Σε μηχανική βλάβη οφείλεται η συντριβή του ελικοπτέρου του ιδιοκτήτη της Λέστερ στις 27 Οκτωβρίου.
Στο δυστύχημα είχε σκοτωθεί ο Ταϊλανδός επιχειρηματίας, Βιχάι Σριβανταναπράμπα, δύο συνεργάτες του, ο πιλότος, καθώς και μια γυναίκα που επέβαινε στη μοιραία πτήση.
Σύμφωνα με την εκτίμηση που κάνει το Τμήμα για την Έρευνα Αεροπορικών (ΑΑΙΒ) Ατυχημάτων το πηδάλιο του ελικοπτέρου αποσυνδέθηκε από τον οπίσθιο στροφέα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ελεγχθεί η κίνηση του πίσω έλικα και να χαθεί ο έλεγχος από τον πιλότο.
Η ΑΑΙΒ ανακοίνωσε πως οι έρευνες για τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος συνεχίζονται «προκειμένου να βρεθεί o αρχικός λόγος της βλάβης και η ακριβής εξέλιξη των συμβάντων».
Με πληροφορίες από BBC
A tail rotor had become disconnected and there was a "build-up of black grease" on one component.
The failure of the system led to the pitch of the tail rotor blades being changed "until they reached the physical limit of their travel".
The report stated: "The initiating cause and exact sequence of the failure that resulted in the loss of tail rotor control is being investigated as a priority."
Widely shared video footage of the helicopter's last flight, taken from inside the King Power Stadium, shows the AgustaWestland AW169 climbing normally for about 40 seconds before it pauses and goes into a downward spin.
The aircraft reached an altitude of approximately 430ft then crashed to the ground.
It was rapidly engulfed in a post-impact fire and all five people on board were killed.
Following the crash, the European Aviation Safety Agency ordered safety checks to be carried out on the tail rotors of AW169s and similar models.
σχόλια