Για ποιον χτυπά η καμπάνα;

Για ποιον χτυπά η καμπάνα; Facebook Twitter
0

Με βυζαντινήκακομοιριά αποχαιρέτησαν χιλιάδεςΈλληνες τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.Η σορός του αρχιεπισκόπου εκτέθηκε σεδημόσιο προσκύνημα, αλλά η προσέλευσητου κοινού δεν μπορεί σε καμία περίπτωσηνα συγκριθεί με αυτήν που είχε πετύχειη σορός του Ανδρέα Παπανδρέου. Οιδιαφημιστές πιστεύουν πως η κηδεία τουΑνδρέα ήταν ένα πιο ελκυστικό τηλεοπτικόπροϊόν επειδή υπήρχαν δυο χήρες, πολλέςμυστικές ερωμένες, τέσσερα παιδιά καιένα εξώγαμο από το εξωτερικό που έσκασεξαφνικά μύτη πάνω από το μνήμα, εκτοξεύονταςτην τηλεθέαση στα ύψη.

Οιιδιοκτήτες των καναλιών πιέζουν τηνΙερά Σύνοδο να επιτρέψει στους μητροπολίτεςνα παντρεύονται για να πουλάνε ακριβότερατο διαφημιστικό χρόνο στις κηδείεςτους∙ οπωσδήποτε, είναι άλλο πράγμα νασε κλαίει μια χαροκαμένη χήρα με τέσσεραορφανά και άλλο εκατό γηραλέοι παπάδεςμε μούσια και αιμορροΐδες. Άσε που οιπαπάδες δεν κλαίνε ιδιαίτερα στιςκηδείες, αλλά αυτό είναι φυσιολογικόγιατί ο κάθε παπάς έχει θάψει στη ζωήτου από εκατό χιλιάδες νοματαίους, οπότεένας ακόμα δεν του κάνει καμιά εντύπωση.Στις κηδείες που μεταδίδονται από τηντηλεόραση θα έπρεπε τους παπάδες νατους υποδύονται ηθοποιοί που θα ουρλιάζουνκαι θα στηθοδέρνονται, αποδίδοντας τηντραγικότητα της στιγμής - δεν είναιδυνατόν να έχεις πάνω από την κάσα τουαρχιεπισκόπου τους μισούς παπάδες τηςχώρας και αυτοί να βιάζονται να τελειώσουνγια να πάνε να το ρίξουν στη μάσα καιστο κουτσομπολιό. Είναι άδικο ένατηλεοπτικό προϊόν που έχει όλα τασυστατικά της χολιγουντιανής υπερπαραγωγήςνα αντιμετωπίζεται σαν σαπουνόπερα. Θαπρέπει κάποια στιγμή επιτέλους ναγίνουμε επαγγελματίες και να μην τααφήνουμε όλα στο μεράκι και στο φιλότιμο.Έχει απόλυτο δίκιο η Όλγα Τρέμη που λέει-στο διαφημιστικό των ειδήσεων του Mega-πως ποτέ δεν της άρεσαν οι ξεπέτες.

