Βράστε ρύζι!

Βράστε ρύζι! Facebook Twitter
0
  • Βαρέθηκα να διαβάζω σχόλια που με λένε δεξιό!
  • Ενώ δεν είσαι;
  • Είμαι ακριβώς το αντίθετο. Δεξιός είναι ο συντηρητικός. Αυτός που φοβάται τις νέες ιδέες, που κολλάει στην παράδοση και δεν θέλει να αλλάξουν τα πράγματα. Σου φαίνομαι για τέτοιος;
  • Μάλλον όχι. Αλλά, τότε, πού ανήκεις;
  • Τι απαίσια έκφραση! Σαν να μιλάμε για δούλους. Ανήκω στον εαυτό μου και μόνο.
  • Εννοώ, σε ποιον πολιτικό χώρο;
  • Σ’ έναν χώρο που ποτέ στην Ελλάδα δεν κατόρθωσε να αποσπάσει πάνω από το 1% των ψήφων. Πιο περιθωριακό κι από τα γκρουπούσκουλα της Αριστεράς.
  • Και γιατί αυτό;
  • Διότι αντιπροσωπεύει τις ιδέες της ελευθερίας, του ορθολογισμού και του διαφωτισμού. Πράγματα παντελώς άγνωστα στη χώρα μας - για να μην πω και απεχθή.
  • Και το όνομα αυτού;
  • Φιλελευθερισμός. Πολιτικός - καμία σχέση με τον οικονομικό, ή τον νεο-φιλελευθερισμό. Από αυτόν ξεκίνησε και σ’ αυτόν βασίζεται η σύγχρονη δημοκρατία. Παιδί του διαφωτισμού που πρώτος μίλησε για πνευματική ελευθερία, ανθρώπινα δικαιώματα και ανθρωπιστικές αξίες.
  • Μα η Νέα Δημοκρατία δεν…
  • Ναι, κάποτε αναφερόταν σε «ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό». Θα ήταν καλύτερα να μιλούσε για «ρυζοβραστικό φιλελευθερισμό». (Βράσε ρύζι!) Ουδεμία σχέση έχουν τα δεξιά μας κόμματα με αυτές τις αξίες. Πρόκειται απλούστατα για συντηρητικούς. Αλλά ο φιλελευθερισμός μόνο συντηρητικός δεν είναι: πάντα ανοιχτός στο νέο και το διαφορετικό.
  • Και τα άλλα κόμματα;
  • Όλα άκρως συντηρητικά και εσωστρεφή - με προεξάρχον το δογματικό ΚΚΕ.
  • Άρα, παραμένεις περιθωριακός;
  • Και παρεξηγημένος. Μόνος, στη λιγότερο φιλελεύθερη χώρα της Ευρώπης… Μία  γραφειοκρατική, κρατικίστικη, αγκυλωμένη, απολιθωμένη Σοβιετία! Ξέρεις πόσο σχετίζεται η κρίση με αυτήν τη νοοτροπία; Αλλά πού να το εξηγήσεις τώρα σε ανθρώπους οι οποίοι σχεδόν γεννιούνται με παρωπίδες, τρέμουν την ατομικότητα, την ανεξαρτησία και την ελεύθερη σκέψη;
  • Και αυτοί, για να ξεμπερδεύουν, σου κολλάνε την ετικέτα «δεξιός» και ξενοιάζουν.
  • Τίποτα πιο ολέθριο από τις απλουστεύσεις, τις παρεξηγήσεις και τα στερεότυπα. Έχουν δολοφονήσει ουκ ολίγους…
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