Στο ερώτημα εάν πουλιά προκάλεσαν τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στη Νότια Κορέα επιχειρούν να απαντήσουν οι ειδικοί, που εξετάζουν τα μαύρα κουτιά.
Το αεροσκάφος βγήκε από τον διάδρομο προσγείωσης προτού συγκρουστεί με τοίχο στο διεθνές αεροδρόμιο Muan στα νοτιοδυτικά της Νότιας Κορέας, νωρίς το πρωί της Κυριακής, τοπική ώρα. 179 άνθρωποι σκοτώθηκαν επί τόπου, ενώ μόλις δύο κατόρθωσαν να ανασυρθούν ζωντανοί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους, που επέστρεφε από την Μπανγκόκ, στην Ταϊλάνδη.
Οι αρχές διερευνούν τα αίτια της συντριβής, για την οποία οι πυροσβέστες ανέφεραν ότι μπορεί να προκλήθηκε λόγω χτυπήματος από πουλιά ή και της κακοκαιρίας. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η συντριβή θα μπορούσε να έχει προκληθεί από διάφορους παράγοντες.
Πουλιά προκάλεσαν τη συντριβή στη Νότια Κορέα;
Η πτήση 7C2216, ήταν ένα Boeing 737-800 - πρόδρομος των 737 Max - που εκτελούσε η Jeju Air, η πιο δημοφιλής αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Νότιας Κορέας. Το αεροπλάνο έφτασε στο Muan περίπου στις 09:00 τοπική ώρα (00:00 GMT).
Αξιωματούχος της Νότιας Κορέας είπε ότι το αεροπλάνο προσπαθούσε να προσγειωθεί, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει αφού ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας εξέδωσε προειδοποίηση για πουλιά - προειδοποίηση για τον κίνδυνο σύγκρουσης με πτηνά.
Περίπου δύο λεπτά αργότερα, ο πιλότος κάλεσε σε Mayday και η διοίκηση εναέριας κυκλοφορίας έδωσε άδεια στο αεροπλάνο να προσγειωθεί από την αντίθετη κατεύθυνση, είπε ο αξιωματούχος. Ένας επιβάτης της πτήσης έστειλε μήνυμα σε συγγενή του, λέγοντας ότι ένα πουλί «είχε κολλήσει στο φτερό» και ότι το αεροπλάνο δεν μπορούσε να προσγειωθεί, ανέφεραν τοπικά μέσα ενημέρωσης.
Βίντεο φαίνεται να δείχνει το αεροπλάνο να προσγειώνεται χωρίς να χρησιμοποιεί τους τροχούς του ή οποιοδήποτε άλλο εργαλείο προσγείωσης. Γλίστρησε στον διάδρομο προσγείωσης και προσέκρουσε σε τοίχο πριν τυλιχθεί στις φλόγες. Μάρτυρας είπε στο νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap ότι ακούστηκε ένας «δυνατός κρότος» ακολουθούμενος από μια «σειρά εκρήξεων». Άλλα βίντεο από το σημείο δείχνουν το αεροπλάνο να φλέγεται με καπνό να υψώνεται στον ουρανό.
Η στιγμή της συντριβής του Boeing της Jeju Air:
Ο Lee Jeong-hyun, ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας στο Μουάν, είπε σε τηλεοπτική ενημέρωση ότι το τμήμα της ουράς του αεροπλάνου ήταν αναγνωρίσιμο, αλλά «δεν μπορεί κανείς να αναγνωρίσει το σχήμα του υπόλοιπου αεροπλάνου», μετά τη σύγκρουση. Είπε επίσης ότι χτύπημα από πουλιά και η κακοκαιρία ενδέχεται να προκάλεσαν τη συντριβή - αλλά ότι η ακριβής αιτία εξακολουθεί να διερευνάται. Οι συσκευές εγγραφής πτήσης και φωνής, τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου, έχουν ανασυρθεί.
Ο επικεφαλής της διοίκησης της Jeju Air είπε ότι η συντριβή δεν οφείλεται σε «κάποια ζητήματα συντήρησης», μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. Το τμήμα μεταφορών της Νότιας Κορέας είπε ότι ο επικεφαλής πιλότος της πτήσης είχε αναλάβει από το 2019 και είχε περισσότερες από 6.800 ώρες εμπειρίας πτήσης.
Τι είναι το bird strike - το χτύπημα πουλιών - σε αεροσκάφος;
Ως «bird strike», χτύπημα πουλιού θεωρείται μια σύγκρουση μεταξύ ενός αεροπλάνου κατά την πτήση και ενός ή περισσότερων πουλιών. Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο - στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρθηκαν περισσότερες από 1.400 κρούσεις πουλιών το 2022 και μόνο περίπου 100 από αυτές επηρέασαν το αεροπλάνο, σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Το πιο γνωστό χτύπημα πτηνών σε αεροσκάφος έως τώρα, έχει σημειωθεί το 2009, όταν ένα αεροπλάνο της Airbus έπεσε στον ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης μετά από σύγκρουση με ένα κοπάδι χήνες. Και οι 155 επιβάτες και το πλήρωμα επέζησαν.
Ο καθηγητής Doug Drury, ο οποίος διδάσκει αεροπορία στο CQUniversity Australia, έγραψε σε ένα άρθρο για το The Conversation αυτό το καλοκαίρι ότι τα αεροπλάνα της Boeing έχουν κινητήρες turbofan, οι οποίοι μπορεί να υποστούν σοβαρές ζημιές σε ενδεχόμενο χτύπημα πουλιών. Είπε επίσης ότι οι πιλότοι εκπαιδεύονται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί νωρίς το πρωί ή το ηλιοβασίλεμα, όταν τα πουλιά είναι πιο δραστήρια.
Στο αεροπλάνο επέβαιναν 175 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος. Δύο από τους επιβάτες ήταν Ταϊλανδοί και οι υπόλοιποι πιστεύεται ότι ήταν Νοτιοκορεάτες, δήλωσαν οι αρχές. Πολλοί πιστεύεται ότι επέστρεφαν από διακοπές Χριστουγέννων στην Ταϊλάνδη.
Σώθηκαν δύο μέλη του πληρώματος - Βρίσκονταν στην ουρά
Ο επίσημος απολογισμός των νεκρών ανέρχεται στους 179 - καθιστώντας το, το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Νεκροί είναι όλοι οι επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος.
Οι αρχές έχουν μέχρι στιγμής ταυτοποιήσει τουλάχιστον 88 πτώματα.
Πέντε από τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους ήταν παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών. Ο μικρότερος επιβάτης ήταν ένα αγόρι τριών ετών και ο μεγαλύτερος ήταν 78, δήλωσαν οι αρχές, επικαλούμενες το δηλωτικό επιβατών.
Η Εθνική Πυροσβεστική Υπηρεσία της Νότιας Κορέας είπε ότι δύο μέλη του πληρώματος πτήσης - ένας άνδρας και μια γυναίκα - επέζησαν από τη συντριβή. Βρέθηκαν στην ουρά του αεροσκάφους μετά τη συντριβή και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, ανέφερε.
Με πληροφορίες από BBC