Ένα άγαλμα-παρωδία του πρώην βασιλιά της Ισπανίας, Χουάν Κάρλος, έκανε την «εμφάνισή» του - για λίγα λεπτά - σε ένα από τα γνωστότερα αξιοθέατα της Μαδρίτης.
Το έργο του Χιλιανού γλύπτη Νίκολας Μιράντα με τον τίτλο «Παρασιτικές στρατηγικές για την επιβίωση σε έναν σκληρό κόσμο» αποτυπώνει τον πρώην μονάρχη να κρατά μία καραμπίνα και να στοχεύει. Τοποθετήθηκε για λίγα λεπτά απέναντι από το άγαλμα με την αρκούδα που τινάζει μια κουμαριά, για να ψέξει την αγάπη του Χουάν Κάρλος για το κυνήγι.
Το πάθος του για το κυνήγι μεγάλων θηραμάτων είχε προκαλέσει σκάνδαλο στη χώρα το 2012, δύο χρόνια πριν ανακοινώσει την παραίτησή του από τον θρόνο.
Τότε, είχε ταξιδέψει στην Μποτσουάνα για να συμμετάσχει σε ένα πολυτελές σαφάρι-κυνήγι ελεφάντων, εν μέσω της οικονομικής κρίσης στη χώρα του. Ο κάποτε αξιοσέβαστος βασιλιάς, για τον ρόλο που έπαιξε στη μετάβαση της Ισπανίας στη δημοκρατία, σήμερα θεωρείται από πολλούς βαρίδι για τον γιο του, τον βασιλιά Φελίπε.
Το άγαλμα του Χουάν Κάρλος, ύψους 170 εκατοστών, φτιαγμένο από πολυουρεθάνη και πηλό και περασμένο με μεταλλική μπογιά για να θυμίζει πατίνα, έμεινε για οκτώ λεπτά δίπλα στην ορειχάλκινη αρκούδα.
Η αρκούδα και η κουμαριά, τα επίσημα σύμβολα της Μαδρίτης, βρίσκονται στο κέντρο της πλατείας Πουέρτα δελ Σολ και κάθε χρόνο χιλιάδες τουρίστες φωτογραφίζονται μπροστά στο άγαλμα.
Αν και το έργο-παρέμβαση ξάφνιασε κάποιους τουρίστες και περαστικούς, άλλοι εξέφρασαν την επιδοκιμασία τους.
Ο Μιράντα θα εκθέσει τα έργα του στη Μαδρίτη τον επόμενο μήνα – μεταξύ αυτών θα είναι και φωτογραφίες από το σημερινό χάπενινγκ στην Πουέρτα δελ Σολ.
«Το έργο μου ως καλλιτέχνη είναι παρασιτικό. Παρασιτώ κάτι που ήδη υπάρχει. Για παράδειγμα, συνδέω το μνημείο της Μαδρίτης με την ισπανική μοναρχία για να παρωδήσω το σύμβολο της πόλης» είπε ο ίδιος.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters