Βαρύ είναι το οικονομικό πλήγμα στην Inditex, ιδιοκτήτρια εταιρεία μεταξύ άλλων της αλυσίδας Zara, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς εκτιμάται ότι έως και 1.200 καταστήματα του ομίλου θα κλείσουν το επόμενο διάστημα.
Η Inditex, ιδιοκτήτρια της αλυσίδας Zara, ανακοίνωσε χτες την πρώτη τριμηνιαία ζημία της, αφού η κρίση του κορωνοϊού την ανάγκασε να κλείσει σχεδόν το 90% των καταστημάτων της για το τρίμηνο από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο.
Η Inditex, στην οποία ανήκουν και άλλα εμπορικά σήματα όπως Massimo Dutti και Bershka, ανακοίνωσε ότι η γρήγορη μείωση στις πωλήσεις επιβραδύνθηκε, με τις πωλήσεις σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες να μειώνονται κατά 34% την περίοδο 2-8 Ιουνίου σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και συγκριτικά με βουτιά 51% τον Μάιο.
Σε αγορές όπου τα καταστήματα είναι ήδη ανοικτά, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16% την περίοδο 2-8 Ιουνίου, σύμφωνα με την Inditex. Η ισπανική εταιρία ανακοίνωσε ότι αναμένει τα καταστήματα σε όλες τις βασικές της αγορές να έχουν ανοίξει και πάλι έως τα τέλη Ιουνίου.
Σύμφωνα με την ίδια, οι διαδικτυακές πωλήσεις στο μεταξύ κατέγραψαν άλμα, σημειώνοντας αύξηση 95% τον Απρίλιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, η Inditex ανακοίνωσε καθαρές ζημίες 409 εκατ. ευρώ αφού οι πωλήσεις της μειώθηκαν στα 3,3 δισ. ευρώ, από τα 5,9 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Το νέο πλάνο για την εποχή της πανδημίας
Σύμφωνα με την Guardan, ο Ισπανός ιδιοκτήτης της Zara ανακοίνωσε ένα πλάνο 2,7 δισ. ευρώ το οποίο θα οδηγήσει σε λουκέτο περίπου 1.200 καταστήματα, ωστόσο θα ενισχύσει τις online πωλήσεις, προκειμένου να αυξηθεί συνολικά ο τζίρος μετά την πτώση λόγω πανδημίας.
Η Inditex στοχεύει στις διαδικτυακές αγορές των καταναλωτών ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του βασικού ανταγωνιστή της, την H&M, και άλλων εταιρειών του κλάδου.
Όπως έγινε γνωστό, το κλείσιμο των καταστημάτων θα αφορά κυρίως στην Ασία και στην Ευρώπη, ενώ με άλλα λόγια ο συνολικός αριθμός καταστημάτων θα μειωθεί από 7.412 σε 6.700 με 6.900. Πάντως τα 107 καταστήματα της Inditex στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι λιγότερο πιθανό να επηρεαστούν.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο της Inditex, οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% του συνόλου έως το 2022, σε σύγκριση με το 14% το οικονομικό έτος 2019. Τα μεγαλύτερα καταστήματα θα λειτουργούν ως κόμβοι διανομής για διαδικτυακές πωλήσεις.
Η Inditex σκοπεύει να δαπανήσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ στην online προσφορά της έως το 2022 και άλλα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε καταστήματα που θα συνεργάζονται με τα eshop για ταχύτερες παραδόσεις και παρακολούθηση των προϊόντων σε πραγματικό χρόνο.
Το πλάνο περιλαμβάνει επίσης το άνοιγμα 450 νέων καταστημάτων, ενώ ο ιδρυτής του ομίλου ισχυρίζεται ότι οι θέσεις εργασίας δεν θα επηρεαστούν σημαντικά καθώς αρκετοί εργαζόμενοι θα ενταχθούν σε άλλα πόστα.