Η θετική όψη των παπαράτσι

Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
0

Από τον Andrew L. Mendelson

Πρόεδρο του τμήματος δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου Temple

Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
O ηθοποιός John Wayne φτάνει στο αεροδρόμιο Ciampino της Ρώμης το 1960

Οι celebrities προσλαμβάνουν υπαλλήλους – ατζέντηδες, δημοσιοσχεσίτες, σωματοφύλακες, στυλίστες – για να προβάλουν και να προστατεύσουν μια συνεκτική εικόνα προς το κοινό. Τα μέσα επιτρέπουν στους διάσημους να παρουσιάζουν μια προσεκτικά καθορισμένη εκδοχή του εαυτού τους, ενώ ταυτόχρονα αποκρύπτουν τις λιγότερο επιθυμητές ή αντιφατικές συμπεριφορές τους.


Οι παπαράτσι είναι διαφορετικοί από τους φωτογράφους που εργάζονται στα περιοδικά, στα κόκκινα χαλιά και στα πάρτι – οι φωτογράφοι επιτρέπουν στους διάσημους τον έλεγχο στον τρόπο που παρουσιάζονται. Η αναζήτηση των παπαράτσι για ωμές, ειλικρινείς φωτογραφίες, είναι, σύμφωνα με την Carol Squires «έξω από τα όρια της ευγενικής φωτογράφισης». Στις φωτογραφίες των παπαράτσι υπάρχει μια αντι-αισθητική που απορρίπτει την «επίσημη», λαμπερή όψη των πλούσιων και διάσημων. Οι καλύτερες φωτογραφίες παπαράτσι τονίζουν φευγαλέες, κλεμμένες στιγμές, ιδανικά χωρίς το αντικείμενο να γνωρίζει ότι φωτογραφίζεται.

Ενώ είναι βεβαίως αλήθεια ότι οι παπαράτσι κάνουν ό,τι κάνουν με στόχο το κέρδος, αυτό δεν μειώνει τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι φωτογραφίες τους. Εκτός από την εισβολή στην ιδιωτική ζωή, οι παραράτσι είναι μια πρόκληση για τον έλεγχο της εικόνας μιας διασημότητας, και άρα για τον πλούτο, το κύρος και τη δύναμή της. Αν μη τι άλλο, οι φωτογραφίες τους ενοχλούν την ελίτ, επιτρέποντας στο κοινό να ανακαλύψει τα ανθρώπινα της ελαττώματα. Όταν βλέπουμε έναν διάσημο στην αγκαλιά κάποιου που δεν είναι ο σύζυγος ή η σύζυγος, ή όταν βλέπουμε ένα «καλό» έφηβο σταρ μεθυσμένο ή φτιαγμένο, η μηχανή του Χόλιγουντ αμφισβητείται. Αυτές οι εικόνες μας προκαλούν να αμφισβητήσουμε τα κίνητρα όσων ασκούν πολιτιστική επιρροή.


Αν και περιστασιακά δυσάρεστο, αυτό το είδος ελέγχου είναι ένα ουσιαστικό μέρος της ηθικής μας ανάπτυξης ως κοινωνία.

Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η γερμανίδα στριπτιζέζ Dodo d'Hambourg από το παριζιάνικο Crazy Horse Saloon φτάνει στην Ιταλία
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ηθοποιός Audrey Hepburn φτάνει στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης το 1958
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ιταλίδα ηθοποιός Σοφία Λόρεν στην πρεμιέρα της ταινίας «Μια φορά και έναν καιρό στην άγρια δύση», 1967
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Ο αμερικανός σκηνοθέτης, ηθοποιός και παραγωγός Όρσον Γουελς στη Ρώμη, το 1969
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Ο ιταλός ηθοποιός Vittorio Gassman και η τότε σύντροφός του, η ηθοποιός Annette Stroyberg στη Ρώμη το 1961
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ιταλίδα ηθοποιός Κλαούντια Καρντινάλε στο Sorrento της Ιταλίας το 1967
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Ο γάλλος ηθοποιός Αλαίν Ντελόν στα γυρίσματα της ταινίας «Η συμμορία των Σικελών», το 1969
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η ιταλίδα ηθοποιός Άννα Μανιάνι στη Ρώμη, δεκαετία του ’60.
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η πρώην πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ με τον Σάντρο Περτίνι, πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας, στη Ρώμη το 1979
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η πρώην πρώτη Κυρία των ΗΠΑ Τζάκι Κένεντι αγκαλιάζει έναν νεαρό φαν στο Κάπρι της Ιταλίας το 1973
Η θετική όψη των παπαράτσι Facebook Twitter
Η γαλλίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια Juliette Gréco στη Ρώμη, δεκαετία του ’60.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