Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi Motors , παραδέχτηκε σήμερα Τετάρτη ότι «χειραγώγησε» και αυτή τις δοκιμές των εκπομπών αερίων σε οχήματά της, προκειμένου να παρουσιάσει καλύτερες επιδόσεις στην εξοικονόμηση καυσίμου από το πραγματικό.
Ο πρόεδρος της εταιρείας Tetsuro Aikawa, μίλησε για "εσκεμμένη" δράση, η οποία δεν αφορούσε μόνο τα παραποιημένα αποτελέσματα εκπομπών αλλά και την μη εφαρμογή των πρωτοκόλλων που επιβάλει η ιαπωνική νομοθεσία. Ο Αικάβα είπε επίσης ότι η παραποίηση αυτή αφορά σε 625.000 οχήματα.
Το σκάνδαλο επηρεάζει τέσσερα μοντέλα αυτοκινήτων. Δύο είναι από την ίδια τη Mitsubishi, τα eK Wagon και eK Space, ενώ τα υπόλοιπα (Dayz και Dayz Roox) παρήχθησαν για από την εταιρεία για τη Nissan, η οποία και ανακάλυψε ότι οι δικές της μετρήσεις δεν ταίριαζαν με αυτές που έκανε η Mitsubishi, αποκαλύπτοντας έτσι το σκάνδαλο. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία έδειξαν ότι η ενεργειακή απόδοση που έδειξε η Nissan ήταν περίπου 7% χαμηλότερη από ό, τι υποτίθεται ότι ήταν αυτή της Mitsubishi. Μετά από εσωτερική έρευνα, ο κατασκευαστής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα στοιχεία ήταν παραποιημένα.
«Εκφράζουμε την ειλικρινή συγγνώμη μας σε όλους τους πελάτες που επηρεάζονται…θα συνεχίσουμε τις έρευνες προκειμένου να εντοπίσουμε τον υπεύθυνο , " δήλωσε ο Aikawa, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υπουργό Μεταφορών της Κίνας.
Οι μετοχές της ιαπωνικής εταιρείας σημείωσαν βουτιά άνω του 15% στο κλείσιμο του Χρηματιστηρίου του Τόκιο, ποσοστό ισοδύναμο με λίγο πάνω του 1 δισεκ. ευρώ, με την δημοσιοποίηση του σκανδάλου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χρηματιστηριακό κραχ της Mitsubishi από το 2004, όταν ο κατασκευαστής ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
σχόλια