Το διαχρονικό μεγαλείο του αθηναϊκού δακτυλίου

Το διαχρονικό μεγαλείο του αθηναϊκού δακτυλίου Facebook Twitter
Ο αρχιτέκτονας Γεώργιος Κοντολέων (1896-1952) σε εποχές που δεν είχαμε ανάγκη τον δακτύλιο.
3


 

Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά φέτος η καλοκαιρινή «άδεια» του δακτυλίου κράτησε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά /

για ολόκληρο τον Σεπτέμβριο τα Ι.Χ. έμπαιναν κανονικά στον δακτύλιο /

επανήλθε μόλις την περασμένη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου /

τι ακριβώς συνέβαλε στην παράταση της αναστολής ισχύος του παραδοσιακού μέτρου αποτροπής εισόδου αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης δεν το γνωρίζω, αλλά πιθανολογώ ότι φέτος ίσως έπαιξαν ρόλο και οι εκλογές, ενώ το «χεράκι» τους πρέπει να έχουν βάλει και οι γνωστές παράμετροι της κρίσης: οικονομία στη βενζίνη, ελκυστικές, φτηνές κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, περισσότεροι άνθρωποι που δεν εργάζονται και, επομένως, δεν μετακινούνται /

αυτός είναι ο λόγος που ο δακτύλιος σταματάει νωρίτερα και το καλοκαίρι /

όμως το «θέμα» δεν είναι η καθυστερημένη επιστροφή του αλλά το πώς το ελληνικό κράτος υπονομεύει την εφαρμογή του, παρέχοντας χιλιάδες άδειες δακτυλίου δεξιά κι αριστερά και για ψύλλου πήδημα /

αν διαβάσετε στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης» τους δικαιούχους της άδειας, θα σας πέσουν τα μαλλιά /

και δεν μιλάμε για αυτονόητα πράγματα, όπως ο γιατρός και οι ανθρώποι που κάνουν αιμοκάθαρση ή έχουν κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας /

εδώ μιλάμε για θεσμοθετημένη ακύρωση του μέτρου, με το πολιτικό σύστημα να έχει τη μερίδα του λέοντος στο πάρτι /

έχουμε και λέμε: το πρώτο κόμμα δικαιούται μέχρι 300 αυτοκίνητα, μέχρι 200 το δεύτερο, μέχρι 60 το τρίτο, μέχρι 50 το τέταρτο, μέχρι 40 το πέμπτο, μέχρι 30 το έκτο, μέχρι 20 το έβδομο «και πέραν αυτού» /

αν όλα αυτά σας ακούγονται ήδη λίγο «κάπως», οι κομματικοί στόλοι με άδειες δακτυλίου διευρύνονται περαιτέρω, καθώς δεν έχουμε υπολογίσει τα αυτοκίνητα με σημείο αναφοράς την εκπροσώπηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: άλλα 60 αυτοκίνητα για το πρώτο κόμμα στην Ευρωβουλή, άλλα 40 για το δεύτερο και πάει λέγοντας /

κι αν πιστέψατε ότι όλα αυτά αφορούν τους βουλευτές των κομμάτων, κάνετε λάθος: ο κάθε βουλευτής ή ευρωβουλευτής δικαιούται μέχρι πέντε αυτοκίνητα, ενώ τα γραφεία υπουργών και αναπληρωτών υπουργών μέχρι 20 και 7 για τις ανάγκες των γραφείων γενικών γραμματέων και ειδικών γραμματέων /

στους «τυχερούς» ακόμα και όσοι δεν είναι στη Βουλή αλλά ήταν στην προηγούμενη (2 αυτοκίνητα) /

αλλά η παράνοια δεν έχει τέλος: 100 αυτοκίνητα για τις ανάγκες των γραφείων της Βουλής των Ελλήνων, που καθορίζονται ύστερα από έγγραφο του Προέδρου της και μέχρι 40 για τις ανάγκες των γραφείων της Προεδρίας της Δημοκρατίας /

μέχρι 5 για τις ανάγκες κάθε πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας, πρώην πρωθυπουργού και πρώην Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων /

οι δημοσιογράφοι συναγωνιζόμαστε τους βουλευτές: μέχρι 120 αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα των Αθηνών που βρίσκεται εντός του δακτυλίου και μέχρι 80 για εκτός, μέχρι 20 αυτοκίνητα για κάθε ημερήσια εφημερίδα της Θεσσαλονίκης, μέχρι 5 για κάθε ημερήσια εφημερίδα του Πειραιά και των επαρχιών μέχρι 5 για κάθε αθλητική εφημερίδα, «για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών πληροφόρησης ύστερα από έγγραφο του διευθυντή των εφημερίδων αυτών» /

μέχρι 40 για την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, εφόσον οδηγούνται από ξένο ανταποκριτή /

μέχρι 50 για τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, μέχρι 20 για κάθε ραδιοφωνικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εντός δακτυλίου, και μέχρι 15 για εκτός, μέχρι 40 για κάθε τηλεοπτικό σταθμό που λειτουργεί νόμιμα και εδρεύει εντός του δακτυλίου και μέχρι 30 αυτοκίνητα για εκτός, και μέχρι 30 αυτοκίνητα για τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας «για την κάλυψη των αναγκών τους» /

είπατε τίποτα;

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθήνα που έρχεται: Τα νέα μεγάλα projects στην πόλη

Αθήνα / Η Αθήνα που έρχεται: Τα νέα μεγάλα projects στην πόλη

Ανακαινίσεις, επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, αναπλάσεις, επενδυτικές δραστηριότητες, ξενοδοχειακές αφίξεις, μουσεία και αξιοποιήσεις κτιρίων αναμένεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πρωτεύουσα το επόμενο χρονικό διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