Το Λονδίνο απαγόρευσε τις διαφημίσεις junk food σε όλο το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς με την απόφαση να εφαρμόζεται από σήμερα, καθώς σχετικές αφίσες έχουν ήδη αρχίσει να αφαιρούνται από μετρό, λεωφορεία, τραμ, ταξί και όλες τις στάσεις.
Η απαγόρευση αφορά όλες τις διαφημίσεις για φαγητά και ποτά µε υψηλή περιεκτικότητα λίπους, αλατιού και σακχάρων, αν και κάποιες από αυτές ενδέχεται να παραμείνουν για καιρό καθώς ορισμένες εταιρίες έχουν κλείσει διαφημιστικό χώρο για πολύ καιρό. Όλες οι μελλοντικές συμφωνίες όμως θα υπάγονται στην νέα πολιτική, ανέφερε η TfL.
«Ήδη μεγάλες διαφημιστικές επιβεβαίωσαν πως θα συνεχίσουν να διαφημίζονται σε εμάς αλλά με τους νέους κανόνες, προβάλλοντας πλέον προϊόντα που δεν περιέχουν τόσα λίπη, αλάτι και σάκχαρα», εξηγεί η εταιρεία λειτουργίας συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς.
Fast food advertising ban - this is Bond Street ! And they’re right next to a donut stall ! pic.twitter.com/6Bs0BznKbH
— Tom Edwards (@BBCTomEdwards) 25 Φεβρουαρίου 2019
Ο δήμαρχος Σαντίκ Χαν είπε πως ήθελε με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπίσει την «έτοιμη να εκραγεί ωρολογιακή βόμβα της παιδικής παχυσαρκίας» στην πρωτεύουσα, κάτι με το οποίο διαφωνεί η Advertising Association, σημειώνοντας πως η απαγόρευση θα έχει ελάχιστο αντίκτυπο στις ευρύτερες κοινωνικές αιτίες που προκαλούν παχυσαρκία.
Ο αρμόδιος φορέας διαφημίσεων της πόλης υποστηρίζει επίσης πως η απαγόρευση θα έχει μακροπρόθεσμα αρνητικές συνέπειες στις συγκοινωνίες, καθώς η TfL θα χάσει πολλά έσοδα από τις διαφημίσεις, κάτι που σε βάθος χρόνου «θα επηρεάσει τις τιμές εισιτηρίων που θα πρέπει να πληρώνουν επιβάτες».
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια