Ένα παλιό, σκουριασμένο και σπασμένο κομμάτι μετάλλου τέθηκε προς δημοπρασία από τον οίκο Sotheby's στην Καλιφόρνια και πουλήθηκε έναντι 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μπορεί να ακούγεται παράδοξο αλλά το φαινομενικά άχρηστο αυτό κομμάτι, κάποτε ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ferrari.
Ο νέος ιδιοκτήτης του μετάλλου επιδίωξε – και κατάφερε – να αποκτήσει ένα μέρος της αγωνιστικής ιστορίας.
Πρόκειται για μέρος μίας από τις συνολικά 13 Ferrari Mondial Spider Series I του 1954, αλλά έχει εντελώς διαφορετική σχεδίαση από τα άλλα.
Το τετρακύλινδρο αυτοκίνητο είχε σχεδιαστεί για οδήγηση σε πίστες με πολλές στροφές και λίγες ευθείες, όπου χρειαζόταν ένας μικρότερος και ελαφρύτερος κινητήρας.
Η Ferrari κέρδισε παγκόσμια πρωταθλήματα το 1952 και το 1953 με αυτοκίνητα της σχεδίασης αυτής, εξ ου και το όνομά της "Mondial" ή "World".
Γνωστή με τον αριθμό πλαισίου της, 0406 MD, κατασκευάστηκε από τη φημισμένη ιταλική σχεδιαστική εταιρεία Pinin Farina. Το 1954, την οδηγούσε ο Franco Cortese, ο ίδιος άνθρωπος που – λίγα χρόνια νωρίτερα – είχε οδηγήσει την ομάδα στην πρώτη της νίκη.
Όπως συμβαίνει με πολλά παλαιά αγωνιστικά αυτοκίνητα, και αυτό είχε μία περίπλοκη «ζωή». Ένα χρόνο περίπου μετά την κατασκευή της, αναδιαμορφώθηκε ο σχεδιασμός, πριν μεταφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1958.
Κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ή στις αρχές της δεκαετίας του '60 το Mondial συνετρίβη και κάηκε – όχι απαραίτητα στο ίδιο συμβάν. Δεκαετίες αργότερα, οι λεπτομέρειες είναι ασαφείς.
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τον συλλέκτη Ferrari Walter Medlin το 1978 και πέρασε τα τελευταία 45 χρόνια στη σημερινή του κατάσταση σε αποθήκη.
Οι Ferrari Mondial Spiders, σε καλή κατάσταση, μπορούν να πωληθούν για λίγο πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο Brian Rabold, αντιπρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Hagerty, μια εταιρεία που παρακολουθεί στενά τις αξίες των συλλεκτικών αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια κάποια έχουν πωληθεί μέχρι και για 5 εκατομμύρια δολάρια.
Ο αγοραστής μπορεί να χρειαστεί μέχρι και ένα εκατομμύριο για να επαναφέρει το αμάξι στην παλιά του δόξα, σύμφωνα με τον Rabold. Εάν θέλει να το πουλήσει, θα μπορέσει – λογικά – να βγάλει τα έξοδά του.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τέτοιες αγορές δεν γίνονται για να βγουν κέρδη όμως. Η χαρά του συλλέκτη θα είναι να επαναφέρει το όχημα στην αρχική του κατάσταση.
Με πληροφορίες από CNN