Η αναβίωση ενός ταξιδιού με υπερηχητικό αεροσκάφος, μετά τη «συνταξιοδότηση» του Concorde, επανέρχεται.
Το βρετανικό-γαλλικό αεροπλάνο Concorde, ένα από τα δύο υπερηχητικά αεροσκάφη που είχε λειτουργήσει εμπορικά, πέταξε από το 1969 έως το 2003 και ήταν πολύ δαπανηρό και επιβάρυνε επίσης πολύ το περιβάλλον. Σήμερα εταιρείες επιχειρούν να επαναφέρουν τη χρήση του εν λόγω τύπου αεροπλάνου αλλά αλλιώς.
Εταιρείες όπως η Boom Supersonic σχεδιάζουν να επαναφέρουν τις «γρήγορες» πτήσεις, χωρίς να συνοδεύονται από το υπέρογκο κόστος και τη μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση, με το πρότυπο αεροσκάφος XB1.
Σύμφωνα με το CNN Travel, o CEO της Boom Supersonic, Μπλέικ Σκολ, έχει στόχο να βγάλει στον «αέρα» το εμπορικό αεροσκάφος Overture, ταχύτητας Mach 2.2 μέχρι το 2026. Με όριο εξυπηρέτησης 65 έως 88 επιβατών ανά πτήση, το Overture ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει σε πρώτη φάση 500 υπερατλαντικές πτήσεις, επωφελούμενο από τις ταχύτητες επιπέδου Mach-2.2, επίπεδο που υπολογίζεται σε δύο φορές πιο γρήγορο σε σχέση με την ταχύτητα των εμπορικών αεροσκαφών σήμερα.
Έτσι, ένα ταξίδι από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο θα διαρκεί περίπου 3 ώρες και 15 λεπτά, με τιμές που θα κυμαίνονται κοντά στα σημερινά επίπεδα της business class - σε αντίθεση με την Concorde, η οποία τη δεκαετία του ΄90 χρέωνε περί τα 12.000 δολάρια για ένα ταξίδι μετ'επιστροφής ή περί τα 20.000 δολάρια σε σημερινή αξία.
«Η θα αλλάξουμε τον κόσμο ή θα αποτύχουμε», δηλώνει ο Scholl. Δεν υπήρξε σημαντική επιτάχυνση στους χρόνους ταξιδιού από το Jet Age της δεκαετίας του '50 και του '60 και η ομάδα του ελπίζει να το αλλάξει.
«Αυτό το χρονικό εμπόδιο είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε. Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να σπάσουμε το χρονικό εμπόδιο, περισσότερο από το ηχητικό φράγμα», προσθέτει.
Πώς σχεδιάζει η Boom να φτάσει εκεί δημιουργώντας από το μηδέν ένα νέο 100% καθαρό από άνθρακα αεροσκάφος;
Η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε κρίση, την ίδια ώρα υπάρχει μια παγκόσμια τάση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ λόγω της πανδημίας σχεδόν κανείς μας δεν μπήκε σε αεροπλάνο για περισσότερο από ένα χρόνο.
Εν μέσω πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες έπρεπε να μειώσουν το μέγεθος των στόλων τους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανάγκασαν σε πρόωρη συνταξιοδότηση μεγάλα αεροσκάφη, όπως τα Boeing 777 και Airbus A380. «Καθώς τα πράγματα επιστρέφουν στην ανάπτυξη», λέει ο Scholl, «υπάρχει η ευκαιρία να χτιστεί ένας στόλος νέας γενιάς που θα έχει υπερηχητικό χαρακτήρα».
Η «γραμμή» του αεροσκάφους ύψους 199 ποδών (60 μέτρα) είναι «λεπτή», χωρίς χώρο για αυτά τα ανεπιθύμητα μεσαία καθίσματα -ένα πλεονέκτημα μετά την πανδημία. «Η Φυσική δεν επιτρέπει να σχεδιάσουμε ένα άσχημο υπερηχητικό τζετ», λέει ο Scholl. Όμως, όπως είναι το εξωτερικό του, «έχει την ίδια μορφή με το 757, οπότε ταιριάζει στις πύλες, πράγμα που κάνει τις αεροπορικές εταιρείες να το αγαπούν πραγματικά» καταλήγει.