Ιταλός δικαστής παρέπεμψε σήμερα 59 άτομα, συμπεριλαμβανομένου του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Atlantia, Τζιοβάνι Καστελούτσι, σε δίκη για την θανατηφόρα κατάρρευση γέφυρας στη Γένοβα πριν από τέσσερα χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Reuters, η δίκη θα ξεκινήσει στη Γένοβα στις 7 Ιουλίου.
Η οδογέφυρα, που διαχειριζόταν η μονάδα αυτοκινητόδρομου Autostrade per l'Italia της Atlantia, κατέρρευσε στις 14 Αυγούστου 2018, οδηγώντας στον θάνατο 43 άτομα και αποκαλύπτοντας τη δεινή κατάσταση της υπό κατάρρευση υποδομής της Ιταλίας.
H δικαστής Paola Faggioni, στο τέλος μιας κεκλεισμένων των θυρών προκαταρκτικής ακρόασης που ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο σε δικαστήριο της Γένοβας, αποδέχθηκε επίσης τον διακανονισμό που πρότειναν η Autostrade και η «αδελφή» της εταιρεία SPEA για να κλείσει η υπόθεση.
Η Autostrade είχε προσφερθεί να πληρώσει 1 εκατομμύριο ευρώ ως διακανονισμό και 26 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στο ιταλικό κράτος για την υπόθεση, ενώ η SPEA είχε προτείνει να πληρώσει 810.000 ευρώ για διακανονισμό.
Τον περασμένο Ιούνιο, οι Ιταλοί εισαγγελείς είχαν ζητήσει να παραπεμφθούν σε δίκη η Autostrade, η SPEA και 59 άτομα, αλλά τα ποσά που προαναφέρθηκαν θέτουν ως δεδομένο ότι οι εταιρείες δεν θα εμπλέκονται πλέον στην υπόθεση.
Η κατάρρευση προκάλεσε οργή στην Ιταλία και έντονη διαμάχη μεταξύ της Atlantia και της κυβέρνησης που έληξε τον περασμένο Ιούνιο με την πώληση του μεριδίου ελέγχου στην Autostrade, που κατείχε η Atlantia στον κρατικό δανειστή Cassa Depositi e Prestiti και σε επενδυτικούς εταίρους.
Σε ένα έγγραφο σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας που επικαλείται το Reuters, οι εισαγγελείς δήλωσαν πέρυσι ότι η κατάρρευση προκλήθηκε από τη ρήξη των καλωδίων μέσα στην υποδοχή του ένατου πυλώνα της γέφυρας, τα οποία διαλύθηκαν από μια εξαιρετικά διαβρωτική ατμόσφαιρα, χωρίς τον κατάλληλο έλεγχο σε πάνω από 51 χρόνια «ζωής» της γέφυρας.
Οι διευθυντές στις μονάδες της Atlantia Autostrade και της SPEA φέρεται να απέφευγαν να διενεργήσουν τους κατάλληλους ελέγχους στην υποδομή και δεν διόρθωσαν σοβαρά ζητήματα που άρχισαν να εμφανίζονται μόλις λίγα χρόνια μετά το άνοιγμα της οδογέφυρας το 1967, ανέφερε το έγγραφο.
Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, οι εταιρείες μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες για τις ενέργειες των εργαζομένων τους. Ωστόσο, οι διαχειριστές και η Autostrade και η SPEA έχουν αρνηθεί οποιαδήποτε αδικοπραγία σχετικά με την κατάρρευση της γέφυρας.
Με πληροφορίες του Reuters