ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Πείθοντας κάποιον να πάψει να τρώει κρέας με έναν μάλλον αμφιλεγόμενο τρόπο

2

Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο στην ελληνική τηλεόραση πιθανότατα η πόλωση θα είχε χτυπήσει κόκκινο. Λίγα θέματα διχάζουν και χωρίζουν σε "στρατόπεδα" την κοινή γνώμη όσο το θέμα του vegan τρόπου ζωής και ακτιβισμού, όμως, το BBC και η ενότητά του "Stories" δεν δίστασαν να επιχειρήσουν ένα τολμηρό πείραμα, το οποίο χαρακτηρίστηκε έως και ανήθικο από πολλούς σχολιαστές. 

Τι έκανε το τηλεοπτικό δίκτυο; Προσέγγισε έναν λάτρη του τηγανιτού κοτόπουλου και με την κάμερα να καταγράφει την κάθε του κίνηση τον έβαλε να παρακολουθήσει τα στάδια επεξεργασίας που απαιτούνται μέχρι το κρέας του να φτάσει σερβιρισμένο στο πιάτο του καταναλωτή.

Από την αρχή έως το τέλος σ' αυτό το ντοκιμαντερίστικο πείραμα, που δεν διαρκεί περισσότερο από 10 λεπτά, καταγράφονται οι αντιδράσεις, ενός νέου ανθρώπου απέναντι στη σκληρή βιομηχανία επεξεργασίας κρέατος. Ο Hezron Springer, μουσικός, YouTuber (και λάτρης του τηγανιτού κοτόπουλου), δέχεται να μπει σ' αυτή τη διαδικασία και να ζήσει την εμπειρία βήμα προς βήμα. 

Αρχικά, η κάμερα τον συναντά στο αγαπημένο του εστιατόριο όπου ετοιμάζεται να απολαύσει τον αγαπημένο του μεζέ. Όπως μάλιστα δηλώνει είναι μία απόλαυση που κάνει δώρο στον εαυτό του τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Τεχνηέντως και ενώ η εικόνα "μένει" στον νεαρό που απολαμβάνει το γεύμα του, σε κρόουλ περνά η πληροφορία ότι κάθε εβδομάδα θανατώνονται 20 εκ. κοτόπουλα για να καλύψουν τις ανάγκες του Ηνωμένου Βασιλείου...

Στην ακριβώς επόμενη σκηνή ο Springer βρίσκεται σε μία φάρμα εκτροφής πουλερικών κάπου στο Σόμερσετ. Και πάλι σχετικό κρόουλ ενημερώνει τον τηλεθεατή ότι δεν θα δοθούν ακριβή στοιχεία για το πού βρίσκεται η φάρμα, προκειμένου να προστατεύσουν εργαζόμενους και ιδιοκτήτες από την ενδεχόμενη επέλαση vegan ακτιβιστών...

Πείθοντας κάποιον να πάψει να τρώει κρέας με έναν μάλλον αμφιλεγόμενο τρόπο Facebook Twitter

Σ' αυτή τη φάρμα μόνο υπάρχουν 110.000 κοτόπουλα σε τρεις διαφορετικούς αχυρώνες. Είναι μια μικρή φάρμα αν σκεφτεί κανείς ότι στη Βρετανία υπάρχουν αντίστοιχες εγκαταστάσεις που "φιλοξενούν" περισσότερο από 1 εκ. κοτόπουλα.

Ο Springer φορά ειδική φόρμα για να περπατήσει ανάμεσα στα πουλάκια και δίπλα του βρίσκεται η ιδιοκτήτρια της φάρμας να τον ενημερώνει ότι σήμερα αυτά τα κοτόπουλα είναι 18 ημερών και είναι περήφανη για τις μεθόδους εκτροφής που ακολουθεί. 

Η συναισθηματική εμπλοκή του νεαρού είναι εμφανής από τα πρώτα λεπτά: προσέχει πού θα πατήσει, μη τυχόν και πονέσει κάποιο κοτοπουλάκι, εκπλήσσεται όταν η ιδιοκτήτρια του λέει ότι είναι μόλις ημερών, ενώ εκείνος πίστευε ότι στο πιάτο του φτάνουν πουλερικά 2-3 χρονών, σε κάποια φάση αναφωνεί ότι νιώθει σα να βρίσκεται σε μια περίεργη Disneyland. 

