπηρία, αλλά πλέον φοβούνται μην τα κατακρίνουν επειδή δεν έκαναν τίποτα», σημειώνει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Tess σίγουρα έχει δει άνοδο στις δουλειές της στα social media. Μέχρι πέρυσι, ήταν κάτι που έκανε ως δεύτερη δουλειά, αλλά ως το τέλος του 2020 έφτασε να γίνει influencer πλήρους απασχόλησης και πλέον έχει ατζέντη για να μπορεί να διαχειρίζεται τον φόρτο εργασίας.
Αλλά δεν ήταν τόσο εύκολο όσο πιστεύει ο κόσμος, λέει η ίδια. «Δεν μπορείς απλώς να ξυπνήσεις ένα πρωί και να αποφασίσεις ότι θέλεις να γίνεις influencer», προσθέτει.
Πέρυσι, το brand υποδημάτων Kurt Geiger, με έδρα το Λονδίνο, ξεκίνησε να συνεργάζεται με την Bernadette Hagans, influencer και μοντέλο από τη Βόρεια Ιρλανδία, που έχει υποστεί ακρωτηριασμό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο διευθυντής της εταιρίας, Neil Clifford, αποδίδει την άνοδο των influencers με αναπηρία στην αλλαγή της κοινής γνώμης.
«Η έκρηξη στα social media έδωσε φωνή σε όσους παλαιότερα υποτιμούνταν από τον κόσμο, και πλέον απαιτούν να γίνουν ορατοί και να ακουστούν», τονίζει. «Ο κόσμος περιμένει από τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την επιρροή τους ως αντίδραση απέναντι την ανισότητα και πολλά brands ανταποκρίνονται σε αυτήν την ανάγκη».
Η 26χρονη Pippa Stacey από το Γιορκ δουλεύει στον τομέα της φιλανθρωπίας και γράφει σε ένα μπλογκ για την ζωή με χρόνια πάθηση. Η Pippa, που ζει με Μυαλγική Εγκεφαλομυελίτιδα (ME), γνωστή επίσης ως Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης, έχει εργαστεί και αυτή με την Purple Goat κάνοντας καμπάνιες για brands όπως η Tesco.
«Μια σχέση με τέτοιους influencers σε συνδυασμό με την κατανόηση του κοινού τους, μπορεί να βοηθήσει τις εταιρίες να φτιάξουν περισσότερο αποτελεσματικές καμπάνιες με πιο κοινωνικά ευαίσθητο τρόπο», αναφέρει η ίδια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η αυθεντικότητα είναι «η πεμπτουσία ενός brand», σύμφωνα με την Dr Annmarie Hanlon, καθηγήτρια Ψηφιακού Μάρκετινγκ στο Cranfield School of Management.
«Χωρίς αυτή είναι απλώς ένα κέλυφος χωρίς ουσία. Στο διαδικτυακό μας κόσμο όπου οι καταναλωτές μπορούν να ελέγξουν, να επαληθεύσουν και να επιβεβαιώσουν λεπτομέρειες εντός λεπτών, είναι βασικό τα brands να παραμείνουν αληθινά και να παρουσιάζουν τον αυθεντικό εαυτό τους», εξηγεί.
Και προσθέτει: «Οι influencers με αναπηρία χρειάζονται σύνδεση με το brand που προωθούν για να έχει νόημα. Το να έχεις έναν εκπρόσωπο που ζει με αναπηρία, προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας για το brand».
Η Caroline Casey έχει ιδρύσει το Valuable 500, μια παγκόσμια πρωτοβουλία που προωθεί τις ανάγκες των ΑμεΑ σε διοικητικό επίπεδο. Η ίδια πιστεύει ότι τα πράγματα ήδη αλλάζουν και πως μεγάλες εταιρίες συνειδητοποιούν ότι έχει εμπορικό νόημα, όχι μόνο να αφουγκράζονται τους πελάτες τους με αναπηρία αλλά και να τους αναζητούν ενεργά.
«Τα brands βλέπουν πλέον την ευκαιρία για καινοτομία, ανάπτυξη και ταλέντο σε μια αγορά 8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων», λέει αναφερόμενη στην εκτιμώμενη αγοραστική δύναμη των ΑμεΑ παγκοσμίως. «Δεν είναι μόνο να σε βλέπουν να κάνεις το καλό. Είναι σωστό και επιχειρηματικά να επεκτείνεις της αγορά σου», προσθέτει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Την ίδια άποψη μοιράζεται και η Laura Johnson, συνιδρύτρια του Zebedee Management, ενός πρακτορείου που εκπροσωπεί μοντέλα και influencers με αναπηρία.
Το πρακτορείο έχει στο δυναμικό του την Bernadette Hagans, που εργάστηκε για την Kurt Geiger, αλλά και την Ellie Goldstein, το μοντέλο από το Έσεξ που γεννήθηκε με σύνδρομο Down και πέρυσι η φωτογραφία της έγινε η ανάρτηση της Gucci Beauty στο Instagram με τα περισσότερα likes.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Laura λέει πως είδαν τεράστια αύξηση σε εταιρίες που ψάχνουν να χρησιμοποιήσουν influencers με αναπηρίες για να κατακτήσουν διαφορετικές αγορές.
«Από εκεί που κάποτε οι εταιρίες φοβούνταν μήπως κατηγορηθούν για προσχηματική υποστήριξη έχοντας ένα μοντέλο ή influencer με αναπηρία ως μέρος του μάρκετινγκ, πλέον έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι influencers με αναπηρίες μπορούν όντως να επηρεάσουν. Είναι κοινή εμπορική λογική», καταλήγει.
Με πληροφορίες από BBC