Ησορός του αρχιεπισκόπου μετεφέρθη στοΑ' Νεκροταφείο πάνω σε
κιλλίβανταπυροβόλου όπλου. Ο καιρός ήταν καλός,αλλά παρ' όλα αυτά η Ιερά Σύνοδος είχεφροντίσει και είχε περάσει τη σορό δυοχέρια λούστρο, ώστε, αν ξεσπούσε καμιάξαφνική μπόρα, να μην έχουμε κάνα ατύχημα.Τη σορό συνόδευαν στρατιωτικά αγήματακαι των τριών Όπλων - δεν καταλάβαινεςαν έβλεπες κηδεία ή παρέλαση. Είναι πολύπερίεργη αυτή η συνήθεια που έχουμεεμείς οι Έλληνες να κοτσάρουμε τα στρατάσε κάθε ευκαιρία. Επιτάφιος και Ανάσταση;Πάρε και από μια μεραρχία σε κάθεεκκλησία. Των Φώτων; Λες και γιορτάζουμετην επέτειο της
ναυμαχίας της Σαλαμίνας.Δεκαπενταύγουστος; Καλά, εκεί πιανομίζεις πως έχουμε πόλεμο. Στις Απόκριεςμόνο δεν βγάζουμε έξω τίποτα τεθωρακισμένακαι δεν καταλαβαίνω γιατί. Τις έχουμεαδικήσει τις Απόκριες - πόσο δύσκολοείναι να ρίξεις μερικές βόμβες ναπάλμτην Καθαρά Δευτέρα να χαρούν λίγο καιτα παιδιά; Βέβαια, ευτυχώς που είμαστεχέστηδες και δεν πολεμάμε ποτέ. Γιατί,αν για την κηδεία ενός αρχιεπισκόπουβγάζουμε στους δρόμους της Αθήνας τομισό στρατό της χώρας και ρίχνουμεκανονιές από το Λυκαβηττό, τι θα κάνουμεστην κηδεία κάποιου γενναίου στρατηγούπου έπεσε υπερασπιζόμενος την εδαφικήακεραιότητα της χώρας; Θα πρέπει ναγίνουν κανονικές μάχες με τανκς καιμπαζούκας στο Σύνταγμα, ενώ την ώρα τηςταφής θα πρέπει πάνω από το νεκροταφείονα γίνονται αερομαχίες με πραγματικάπυρά. Τελικά, μάλλον γι' αυτό οι Έλληνεςδεν πολεμούν, αλλά μόνο παρελαύνουν:για να μη χρειαστεί στις κηδείες τωνηρώων τους να ισοπεδώσουν την Αθήνα.Βέβαια, η κηδεία του αρχιεπισκόπου έγινεμε τιμές αρχηγού κράτους εν ενεργεία-σ' αυτήν τη χώρα πρέπει να πεθάνεικάποιος πρώτα για να μάθουμε ποιος ήτανο πραγματικός ρόλος του-, οπότε όλα αυτάτα πολεμοχαρή προβλέπονταν από τοπρωτόκολλο. Το πρωτόκολλο μας μάρανε.Από την άλλη, αν για το θάνατο τουαρχιεπισκόπου Χριστόδουλου κηρύχτηκετετραήμερο εθνικό πένθος, τι θα συμβείστη χώρα αν -κούφια η ώρα που τ' ακούει-πεθάνει ο Μίκης Θεοδωράκης; Τηρουμένωντων αναλογιών και με βάση την προσφοράτου Μίκη στον τόπο, θα πρέπει να κηρυχτείεθνικό πένθος για τέσσερα χρόνια και,παράλληλα, να
ακούγονται μόνο τα δικάτου τραγούδια∙ τα τραγούδια των άλλωνσυνθετών θα πρέπει να απαγορευτούν. Δενθέλω καν να σκέφτομαι τι θα συμβεί ότανκοιμηθεί ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης -θα πηδάνε οι άνθρωποι από τα μπαλκόνια.

Στηνκηδεία του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλουπαρευρέθη σύσσωμη η
πολιτική καιπολιτειακή ηγεσία του τόπου. Απουσίαζεμόνο ο Κώστας Σημίτης, ο οποίος βρισκότανστο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ γιαπρογραμματισμένη ομιλία του με θέμα«Το μέλλον της Ευρώπης». Αν τομέλλον της Ευρώπης εξαρτάται από τιςομιλίες του κ. Σημίτη, νομίζω πως έφτασεη ώρα να την κάνουμε σιγά σιγά για τηνΚίνα. Η απουσία του πρώην πρωθυπουργούσχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, αλλά είμαισίγουρος πως, ακόμα κι αν βρισκόταν στηνΑθήνα, δεν θα παρίστατο στην κηδεία τουαρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, αφού, κατάτη διάρκεια της πρωθυπουργικής
τουθητείας, ο κ. Σημίτης μας έδωσε νακαταλάβουμε πως δεν του αρέσουν οιδιασκεδάσεις.

