Τέλος η Εβδομάδα Μόδας, σύμφωνα με τον οίκο Gucci. Σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου από το στούντιό του στη Ρώμη, ο καλλιτεχνικής διευθυντής Alessandro Michele ανακοίνωσε πως η εταιρία μειώνει από πέντε σε μόλις δύο τις επιδείξεις που θα διοργανώνει κάθε χρόνο.
Χαρακτηρίζοντας ως «ξεπερασμένες» τις εβδομάδες μόδας, ο Michele είπε πως δεν σκοπεύει πλέον να προσαρμόζεται σε μια ρουτίνα επιδείξεων που ακολουθεί το μοτίβο άνοιξη/ καλοκαίρι, φθινόπωρο/χειμώνας, cruise και pre-fall.
«Πρόκειται για λέξεις μπαγιάτικες ...τα ρούχα θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ζωή από εκείνη που τους αποδίδεται μέσω των συγκεκριμένων λέξεων», σχολίασε ο ίδιος, σημειώνοντας πως θα προχωρήσει με συλλογές «χωρίς εποχή» και επιδείξεις μόνο δύο φορές το χρόνο «μακριά από τις προθεσμίες που παγίωσε η βιομηχανία».
Επίσης ανακοίνωσε πως δεν υπάρχουν σχέδια για σόου το φθινόπωρο, όταν η συλλογή Gucci παρουσιαζόταν συνήθως ως βασικό κομμάτι της Εβδομάδας Μόδας του Μιλάνου.
«Θα εγκαταλείψω το ξεπερασμένο τελετουργικό της εποχικότητας και των επιδείξεων μόδας και σκοπεύω να ακολουθήσω έναν νέο ρυθμό που θα είναι πιο κοντά στον τρόπο έκφρασής μου. Θα συναντιόμαστε μόνο δυο φορές το χρόνο για να αποκαλύπτουμε νέα κεφάλαια μιας νέας ιστορίας. Ακανόνιστα, χαρούμενα και εντελώς δωρεάν κεφάλαια τα οποία θα γράφονται αναμειγνύοντας κανόνες και είδη, αντλώντας από νέους χώρους, γλωσσικούς κώδικες και πλατφόρμες επικοινωνίας», ανέφερε λίγο αργότερα, σε μήνυμά του στο Instagram.
Ο Alessandro Michele προχώρησε σε μια σειρά από προσωπικές αναρτήσεις στον λογαριασμό του, οι οποίες αναδημοσιεύτηκαν επίσης στο Instagram του διάσημου οίκου μόδας.
«Πάνω από όλα, καταλαβαίνουμε πως το παρακάναμε. Οι απερίσκεπτες πράξεις μας έκαψαν στο σπίτι που μένουμε. Θεωρήσαμε τους εαυτούς μας ανεξάρτητους από την φύση, νιώσαμε έξυπνοι και παντοδύναμοι. Υφαρπάξαμε την φύση, κυριαρχήσαμε πάνω της και την πληγώσαμε. Προκαλέσαμε τον Προμηθέα και θάψαμε τον Πάνα. Η τόση υπεροψία μάς έκανε να χάσουμε την αδελφοσύνη μας με τις πεταλούδες, τα λουλούδια, τα δέντρα και τις ρίζες. Η τόσο εξωφρενική απληστία μάς έκανε να χάσουμε την αρμονία και την φροντίδα, την αίσθηση της σύνδεσης και του να ανήκουμε κάπου», έγραψε ο Alessandro Michele.
Η ανακοίνωση του οίκου Gucci είναι ιδιαιτέρως σημαντική επειδή πρόκειται μακράν για το ισχυρότερο brand που αποφασίζει να κινηθεί προς ένα πιο λιτό και λιγότερο «ανούσιο» σύστημα παραγωγής και παρουσίασης των συλλογών στην βιομηχανία της μόδας.
Με πληροφορίες από Guardian