Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς

Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Έχουμε προϊόντα που βοηθάνε στην υγεία, στην ευεξία, ανθρώπους με διατροφικά προβλήματα ή όσους απλώς θέλουν να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
2


— Πώς σας ήρθε η ιδέα να ανοίξετε μαγαζί με βιολογικά;

Μεγαλώσαμε σε μια οικογένεια που πάντα έτρωγε βιολογικά και είχε υψηλά στάνταρ ως προς την ποιότητα της τροφής. Ξεκινήσαμε την επιχειρηματική δραστηριότητα στα δεκαοκτώ, με διάφορα εγχειρήματα. Απολαμβάνουμε να δημιουργούμε πράγματα που έχουν σχέση με την τροφή και με τη γνώση μας γι' αυτήν. Όσο περισσότερο αγαπάς κάτι, τόσο περισσότερο το εξελίσσεις και όταν αυτό το μοιράζεσαι με τους άλλους, βλέπεις ότι χαίρονται πραγματικά.

Τα βιολογικά είναι μια τάση υπεράσπισης της αυθεντικής τροφής ενάντια στα μεταλλαγμένα. Όταν δοκιμάσεις το βιολογικό αβοκάντο, δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναφάς συμβατικό.

— Γιατί να προτιμήσει κάποιος βιολογικά προϊόντα;

Για να μπορεί να πει ότι πραγματικά προσέχει τον εαυτό του και την οικογένειά του. Οποιοσδήποτε επιλέγει να ψωνίσει βιολογικά, το κάνει συνειδητοποιημένα, είναι θέμα κουλτούρας. Δεν μιλάμε για ρούχο που δεν σου αρέσει και το πετάς, είναι κάτι που το βάζεις μέσα σου. Και, φυσικά, τα βιολογικά είναι πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και δεν κουβαλάνε τα χημικά που είναι βλαβερά για τον οργανισμό και υπάρχουν στα συμβατικά προϊόντα. Είναι και πιο νόστιμα: όταν τρως κάτι ζωντανό, νιώθεις κι εσύ πιο ζωντανός.


— Πώς επιλέγετε τα προϊόντα σας;

Με πολλή έρευνα, μελέτη, ταξίδια, συζήτηση με πελάτες και παραγωγούς που έχουν εμβαθύνει σε αυτό το είδος τροφής. Αρχικά, όλα τα προϊόντα είναι πιστοποιημένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως βιολογικά. Μας αρέσει να πηγαίνουμε στους παραγωγούς, να τους γνωρίζουμε από κοντά και να ανταλλάσσουμε ιδέες. Ασχολούμαστε πολύ με το φρέσκο υλικό, φέρνουμε πράγματα που δεν τα βρίσκεις εύκολα αλλού, σπάνιες ρίζες, φρούτα, λαχανικά. Το 99% των προϊόντων που πουλάμε τα έχουμε δοκιμάσει. Θέλουμε οι πελάτες μας να έχουν επιλογές και να μη νιώθουν ότι περιορίζονται.

Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Tα βιολογικά είναι πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και δεν κουβαλάνε τα χημικά που είναι βλαβερά για τον οργανισμό και υπάρχουν στα συμβατικά προϊόντα.Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

—  Γιατί πιστεύετε ότι έχει αναπτυχθεί τόσο ο τομέας των βιολογικών προϊόντων;

Δεν είναι κάτι που εμφανίστηκε ξαφνικά, το βιολογικό υπήρχε από πάντα, απλώς άρχισε να αναπτύσσεται η τεχνολογία, να αλλάζουν οι διαδικασίες καλλιέργειας και οδηγηθήκαμε στην καλλιέργεια και στην παραγωγή μεταλλαγμένων προϊόντων. Η καλλιέργεια του βιολογικού προϊόντος ακολουθεί έναν κύκλο που ξεκινάει από την αγάπη προς τη φύση και το φυσικό, το καλό χώμα. Τα βιολογικά είναι μια τάση υπεράσπισης της αυθεντικής τροφής ενάντια στα μεταλλαγμένα. Όταν δοκιμάσεις το βιολογικό αβοκάντο, δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναφάς συμβατικό.

