Αρχισαν ήδη οι προετοιμασίες για την πρώτη γεώτρηση με το πλοίο-γεωτρύπανο West Capella στο κοίτασμα «Ονισήφορος» στην κυπριακή ΑΟΖ, ενώ την ίδια ώρα σχέδια βρίσκονται σε ισχύ για την αποφυγή οποιουδήποτε απροόπτου, κυρίως από την πλευρά της Τουρκίας.
Πτήσεις έχουν ξεκινήσει ήδη από τις 8:00 το πρωί της Τετάρτης τα ελικόπτερα της εταιρίας που έχουν μισθωθεί από την κοινοπραξία να πλαισιώνουν τη γεώτρηση λειτουργώντας υποστηρικτικά προς το West Capella έχοντας ως βάση το αεροδρόμιο της Λάρνακας. Επιπλέον, ελικόπτερα της Κυπριακής Δημοκρατίας ξεκινούν το μεσημέρι πτήσεις εξοικείωσης προς την πλατφόρμα, ώστε να είναι έτοιμα για εφαρμογή των σχεδίων που έχουν ήδη εκπονηθεί για μεταφορά ασθενών και άλλες έκτακτες ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.
Παράλληλα, στην περιοχή της γεώτρησης, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κινούνται τρία υποστηρικτικά πλοία: ένα για ανεφοδιασμό καυσίμων, ένα για λόγους τροφοδοσίας κι ένα για λόγους ασφαλείας, σε περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε ανάγκη.
Όπως αναφέρει το sigmalive.com, οι κυπριακές αρχές αρνούνται ότι η παρουσία γαλλικών και αμερικανικών πολεμικών σχετίζεται με τις τουρκικές απειλές ενώ σε περίπτωση που συμβεί κάτι η διαδικασία είναι η εξής:
Με κέντρο την πλατφόρμα, έχουν χαραχτεί τρεις ομόκεντρες κυκλικές ζώνες, οι οποίες από αέρος φτάνουν σε ύψος περίπου 1000 μέτρων, καλύπτοντας έτσι και τον εναέριο χώρο πάνω από την γεώτρηση.
Από θαλάσσης, η πρώτη ζώνη γύρω από το West Capella, έχει ακτίνα 500 μέτρων και θεωρείται αυστηρά «απαγορευμένη» για κάθε πλοίο που δεν έχει εξουσιοδότηση να πλησιάσει.
Η δεύτερη ζώνη (κόκκινη) είναι η «ασφαλής ζώνη» με ακτίνα τα 5 ναυτικά μίλια
Άλλες δύο ζώνες προειδοποιήσεων εκτείνονται, η μεν (πορτοκαλί) σε ακτίνα 10 ναυτικών μιλίων και η δε (κίτρινη) σε ακτίνα 15 ναυτικών μιλίων από την πλατφόρμα.
Σε περίπτωση που κάποιο πλοίο δείξει πρόθεση να κατευθυνθεί προς το σημείο της γεώτρησης και μόλις εισέλθει στην πορτοκαλί ζώνη, του απευθύνεται δια ασυρμάτου προειδοποίηση να αλλάξει πορεία. Αν η προειδοποίηση αγνοηθεί και το πλοίο εισέλθει στην πορτοκαλί ζώνη, του απευθύνεται εκ νέου, αυστηρότερη προειδοποίηση. Τέλος, αν κι αυτή αγνοηθεί, τότε καθώς ο πλοίο εισέρχεται στην κόκκινη ζώνη, το συνοδευτικό για την ασφάλεια πλοίο του West Capella αναλαμβάνει να παρεμποδίσει την περαιτέρω προσέγγιση, διασφαλίζοντας την ακεραιότητα της διαδικασίας.
Πηγή: sigmalive.com