Κάποιοισχολίασαν αρνητικά το γεγονός πως -κατάτη διάρκεια του επικήδειου λόγου του-ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμοςπροσφώνησε τον έκπτωτο μονάρχη, πρινμάλιστα από τα ονόματα των πρώην Προέδρωντης Δημοκρατίας. Κι όμως, κατά τη διάρκειατης κηδείας, σκεφτόμουν τι καλά που θαήταν να είχαμε ένα βασιλιά στη χώραμας. Ωραίος ο θεσμός του Προέδρου τηςΔημοκρατίας, αλλά πολύ τσουρούτικος,βρε παιδί μου. Φόρεσε ο κ. Παπούλιας έναμαύρο κοστούμι, πήρε τη γυναικούλα τουκαι πήγε στην κηδεία. Ενώ οι βασιλιάδεςκαι οι οικογένειές τους έχουν άλλη χάρη:αφενός είναι καμιά πενηνταριά νοματαίοι-αφού δεν έχουν τι να κάνουν κι όλογεννοβολάνε- και αφετέρου ντύνονταιόλο το χρόνο σαν καρνάβαλοι. Φαντάζεστετην κηδεία του Χριστόδουλου με τονβασιλιά, τη
βασίλισσα, τους πρίγκιπες,τις πριγκίπισσες, τα παιδιά τους -πέμπτοπαιδί περιμένει η κουνέλα η Μαρί-Σαντάλ-,τον μέγα αυλάρχη, τις κυρίες των τιμών,τους βασιλικούς ακόλουθους, τα άσπραάλογα, τις πολυτελείς άμαξες; Τύφλα να‘χει το ΜπενΧουρ!Θα την πουλούσαμε στις ξένεςτηλεοράσεις έναντι αστρονομικών ποσών.Για να μη σας πω τι θα γινόταν στην κηδείατου βασιλιά! Σκέψου να 'χεις το βασιλιάμε το στέμμα και την ωραία στολή τουμέσα στη χρυσή κάσα, από πάνω του τονΠατριάρχη με τα χρυσοποίκιλτα άμφιάτου να τον ψέλνει και γύρω τηβασιλική οικογένεια να ξεκωλώνεταιστο κλάμα, ενώ παράλληλα οι πριγκιποπούλεςνα κάνουν και παιχνίδι με τους βαρβάτουςαξιωματικούς που θέλουν να τις κουτουπώσουνκαι να τους πετάξουν τα μάτια έξω. Καιμετά την κηδεία, η στέψη του διαδόχουκαι δώσ' του χαρές και πανηγύρια. Θαβούλιαζε η Αθήνα από τουρίστες. Κι όμως,τα είχαμε κάποτε αυτά τα βασιλικάμεγαλεία και τα χάσαμε. Μας φάγαν' οικομουνιστές.

Κακά τα ψέματα, όλοισυμφωνούμε πως ο μακαριστός Χριστόδουλοςείναι αναντικατάστατος και ανεπανάληπτος.Ο νέος αρχιεπίσκοπος πρέπει να παραιτηθείκαι η θέση να μείνει κενή. Η Εκκλησίαμας πρέπει να κάνει αυτό που κάνουν καιστο NBA: στο NBA, όταν κάποιος μεγάλοςπαίκτης τελειώνει την καριέρα του, ηομάδα του κρεμάει τη φανέλα του από τηνοροφή του γηπέδου, και τη φανέλα με τοσυγκεκριμένο νούμερο δεν τη φοράεικανείς ποτέ ξανά, σε ένδειξη τιμής στονπαίκτη. Να κρεμάσουν τα άμφια τουμακαριστού Χριστόδουλου στον πολυέλαιοτης Μητρόπολης Αθηνών και να μην τονδιαδεχτεί κανείς εις τον αιώνα τοναιώνων. Αμήν.

Υ.Γ. Το απόγευμα τηςημέρας που εκοιμήθη ο αρχιεπίσκοποςήμουν καλεσμένος σε ένα γάμο. Ο γάμοςέγινε με αναμμένους όλους τους πολυελαίους- μπορεί να είχαμε τετραήμερο εθνικόπένθος, αλλά τα... μαγαζιά δούλευανκανονικά.

Στήλες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