— Τα εστιατόρια της Αθήνας προτιμούν βιολογικά προϊόντα;

Υπάρχουν σεφ που ξέρουν ότι η πρώτη ύλη είναι το πιο σημαντικό πράγμα στο φαγητό, προτιμούν βιολογικά και αγοράζουν στοχευμένα προϊόντα.

— Τα ελληνικά βιολογικά υστερούν σε κάτι σε σχέση με τα εισαγόμενα;

Τα ελληνικά βιολογικά προϊόντα είναι πολύ καλά και δεν υστερούν σε τίποτα. Κάθε τόπος παράγει τα δικά του, ανάλογα με το κλίμα. Προσπαθούμε να προσφέρουμε στους Έλληνες μικρούς παραγωγούς όσο περισσότερο χώρο και βήμα γίνεται για να μπορούν να πουλάνε τα προϊόντα τους και να βγάζουν κέρδος για να συνεχίζουν να το κάνουν – πρέπει να υποστηρίζονται.

Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Το αποτέλεσμα είναι ότι ο καταναλωτής θεωρεί πιο σημαντικό το συμβατικό προϊόν, ενώ στην ουσία είναι το βιολογικό. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

— Ποια είναι τα καλύτερα ελληνικά βιολογικά προϊόντα.

Το μέλι, τα λάδια, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά από το Πήλιο, τον Βόλο, τα Γρεβενά, την Κρήτη, τα τυριά και το φρέσκο κρέας.

— Ποια ήταν τα πιο δημοφιλή σας προϊόντα για φέτος;

Το kale, η λαχανίδα δηλαδή, το είχαμε στην αγορά αρκετά χρόνια και ξαφνικά κυκλοφόρησαν έρευνες με τη διατροφική του αξία κι έγινε χαμός. Δώσαμε και σε έναν Έλληνα παραγωγό την πληροφορία και καλλιέργησε φρέσκο kale. Το λάδι καρύδας είναι το πιο διαχρονικό βιολογικό προϊόν και πάντα από τα πιο δημοφιλή.


— Ψωνίζουν περισσότερο νέοι ή μεγαλύτεροι;

Και νέοι και γέροι και παιδιά, και αυτό μας διασκεδάζει πολύ. Μας αρέσει όταν δεν υπάρχει ο φόβος και η προκατάληψη για προϊόντα που δεν γνωρίζουν. Το περιβάλλον στο μαγαζί είναι πολύ ευχάριστο, ο κόσμος το νιώθει και το χαίρεται.

Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Οποιοσδήποτε επιλέγει να ψωνίσει βιολογικά, το κάνει συνειδητοποιημένα, είναι θέμα κουλτούρας. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


— Εσείς που τρώτε μόνο βιολογικά έχετε δει αλλαγή στην υγεία και στην ευεξία σας;

Είναι λογικό, όταν δίνεις στον εαυτό σου ποιοτική τροφή, αυτό να αντικατοπτρίζεται στην υγεία σου και την ευεξία σου. Τρώμε βιολογικά προϊόντα από μικρή ηλικία. Τώρα είμαστε στα τριάντα και γεμάτοι ενέργεια, ξέρουμε όμως και από τους γονείς μας ότι μετά τα σαράντα που μεγαλώνεις και αυξάνονται οι υποχρεώσεις, σίγουρα θα φανεί η διαφορά.


— Τι απαντάτε σε αυτούς που λένε ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι αποτέλεσμα ενός καλά σχεδιασμένου μάρκετινγκ;

Το πιο πετυχημένο μάρκετινγκ που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια στον χώρο των τροφίμων είναι αυτό του συμβατικού προϊόντος. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο καταναλωτής θεωρεί πιο σημαντικό το συμβατικό προϊόν, ενώ στην ουσία είναι το βιολογικό. Το μάρκετινγκ στον χώρο του βιολογικού προϊόντος πρέπει να αναπτυχθεί κι άλλο για να γίνει τρόπος ζωής και όχι μια ειδική επιλογή στη διατροφή κάποιου, γιατί πρέπει να δοκιμάσει και μετά να αποφασίσει τι είδους προϊόν θέλει να αγοράσει. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δοκιμάσει το ντοματίνι Σύρου ή το βιολογικό αβοκάντο, δεν θα θέλει να ξαναφάει το αντίστοιχο συμβατικό.


