Μια κινεζική αεροπορική εταιρεία κατασκεύασε το πρώτο πρωτότυπο ενός μεγάλου drone με ανακλινόμενη έλικα που μπορεί να μεταφέρει φορτίο 2 τόνων, σύμφωνα με ρεπορτάζ στην επαρχία Anhui.
Με το όνομα Lanying R6000, το μη επανδρωμένο εναέριο όχημα αναπτύσσεται από την United Aircraft της Shenzhen, η οποία συναρμολογεί το πρωτότυπο στο εργαστήριό της στην πόλη Wuhu. Σύμφωνα με ρεπορτάζ από την τοπική εφημερίδα Wuhu News που διοικητική αρχή της πόλης, το drone ολοκληρώθηκε την Παρασκευή. Το Lanying R6000, ή το Lanthanum Shadow, έχει σχεδιαστεί με μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 13.000 λίβρες και μέγιστο φορτίο έως 4.400 λίβρες, λέει η έκθεση. Εναλλακτικά, μπορεί να μεταφέρει έως και 10 επιβάτες τη φορά, ανέφερε το Wuhu News.
Η United Aircraft σκοπεύει το drone να πετά με ταχύτητα έως και 340 μίλια την ώρα, με μέγιστη εμβέλεια 2.400 μίλια και ύψος πτήσης έως και 25.000 πόδια. Αυτό που είναι νέο για το Lanying R6000 είναι ότι είναι ένα drone που προορίζεται για κάθετη απογείωση και προσγείωση, ή VTOL, αλλά με πολύ υψηλότερες ταχύτητες από τα ελικόπτερα - μια ικανότητα μεταξύ των σύγχρονων στρατιωτικών αεροσκαφών των ΗΠΑ, όπως το Bell Boeing V-22 Osprey. Η χωρητικότητα μεταφοράς του drone, ωστόσο, είναι πολύ μικρότερη από αυτή του Osprey, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 24 επιβάτες ή να μεταφέρει φορτία έως και 20.000 λιβρών.
Η United Aircraft είχε συζητήσει προηγουμένως τις προδιαγραφές της για το Lanying R6000 στην Αεροπορική Έκθεση της Σιγκαπούρης τον Φεβρουάριο, χωρίς ωστόσο να δώσει στη δημοσιότητα κάποια εικόνα, μόνο γραφικά. Αυτή τη φορά, ωστόσο, μια φωτογραφία δείχνει το ολοκληρωμένο αεροσκάφος, με την ομάδα της United Aircraft να κρατά μια πινακίδα που δηλώνει ότι το πρώτο τους Lanying R6000 είναι άρτι αφιχθέν από τη γραμμή συναρμολόγησης.
Η πλήρης εμφάνιση του drone οδήγησε σε συγκρίσεις στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα σχέδια του Osprey και του V280 Valor της Bell, ενός νεότερου αεροσκάφους VTOL που ολοκλήρωσε την πρώτη του πτήση τον Δεκέμβριο του 2017. Το Lanying R6000 αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο Zhuhai Air Show του 2024, το οποίο θα διαρκέσει από τις 12 έως τις 17 Νοεμβρίου.
Δεν είναι σαφές εάν το drone έχει σχεδιαστεί για στρατιωτικούς σκοπούς. Η United Aircraft είπε στους δημοσιογράφους στην αεροπορική έκθεση της Σιγκαπούρης ότι προετοίμαζε το αεροσκάφος για μη στρατιωτικές εργασίες, όπως μεταφορά φορτίων ή επιβατών. Ωστόσο, στην έκθεση του Σαββάτου, το Wuhu News έγραψε επίσης ότι το drone θα «ενίσχυε δυναμικά πολλαπλά πεδία» στην αεροπορία, συμπεριλαμβανομένης της αντίδρασης έκτακτης ανάγκης και της εθνικής άμυνας. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της United Aircraft, η ιδιωτική εταιρεία UAV υποβάλλει προσφορές για κινεζικές στρατιωτικές συμβάσεις από το 2014 με προϊόντα όπως το μη επανδρωμένο ελικόπτερο μήκους 7 ποδιών. Ένα διαφημιστικό φυλλάδιο στον ιστότοπό του λέει ότι ο ιδρυτής του, Tian Gangyin, «οδήγησε την ομάδα του στο δρόμο της στρατιωτικής-πολιτικής ολοκλήρωσης για να ενισχύσει τις ένοπλες δυνάμεις με τεχνολογία και να υπηρετήσει το έθνος μέσω της αεροπορίας».
Αυτή η γραμμή αναφέρεται σε μια εθνική στρατηγική από το Πεκίνο που καλεί τις μη στρατιωτικές εταιρείες επιστήμης και τεχνολογίας για στρατιωτική ανάπτυξη, καλλιεργώντας έναν κανόνα για τις ιδιωτικές εταιρείες να συνεργάζονται με τις ένοπλες δυνάμεις και να μοιράζονται την έρευνα.
Το Πεκίνο έχει από καιρό φιλοδοξίες να μετατρέψει τη χώρα σε κυρίαρχο παγκόσμιο ηγέτη στις προηγμένες τεχνολογίες. Οι εθνικές αρχές αεροπορίας δήλωσαν τον Φεβρουάριο ότι η εγχώρια βιομηχανία αεροσκαφών χαμηλού υψομέτρου είχε αξία περίπου 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων , αλλά αναμενόταν να αυξηθεί στα 2 τρισεκατομμύρια γιουάν, ή περίπου 281 δισεκατομμύρια δολάρια, έως το 2030.
Με πληροφορίες από Business Insider