Στα λεπτά που θα ακολουθήσουν αναθεωρεί: ο Springer παρακολουθεί το στάδιο της διαλογής, του πώς διοχετεύεται ειδικό αέριο στους θαλάμους για να να θανατωθούν ήσυχα τα κοτόπουλα και μετά να αποκεφαλιστούν, να ξεπουπουλιαστούν, να πλυθούν από το αίμα, να αφαιρεθούν τα εντόσθια, να τεμαχιστούν και μετά να συσκευαστούν, έτοιμα προς πώληση. 

Είναι χαρακτηριστική η σκηνή στα πλυστικά μηχανήματα και στον τεμαχισμό, όπου φορώντας πλέον την ειδική, αδιάβροχη στολή με τις γαλότσες -για να μη λερωθεί από το αίμα- ο Springer δυσφορεί για την ανυπόφορη, βαριά μυρωδιά που επικρατεί στον χώρο. Η εμπλοκή του πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ είναι όλο και μεγαλύτερη. 

Η καταγραφή κλείνει με τον νεαρό μουσικό και Youtuber να βρίσκεται εκεί όπου άρχισαν όλα: στο εστιατόριο. Μπροστά του υπάρχει ένα πιάτο με το αγαπημένο του τηγανιτό κοτόπουλο, όμως ο Springer δεν μπορεί να το φάει.

Δοκιμάζει μια μπουκιά κι αφήνει τη φτερούγα κάτω. «Μου συμβαίνει κάτι παράξενο. Μετά την πρώτη δαγκωνιά, με χτύπησε η μυρωδιά που υπήρχε μέσα στη φάρμα. Είναι αηδιαστικό αυτό που μου συμβαίνει. Απλώς δεν μπορώ να το φάω», ακούγεται να λέει... 

Τα σχόλια τόσο στον ιστότοπο του BBC όσο και στο κανάλι του στο YouTube είναι άκρως επικριτικά. Κυρίως για τον τρόπο που επέλεξε το δίκτυο να αλλάξει τρόπο ζωής (και διατροφικές συνήθειες) σε έναν άνθρωπο που δεν ήταν vegan. Δεν ήταν, σημειώνουν, μία αυθόρμητη επιλογή. Υπήρχε η συγκατάθεση του νεαρού να παρακολουθήσει τη διαδικασία, ωστόσο, η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για μια στροφή στις διατροφικές του επιλογές δεν ήταν ακριβώς έντιμη. 

Ακόμη κι αν είχε ενημερωθεί για το είδος του βιώματος, σίγουρα δεν γνώριζε την κατάληξη και την επίδρασή του στις επιλογές του. Και καλώς ή κακώς από εκεί ξεκινούν και εκεί τελειώνουν όλα...

Διεθνή
2

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουίτζι Μαντζιόνε: Λαϊκός ήρωας στα μάτια πολλών - Δέχεται χρήματα και γράμματα μέσα από τη φυλακή

Διεθνή / Λουίτζι Μαντζιόνε: Λαϊκός ήρωας στα μάτια πολλών - Δέχεται χρήματα και γράμματα μέσα από τη φυλακή

Οι αρχές καταδικάζουν την υποστήριξη που λαμβάνει ο Μαντζιόνε, με την Επίτροπο της NYPD, Jessica Tisch, να δηλώνει: «Η γιορτή υπέρ ενός ψυχρού εγκλήματος είναι σοκαριστική και αποτρόπαιη»
LIFO NEWSROOM
Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα - Μυστήριο με το κίνητρο του δράστη

Διεθνή / Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Τα δύο κρίσιμα ερωτήματα - Μυστήριο με το κίνητρο του δράστη

Ο ύποπτος Ταλέμπ Α. οδηγήθηκε ενώπιον του ανακριτή - Τι έλεγε στο βίντεο που δημοσίευσε λίγο πριν νοικιάσει την μαύρη BMW X-5 και την οδηγήσει στη χριστουγεννιάτικη αγορά
LIFO NEWSROOM
Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Νέα στοιχεία για τον δράστη - Πότε και πώς έφτασε στη Γερμανία

Διεθνή / Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Νέα στοιχεία για τον δράστη - Πότε και πώς έφτασε στη Γερμανία