— Γιατί το κόστος των βιολογικών είναι αρκετά ανεβασμένο σε σχέση με των συμβατικών προϊόντων;

Η βιολογική παραγωγή σε σχέση με τη συμβατική έχει τεράστια διαφορά στα μέσα που χρησιμοποιεί και στις ποσότητες που παράγει. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, μιλάμε για δύο πολύ διαφορετικά πράγματα. Δεν μπορείς να βάλεις στην ίδια κατηγορία το κοτόπουλο των 3 ευρώ με αυτό των 15. Το πρώτο θα έχει τραφεί αποκλειστικά με χημικά στη διάρκειας δύο εβδομάδων ζωή του και το άλλο μόνο με καλαμπόκι. Όταν τα δοκιμάσεις, θα καταλάβεις την πραγματική διαφορά. Βέβαια, το κόστος παραγωγής των συμβατικών προϊόντων μειώθηκε τόσο πολύ σταδιακά. Πριν από σαράντα χρόνια το συμβατικό προϊόν ήταν πολύ πιθανό να ήταν το βιολογικό.

Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Ασχολούμαστε πολύ με το φρέσκο υλικό, φέρνουμε πράγματα που δεν τα βρίσκεις εύκολα αλλού, σπάνιες ρίζες, φρούτα, λαχανικά. Το 99% των προϊόντων που πουλάμε τα έχουμε δοκιμάσει. Θέλουμε οι πελάτες μας να έχουν επιλογές και να μη νιώθουν ότι περιορίζονται. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Τα βιολογικά είναι μια τάση υπεράσπισης της αυθεντικής τροφής ενάντια στα μεταλλαγμένα. Όταν δοκιμάσεις το βιολογικό αβοκάντο, δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναφάς συμβατικό. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Προσπαθούμε να προσφέρουμε στους Έλληνες μικρούς παραγωγούς όσο περισσότερο χώρο και βήμα γίνεται για να μπορούν να πουλάνε τα προϊόντα τους και να βγάζουν κέρδος για να συνεχίζουν να το κάνουν – πρέπει να υποστηρίζονται. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η μανία με τα βιολογικά προϊόντα- τι κρατάς, τι πετάς Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ιnfo:

Gr-eatings, Νίκης 30, Σύνταγμα.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

3 μέρη για να επιπλώσεις και να διακοσμήσεις το σπίτι με ρετρό θησαυρούς

Living / 3 μέρη για να επιπλώσεις και να διακοσμήσεις το σπίτι με ρετρό θησαυρούς

Η τάση για τα βίντατζ φαίνεται να κερδίζει έδαφος στα έπιπλα και τα μικροαντικείμενα, καθώς μικρά και μεγαλύτερα παλαιοπωλεία νέο τύπου προτείνουν οικονομικές και στυλάτες λύσεις.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Τι σημαίνει να καλλιεργείς baby φύλλα, βολβούς και βρώσιμα άνθη στην Αττική;

Γεύση / Τι σημαίνει να καλλιεργείς baby φύλλα, βολβούς και βρώσιμα άνθη στην Αττική;

O Ανδρέας Παξινός είναι ο ιδιοκτήτης της Andy's microFarm στο Πικέρμι, μιας μικρής βιολογικής αστικής φάρμας στην οποία χρησιμοποιούνται σύγχρονες οικολογικές μέθοδοι βιοενταντικής καλλιέργειας
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η αντικερί Eclectica δεν είναι ένα απλό παλαιοπωλείο

Αγορά / Η αντικερί Eclectica δεν είναι ένα απλό παλαιοπωλείο

Κρυμμένη σε μια άγνωστη γειτονιά της Πλάκας, δίπλα στη βυζαντινού ρυθμού εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης, η οποία με τη σειρά της είναι χτισμένη πάνω στο ιερό της θεάς Αρτέμιδος, βρίσκεται η γκαλερί/αντικερί Eclectica της Αγγελικής Πλανουδάκη
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