Σήμερα ανεβάζουμε τρία βίντεο και πέντε podcastings. Στα κλιπ αναγνωστών δώστε προτεραιότητα στο βίντεο που έστειλε ο Νίκος από το Ντουμπάι. Σήμερα βγαίνει στον "αέρα" η καμπάνια της Adidas και του Bravo, τσεκάρετε ότι ενσωματώθηκαν τα σχόλια του πελάτη στα δημιουργικά. Πώς πάει η προετοιμασία του happening στο Μοναστηράκι; Τσεκάρετε και πώς πάει η διαφήμιση στο Snapchat, Whatsup»: σκηνές από το «αρχηγείο» της LifΟ το 2020. Tι στην ευχή θα συμβαίνει πέντε χρόνια μετά;
Πρώτο και πιο σημαντικό: η LifΟ θα είναι εδώ το 2020, ενώ ορισμένα από τα σημερινά, ελληνικά «μεγάλα» μέσα θα έχουν υποστείλει τη δραστηριότητά τους. Δεν υπάρχει τόσος χώρος για ενημέρωση, δεν φαίνεται ότι θα ξαναϋπάρξει τόσο διαφημιστικό αντικείμενο για να διατηρήσει τόσο πολλά μίντια, δεν έχουν το πλάνο να βρουν άλλα έσοδα – και πάντως οι «παράπλευρες» πηγές εσόδων δείχνει ότι μειώθηκαν ανεπιστρεπτί.
Η LifΟ θα είναι από τα πιο πρωτοπόρα μέσα στην αξιοποίηση του Internet of Things για την προβολή διαφημίσεων και του Artificial Intelligence για τη δημιουργία διαφημίσεων.
Το 2020 η LifΟ θα διαθέτει δυναμική γιατί θα συνεχίσει να ενισχύει τα στοιχεία που της δίνουν ζωντάνια: θα αξιοποιεί νωρίς τις εξελίξεις στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα έχει νευρώδη ύλη (αυτό που αναφέρεται με την άκομψη λέξη «content»). Θα διατηρήσει το πλεονέκτημα να απευθύνεται σε ζωντανές δυνάμεις της κοινωνίας – κι ας ακούει ενίοτε την κριτική ότι «μιλάει» με τους χίπστερ κ.λπ.
«... Μην ξεχάσετε να βάλετε το βίντεο του Νοτιοαφρικανού τουρίστα στην αγγλική έκδοση. Α, και το podcast του Έλληνα φοιτητή από το Άμστερνταμ. Ρε συ, πήγε πολύ καλά το τελευταίο game που ανεβάσαμε. Κάντε κάποιους υπολογισμούς, αν έχουμε τα resources να βγάζουμε τέσσερα τον χρόνο...».
Πέντε χρόνια από σήμερα, οι συντάκτες της θα είναι πέντε βήματα πιο μπροστά σε αυτό που χαρακτηρίζει τα πιο ανθεκτικά διεθνή μέσα: θα έχουν τη δική τους προσωπικότητα, το δικό τους κοινό στα μέσα δικτύωσης του 2020. Παράλληλα, όμως, η διεύθυνση της LifΟ θα ενορχηστρώνει το ομαδικό πνεύμα, αυτό που φέρνει οφέλη για το μέσο και δεν σκορπάει τις ατομικές επιδόσεις στους χαοτικούς ανέμους των social media.
To 2020 θα υπάρχει ένα παντοδύναμο, αλλά πολύ κουρασμένο Facebook, ωστόσο το ατού της LifΟ θα είναι ότι θα έχει αξιοποιήσει και όλες τις επιμέρους πλατφόρμες που θα συνθέτουν τον πολυδαίδαλο χάρτη των ψηφιακών μέσων δικτύωσης, οι νεολαίοι θα ασχολούνται πολύ περισσότερο με τα messaging apps απ' ό,τι με το Facebook, αλλά η LifΟ θα έχει πάντοτε ένα μεγάλο ποσοστό νεαρών συντακτών με δεξιότητες και κουλτούρα που θα τους επιτρέπουν να είναι μπροστά από τις σχετικές τάσεις. Η LifΟ θα είναι από τα πιο πρωτοπόρα μέσα στην αξιοποίηση του Internet of Things για την προβολή διαφημίσεων και του Artificial Intelligence για τη δημιουργία διαφημίσεων.
