− Ποια είναι η πρώτη σου ανάμνηση από την επαφή σου με τη μόδα και τα ρούχα;
Η πρώτη που θυμάμαι είναι να προσπαθώ να αλλάξω κάθε ρούχο που έπεφτε στα χέρια μου, επειδή φαντασιωνόμουν πως θα το κάνω κάτι καλύτερο.
− Στην εφηβεία πώς ντυνόσουν;
Ο μπαμπάς έτρεμε όταν είχαμε κάποια κοινωνική υποχρέωση. Στην επαρχιακή πόλη της Κοζάνης ήμουν δακτυλοδεικτούμενη, και όχι απαραίτητα με θετικό πρόσημο. Στο γραφείο της διευθύντριας, συχνές οι συστάσεις για το καθωσπρέπει μαθητικό ντύσιμο. Και τέλος, επειδή μου άρεσε η μοναδικότητα, ένας γαλλικός κατάλογος για αγορές μου φαινόταν σωτήρια λύση εκείνη την εποχή.
− Τι δεν θα μπορούσες με τίποτα να φορέσεις;
Ρούχα που είναι στη μόδα. Μπορεί να επηρεάζομαι ανά περιόδους, αλλά δεν αντέχω να ακολουθώ τάσεις και να βλέπω βιτρίνες να περπατάνε στον δρόμο.
− Τα fashion blogs έχουν κάνει καλό ή κακό στη μόδα;
Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις και καθετί εξαρτάται από το πώς το χειρίζεται ο καθένας και για ποιον σκοπό. Από τη μία, είναι ένας γρήγορος και άμεσος τρόπος να αναδειχθεί η δουλειά ενός σχεδιαστή και να έχει μεγαλύτερη απήχηση, από την άλλη ενέχει τον κίνδυνο της δημιουργίας λανθασμένης ερμηνείας και αντιγραφής των προτύπων.
− Έχεις κάποια φετίχ στα ρούχα;
Έχω πολλά. Το πρώτο πρότζεκτ που κλήθηκα να επιλέξω και να ολοκληρώσω, για το πτυχίο μου, είχε τίτλο «Fetish Transformation». Ένα από αυτά είναι η εμμονή μου με τη διχρωμία. Δεν είναι κάτι που συνειδητά απέκτησα, μάλλον είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχοσύνθεσής μου.
− Τι φόρας σήμερα; Πόσο κοστίζει το κάθε κομμάτι;
Σακάκι-ευγενική χορηγία (κλοπή) από την γκαρνταρόμπα της μαμάς. Παπούτσια Jeffrey Campbell. Αν και κοστίζουν, είναι ένα απ' τα φετίχ μου...
− Πότε έκανες τα κοτσιδάκια; Πώς και το αποφάσισες;
Είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχολογία μου να αλλάζω τα μαλλιά μου. Η πρώτη φορά ήταν το 2010. Το έκανα για να μακρύνω με ανώδυνο και ιδιαίτερο τρόπο τα τότε κοντά μαλλιά μου. Μετά το ποπ, δεν είχε στοπ.
− Τι θα παρουσιάσεις στην Εβδομάδα Μόδας;
Αυτό το πρότζεκτ αφορά τον μινωικό πολιτισμό. H μινωική θεά κυριαρχούσε στο σύμπαν και επηρέαζε την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Ο στόχος μου ήταν η επιστροφή της θηλυκής θεότητας μέσα από τη γραμμή των ρούχων. Εξού και ο τίτλος «Blurred lines and Times».
− Σε ποιον απευθύνεσαι;
Δεν μπορώ να δώσω μια σαφή απάντηση σ' αυτό. Το σίγουρο είναι πως σε αυτήν τη συνθήκη εγώ είμαι πομπός και όπου υπάρχει πομπός, υπάρχει και δέκτης.
Η Μάρω διαγωνίζεται στις 25 Οκτωβρίου στα New Designers Awards της 18ης Athens Xclusive Designers Week.