H Airbnb πριν από λίγο καιρό ανέτρεψε τα δεδομένα στον τουρισμό δίνοντας την ευκαιρία σε όποιον είχε ένα διαθέσιμο χώρο και ένα κινητό να γίνει επιχειρηματίας. Τώρα, ετοιμάζεται και πάλι να φέρει επανάσταση, στον τρόπο με τον οποίο γυρίζουμε τον κόσμο: πριν από λίγες μέρες και κατά τη διάρκεια του "Airbnb Open", του ετήσιου φεστιβάλ φιλοξενίας, όπως το αποκαλούν, η εταιρεία θα ανακοινώσει ένα προϊόν, το "Airbnb Trips", ένα πορτφόλιο εκδρομών, διαμορφωμένο από ελεύθερους επαγγελματίες του αντικειμένου. Στόχος της νέας υπηρεσίας; Να κάνει τους πάντες -ή τουλάχιστον όσους έχουν τα προσόντα και τις απαιτούμενες γνώσεις- tour guides.
Σύμφωνα με τον 35χρονο συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Airbnb, Brian Chesky -ένα ανήσυχο άτομο, που έγινε δισεκατομμυριούχος ακριβώς επειδή ακόμη και στον ύπνο του σκεφτόταν τρόπους για να καινοτομήσει η εταιρεία- η Airbnb ετοιμάζεται να λανσάρει την ιδέα μίας σειράς εκδρομών και περιπετειωδών εξορμήσεων. Η συγκεκριμένη υπηρεσία λίγη σχέση έχει με τη λογική ενοικίασης διαθέσιμων δωματίων και περισσότερο προωθείται ως εμπειρία, που μπορεί να θυμίζει τη συμμετοχή σε μία τάξη ή ένα είδος μαθήματος, προκειμένου να γνωρίσει κάποιος κάτι.
Για παράδειγμα, ένας τουρίστας ενδιαφέρεται να μάθει πώς φτιάχνεται το ramen στο Τόκυο ή πώς είναι να ζει κανείς ως σεναριογράφος μίας ξένης τηλεοπτικής σειράς. Η υπηρεσία προσφέρει τις επαφές με τους κατάλληλους ανθρώπους που μπορούν να προσφέρουν στον ανήσυχο και φιλομαθή ταξιδιώτη απαντήσεις στις απορίες του, πάντα με τη μορφή ταξιδιού, αν όχι συναρπαστικής αποστολής.
Μέχρι σήμερα οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν συνδυάσει την Airbnb με έναν τρόπο να βρουν φτηνό και αξιοπρεπές κατάλυμα. Αυτό αλλάζει, καθώς ο Chesky θέλει πλέον η επιχείρηση του να σημαίνει προορισμό για συναρπαστικές εμπειρίες
"Αν θες να κάνεις ένα συναρπαστικό ταξίδι, καταλήγεις να κάνεις ολόκληρη έρευνα", εξηγεί ο Chesky, και συνεχίζει ακριβώς με το ίδιο ύφος που ανακοίνωσε τη νέα του υπηρεσία στο συνέδριο του Λος Άντζελες: "Περιμένεις στην ουρά, είσαι μόνος, είσαι εκεί έξω και κάνεις πράγματα που οι ντόπιοι δεν θα έκαναν ποτέ. Τα κάνεις, γιατί δεν ξέρεις, αλλά αν μπορούσες να ξέρεις; Και μετά αν είσαι από τους ντόπιους ενός μέρους και είσαι παθιασμένος με κάτι, έχεις ένα ενδιαφέρον για έναν συγκεκριμένο τομέα ή ένα χόμπι, γιατί να μη μοιραστείς την εμπειρία σου και τα όσα γνωρίζεις με εκείνους που ενδιαφέρονται να τα μάθουν;".
Η νέα αυτή υπηρεσία που φιλοδοξεί να μετατρέψει, όποιον το επιθυμεί σε ερασιτέχνη tour guide, έχει ήδη ξεκινήσει σε 12 πόλεις, μεταξύ των οποίων η Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Τόκιο και το Παρίσι. Ο ένας στόχος είναι η υπηρεσία να είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 50 πόλεις μέσα στο επόμενο έτος. Ο άλλος και ίσως βασικότερος στόχος της εταιρείας είναι να διευρύνει το φάσμα υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει.
Μέχρι σήμερα οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν συνδυάσει την Airbnb με έναν τρόπο να βρουν φτηνό και αξιοπρεπές κατάλυμα. Αυτό αλλάζει, καθώς ο Chesky θέλει πλέον η επιχείρηση του να σημαίνει προορισμό για συναρπαστικές εμπειρίες, όποιες κι αν είναι αυτές που θέλει να ζήσει ο καθένας. Αυτό βέβαια σημαίνει και ευθύ ανταγωνισμό με εφαρμογές όπως το Uber και το Lyft, όμως, είναι και η εναλλακτική που καλείται να ακολουθήσει η Airbnb ύστερα από σειρά προβλημάτων που αντιμετώπισε τους τελευταίους μήνες και της κόστισαν σε χρήμα και ενέργεια των ανθρώπων που την διοικούν.
Ο λόγος για τις νομικές μάχες που εδώ και λίγο καιρό δίνει η Aibnb με τις δημοτικές και άλλες αρχές διάφορων πόλεων σε όλον τον κόσμο, λόγω των ανακατατάξεων που οι τακτικές της έχουν επιφέρει στο ζήτημα της ενοικίασης καταλύματος. Για παράδειγμα, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, το Σαν Φρανσίσκο προχώρησε στην ανακοίνωση σχετικής οδηγίας που υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες ακινήτων που συνεργάζονται με την Airbnb να νοικιάζουν τα διαμερίσματα τους μόνο για 60 μέρες μέσα στον χρόνο και προκειμένου να μη δημιουργούνται αντιπαραθέσεις με τα σωματεία ξενοδόχων, αλλά και με τους συνδέσμους περιφρούρησης δικαιωμάτων ενοικιαστών.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό το νέο επιχειρηματικό βήμα της Airbnb, για tour guides σε όλον τον κόσμο, τη φέρνει πιο κοντά στο όραμα της για μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα παροχής εναλλακτικών υπηρεσιών που θα αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουμε τα ταξίδια, τη φιλοξενία και κυρίως την ξενάγηση στο σημείο που ο καθένας επιθυμεί να επισκεφθεί.
Με στοιχεία από Vanity Fair και Verge
σχόλια