Είναι ψυχίατρος και είχε απασχολήσει τις αρχές ξανά στο παρελθόν - Από το τέλος Οκτωβρίου, απουσίαζε συνεχώς από την εργασία του είτε σε διακοπές είτε με αναρρωτική άδεια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Για να μπαλαντζαρει πρέπει η επόμενη εκπομπή να συνοδεύσει βηγκαν σε καλλιέργειες σογιας στην Καλιφόρνια (κατασπατάληση νερού σε περιοχή που πληγεται από ξηρασία), τη Βραζιλία (αποψίλωση τεραστίων εκτάσεων δάσους και οικονομική εξόντωση μικρών παραγωγών) και την Αργεντινή (διωγμοί γηγενών). Στο κλείσιμο θα κληθεί ο βηγκαν να σταθεί μπροστά: στο πρωινό του με γάλα σόγιας και στο μεσημεριανό του μπουντα μποουλ που ξεχειλίζει τοφου. Αν του κοπεί η όρεξη ξεκινά ο Γολγοθάς της εξεύρεσης εναλλακτικής πηγής Β12 και έτσι κυλούν οι μέρες στο BBC .
Διερωτώμαι αν βάζαμε κόσμο να παρακολουθεί εγχειρίσεις θα τους άρεσε;Προσωπικά μιλώντας έχω ακούσει γυναίκες να μου λένε ότι δεν θέλαν να κάνουν παιδί διότι έχουν δει σε ντοκιμαντέρ τη διαδικασία και τους φάνηκε οδυνηρή (αλήθεια η λέξη οδύνες λέει κάτι;) και απάνθρωπη (η διαδικασία με την οποία οι άνθρωποι έρχονται στη ζωή φαντάζει απάνθρωπη, ακούγεται κάπως έτσι;).Αν βάζαμε έναν SJW να δει πώς δουλεύουν κάποιοι άντρες στην άκρη του κόσμου προκειμένου να βγει το πετρέλαιο από το οποίο κατασκευάζεται ο υπολογιστής από τον οποίο πληκτρολογεί με μένος κατά του δυτικού τρόπου ζωής πώς θα ένιωθε; Δεν θα αυτο-ακυρωνόταν λίγο; Να μην πούμε για το γεγονός ότι έχουμε ρεύμα. Και τρεχούμενο ζεστό νερό. Και δημόσια ασφάλεια. Και υγεία. Όλα αυτά επιβαρύνουν τον πλανήτη. Το κάρμα μας. Θολώνουν τα τσάκρα μας.Η ενηλικότητα είναι γεμάτη από επώδυνες επιλογές. Το να λες επιστρέφω στην εποχή που δεν έκανα επιλογές (σ.σ. παιδικότητα) είναι ανωριμότητα όχι λύση. Ο καθένας έχει δικαίωμα στις επιλογές του εντός των πλαισίων της νομιμότητας. Καλό θα ήταν και εντός των πλαισίων του πολιτισμού αλλά δεν είναι υποχρεωτικό. Μπορείς να μην κάνεις παιδιά, να τρέφεσαι με φρούτα που πέφτουν από τα δέντρα μόνα τους και να ντύνεσαι με φύλλα που έχουν πέσει μόνα τους από τα δέντρα. Μπορείς να πλένεσαι σε ποτάμια και να ζεις σε σπηλιές. Τα δικαιούσαι -όντως- όλα αυτά.Αντιβίωση όταν αρρωστήσεις που θα βρεις;ΥΓ Στα χρόνια της ύστερης ρωμαϊκής αυτοκρατορίας υπήρχαν αναχωρητές, στηλίτες, νηστεύοντες. Ο Άη Γιάννης ο Νηστευτής έτρωγε ακρίδες και μέλι. Στο Αγιονόρος ακόμα δεν τρώνε κρέας, ποτέ. Ψάρι μόνο στις γιορτές. Όλα αυτά ήταν μετά τα χρόνια της παγκοσμιοποίησης της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Τότε που η ζωή είχε καταστεί πολύπλοκη και σύνθετη. Τότε που οι ιδέες ήταν περισσότερες από αυτό που μπορούσε να απορροφήσει ο μέσος νους, που πάντα αγαπούσε τα απλά και ξεκάθαρα πράγματα (πχ "καλοί - κακοί"). Ήταν επιλογή τους. Ήταν δικαίωμά τους. Προσεύχονταν για το καλό των υπολοίπων καταδικάζοντας τον τρόπο ζωής τους. Οποιαδήποτε ομοιότητα ανάμεσα στις δύο εποχές είναι συμπτωματική.