ΚΙΝΗΣΗ

Γράμμα στον Στάθη

Γράμμα στον Στάθη Facebook Twitter
0

Έγραψεςστο περασμένο editorial: «Άπαξ και τοπάρει απόφαση ο άνθρωπος ότι είναιεσωτερικά νεκρός, γίνεται πολύ ψύχραιμοςσε όλα».

Ξέρωπώς είναι. Το ψυχρό κενό διάστημα.Κολυμπάω αργά σε αυτό σαν αστροναύτης.Δεν ελπίζω τίποτα, δεν περιμένω τίποτα.Αυτή η χώρα, αυτή η πόλη με έχουν τελειώσει.Για να αγανακτήσω με κάτι, πρέπει ναγυρίσω πίσω, στην προηγούμενή μου ζωή,όπου είχα κριτήρια, απαιτήσεις, προσδοκίες.Αν κρίνω ως νεκρός, όλα τα τερατώδηγίνονται φυσικά.

Ωστόσο,το να είσαι νεκρός, παραιτημένος είναιελευθερία. Διαβάζεις, ακούς μουσική,γράφεις κανένα κείμενο στη LifO,επειδή είναι καλή η παρέα. Καμία σχέσημε το συγγραφέα που κυκλοφορούσε απανωτάβιβλία περιμένοντας αναγνώριση καιεπιβεβαίωση. Αυτά τα έχω εγκαταλείψειστο χρόνο. «Ζω για τότε που δεν θαυπάρχω», όπως έγραψε ο Ελύτης. Καιτώρα που υπάρχω, δεν ζω.

Κι όλαείναι τόσο μακρινά, σαν να γύρισες τοτηλεσκόπιο ανάποδα.

Γράφεις:«Είμαι 50 χρονών, αλλά δεν ξέρω να ζω».Και ποιος ξέρει; Μόνον οι ηλίθιοινομίζουν πως έμαθαν. Όσο δεν ξέρεις ναζεις, παραμένεις πραγματικά ζωντανός.Αυτοί που «ξέρουν», περιχαρακώνονταικαι μορφάζουν μέσα στη φορμόλη.

Η άλλημορφή του κενού, πουο Πύρρων ο Σκεπτικός, συνοδός τουΜεγαλέξανδρου, μας έφερε από την Ανατολή.Όχι ευτυχία - αλυπία. Η έλλειψη πόνουκαι λύπης ως στόχος. Αρνητικός; Ίσως,αλλά τόσο πιο ρεαλιστικός. Δεν μπορείςνα εκβιάσεις την ευδαιμονία, μπορείςόμως να αποφύγεις τις περιττές ταραχές.«Ου ταράσσει ημάς τα πράγματα, αλλάτα περί των πραγμάτων δόγματα».

Ηαταραξία των Σκεπτικών,των Στωικών, και των Επικούρειων. Δενείναι βέβαια συνταγή για νέους. Όμωςκαλό είναι να προπονούνται από τώρα -γιατί η ζωή διαρκεί μερικές φορέςπερισσότερο από μας.

Κλείνειςτο κείμενό σου λέγοντας το καίριο: «Μεορίζει έναςπαλιός τεράστιος φόβος». Α, ναι. Πίσωαπό το κενό, είναι Αυτός. Το Δέος. Πουμας κάνει να ζούμε. Και όχι μόνο. Ακόμακαι οι νεκροί φοβούνται.

0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