Σύμφωνα με αρκετά δημοσιεύματα η Airbnb βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την κινεζική Xiaozhu, τον δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη της Κίνας σε ό,τι αφορά την αγορά εναλλακτικής ενοικίασης. Με αντικειμενική αξία στα 300 εκ. δολάρια και με τη μετοχή της να ανεβαίνει τον προηγούμενο μήνα κατά 65 εκ. δολάρια η Xiaozhu, αρχίζει να θεωρείται πλέον υπολογίσιμος αντίπαλος ακόμη και για την Tujia, την κορυφαία κινεζική εταιρεία αντίστοιχων υπηρεσιών, με αντικειμενική αξία 1 δις δολαρίων.
Όλα αυτά τη στιγμή που η Airbnb εξακολουθεί να είναι η 4η παγκοσμίως πλουσιότερη start-up επιχείρηση (από τον Αύγουστο η αντικειμενική της αξία βρίσκεται στα 30 δις δολάρια), αλλά πλέον έχει να αντιμετωπίσει τους τριγμούς, τα φορολογικά πρόστιμα και τις νομικές αλλαγές που το μοντέλο του home-sharing έχει προκαλέσει σε αρκετές πόλεις τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη. Βλέποντας το τέχνημα της να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και λόγω σε πόλεις που πριν από 8 χρόνια το ανέδειξαν ως κορυφαία επιχειρηματική πρόταση -και ο λόγος για πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Μαϊάμι, το Όρεγκον, αλλά και ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, όπως το Βερολίνο και η Βαρκελώνη.
Με τον εξερχόμενο -από την Κίνα- τουρισμό να διπλασιάζεται μέσα στην τελευταία 5ετία, δημιουργώντας μια αγορά που ανέρχεται στα 264 δις δολάρια μέχρι το 2019, η εταιρεία έχει κάθε λόγο να θέλει όχι απλώς να επεκταθεί στην Κίνα, αλλά και να προωθήσει το νέο επιχειρηματικό της πλάνο.
Σε όλες αυτές τις πόλεις έχουν σκληρύνει τα μέτρα για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που συνεργάζονταν με την Airbnb, οι επικεφαλής της οποίας για να περιορίσουν τις δραματικές συνέπειες έχουν ήδη στρέψει το ενδιαφέρον τους προς την αγορά της Κίνας. Η εταιρεία μάλιστα μέσα στο 2017 σκοπεύει να διπλασιάσει τις επενδύσεις της στην Κίνα, ξεκινώντας από την αύξηση του προσωπικού: από 30 τοπικούς υπαλλήλους που διαθέτει αυτή τη στιγμή στη χώρα, θα φτάσει τους 300 μέσα στους επόμενους 24 μήνες.
Ομοίως, η πρόθεση επέκτασης αφορά και τα καταλογογραφημένα προσφερόμενα προς ενοικίαση ακίνητα. Από τα 75.000 μέχρι αυτή τη στιγμή, το ζητούμενο είναι να φτάσουν τα 100.000 έως το τέλος του έτους. Ακριβώς σ' αυτό το σημείο έρχονται και τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για προχωρημένες συζητήσεις που αφορούν την εξαγορά της κινεζικής Xiaozhu. Βάσει των στοιχείων της Airbnb, παγκοσμίως αυτή τη στιγμή στις λίστες της υπάρχουν περισσότερα από 2,5 εκ. σπίτια που προσφέρονται για το συγκεκριμένο είδος φιλοξενίας και περίπου 1 εκ. επισκέπτες που κάνουν χρήση αυτών των καταλυμάτων κάθε μέρα.
"Φιλέτο" για τις δραστηριότητες της εταιρείας θεωρείται η περιοχή του Μετρό κοντά στη Νέα Υόρκη, όπου η Airbnb ισχυρίζεται ότι έχει στη λίστα της 34.000 καταλύματα ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο και με το Παρίσι να αποτελεί μέχρι τώρα τη μεγαλύτερη της αγορά -βάσει των ίδιων δεδομένων- με 32.600 καταλύματα για τις ίδιες ημερομηνίες.
Ας σημειωθεί ότι πριν από έναν μήνα σε μεγάλο οικονομικό συνέδριο στο Σαν Φρανσίσκο, ο συνιδρυτής και επικεφαλής τεχνολογικής ανάπτυξης της εταιρείας, Nathan Blecharczyk είχε γνωστοποιήσει την πρόθεση τους να ανοιχτούν στην κινεζική αγορά και λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης της μεσαίας τάξης στη χώρα, αλλά και λόγω της οικονομικής ευρωστίας του πληθυσμού σε ό,τι αφορά -σε διεθνές επίπεδο- τους ταξιδιώτες. Κατά τον Blecharczyk ειδικά η Κίνα αποτελεί εξαιρετικό πεδίο δράσης, καθώς υπάρχει μεγάλη περιέργεια για τις υπηρεσίες της Airbnb, για το τι σημαίνει να μένει κάποιος σε 5άστερο ξενοδοχείο, για το τι είναι ένα hostel. "Είναι ένα κοινό που θέλει να εξερευνήσει τον κόσμο, θέλει να δοκιμάσει όλη αυτή την εμπειρία", έλεγε τότε χαρακτηριστικά.
Βέβαια, το πρώτο βήμα γι' αυτό το άνοιγμα είχε γίνει τον Αύγουστο του 2015, όταν η Airbnb έγινε στρατηγικός εταίρος με τους επενδυτές της China Broadband Capital και της Sequoia China, αμφότερες εταιρείες που στηρίζουν τις καινοτομίες, τις νέες επιχειρήσεις και την ανάπτυξη. Τότε η Airbnb στόχευε περισσότερο στην άγρα τουριστών που αναζητούσαν κατάλυμα, κάθε φορά που ταξίδευαν μακριά από τη χώρα τους. Με τον εξερχόμενο -από την Κίνα- τουρισμό να διπλασιάζεται μέσα στην τελευταία 5ετία, δημιουργώντας μια αγορά που ανέρχεται στα 264 δις δολάρια μέχρι το 2019, η εταιρεία έχει κάθε λόγο να θέλει όχι απλώς να επεκταθεί στην Κίνα, αλλά και να προωθήσει το νέο επιχειρηματικό της πλάνο, που αξιώνει να κάνει τους πάντες (ή τουλάχιστον αυτούς που δύνανται) tour guides.
Ας ληφθεί υπ' όψιν και το ότι ο εισερχόμενος τουρισμός της χώρας έχει αρχίσει να επανέρχεται μετά από μία μάλλον άσχημη 3τία -από το 2011 έως το 2014, βάσει και των στατιστικών στοιχείων που πριν από λίγο καιρό έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Τουρισμού της Κίνας. Σύμφωνα με αυτά, το προηγούμενο έτος 134 εκ. άνθρωποι επισκέφθηκαν τη χώρα και το 42% αυτών των τουριστών αναζήτησε κατάλυμα: ένα ακόμη στοιχείο που φαίνεται να δικαιώνει τη στροφή της Airbnb στην κινεζική αγορά...
Με στοιχεία από το Qz.com
σχόλια