Ύλη και αισθητική
Γραφεία LifΟ 2020: Νέα παιδιά ζουζουνίζουν στα γραφεία της, ενθουσιασμένα που ένα μέσο εκτιμά την αξία της γραφής, τη δύναμη του κειμένου, την περιπέτεια της γλώσσας. Παίζουν την τεχνολογία στα δάχτυλα γιατί γεννήθηκαν μέσα σ' αυτήν, αλλά πειραματίζονται με το κείμενο, πλουτίζουν από τα σχόλια που αναρτώνται από το κοινό.
Μια «σφιχτή» συντακτική ομάδα επικοινωνεί με δεκάδες εξωτερικούς συντάκτες που στέλνουν την ύλη τους από μακριά. Μόνο που η ύλη δεν είναι απλώς κείμενα, αλλά βίντεο, φωτογραφίες, γραφιστικά. Στη συντακτική ομάδα κάποιοι έχουν ως αντικείμενο την επιμέλεια των κειμένων, βίντεο και σχεδίων που στέλνουν αυτοί που το 2015 λέγαμε «αναγνώστες», αλλά το 2020 δημιουργούν ένα μεγάλο μέρος της ύλης της LifΟ. Crowdsourcing στην πράξη.
Δημιουργικοί, τεχνικοί και strategists άλλοτε διαφωνούν και άλλοτε τα βρίσκουν στη μάχη με την πίεση για να πετύχουν τους χρόνους και να κάνουν τις προτάσεις που θα αποσπάσουν το ok από τους marketers που περιμένουν την ιδέα που θα κάνει τη διαφορά.
Ο πυρετός είναι υψηλός στο στούντιο της LifΟ, με τρεις γιγαντο-οθόνες όπου ανεβαίνουν σε συνεχή ροή τα σχόλια των «αναγνωστών», τα μηνύματα. Στον ίδιο χώρο πολλές ταμπλέτες και στελέχη που κοιτάζουν ταυτόχρονα γιγαντο-οθόνες, ταμπλέτες και κινητά.
Σήμερα κάνουν πλάκα με το θέμα που καταγράφει τη χρήση ρομπότ σε ελληνικά ξενοδοχεία. Πήραν πρόσφατα τρία πρώτα βραβεία στην Έκθεση του Λονδίνου και μαζί τη βούλα ότι είναι ανάμεσα στα πιο προχωρημένα στον κόσμο.
Παραδίπλα, μια ομάδα designers ομορφαίνει κάθε ψηφιακή «γωνιά» του μέσου, χωρισμένοι σε δύο άτυπες ομάδες: αυτούς που προτιμούν το παραδοσιακό design και τους άλλους, που εστιάζουν στην ψηφιακή πλευρά του. Μιλάνε τη δική τους αργκό, με το User Experience να ακούγεται τόσο συχνά όσο και το «μαλάκας».
Η ομάδα των designers γειτονεύει με το εσωτερικό στούντιο της LifΟ, εκεί όπου σινιάρονται τα βίντεο και τα ηχογραφημένα κομμάτια (podcasting).
Στον παρακεί χώρο οι προγραμματιστές, που πιάνουν από τα κέρατα τις αλλαγές στην τεχνολογία και βγάζουν φρέσκες εφαρμογές, οι οποίες κάνουν τη ζωή των αναγνωστών πιο εύκολη και πιο ευχάριστη. Έχουν έναν αέρα αυταρέσκειας, καθώς είναι το «εξαγωγικό» τμήμα της LifΟ, δημιουργούν apps και για άλλα μέσα, εκτός Ελλάδας, που πωλούνται μέσα από την πλατφόρμα e-commerce της LifΟ.
«Aπαγορεύεται η είσοδος... εις τους μη έχοντας εργασίαν». Αυτό θα έγραφε σε παλιότερες εποχές ο χώρος που φιλοξενεί το Τμήμα Υπηρεσιών της LifΟ. Αυτό που κάποτε λεγόταν εμπορικό τμήμα. Νεαρές, νεαροί και περισσότερο έμπειρα στελέχη, σκυμμένα πάνω σε μεγάλες οθόνες με χρονοδιαγράμματα και πλάνα για την παραγωγή βίντεο, κειμένων και infographics που έχουν ζητήσει brands για στοχευμένη επικοινωνία. Δημιουργικοί, τεχνικοί και strategists άλλοτε διαφωνούν και άλλοτε τα βρίσκουν στη μάχη με την πίεση για να πετύχουν τους χρόνους και να κάνουν τις προτάσεις που θα αποσπάσουν το ok από τους marketers που περιμένουν την ιδέα που θα κάνει τη διαφορά.
Βραδιάζει και είναι η μέρα της εβδομάδας για το Skype με τον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο. Τον τελευταίο μήνα βρίσκεται στη Ζάκυνθο, όπου τελειώνει το τρίτο του βιβλίο.