Ρουφιάνοι και κρουασάν

Facebook Twitter
0

ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ μπαίνω στον ΣΚΑΪ από την πίσω πόρτα. Στην είσοδο είναι μαζεμένοι εκατό, διακόσιοι οπαδοί της τέχνης που διαμαρτύρονται για τις άνευρες ερμηνείες του Τατσόπουλου και του Βερέμη στο ιστορικό δράμα «1821». Μέσα στα πολλά συνθήματα που ακούγονται είναι και το λαοφιλές: «Αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι». Το ίδιο φώναζαν και οι οπαδοί του Παναθηναϊκού έξω από την ΕΡΤ με αφορμή την κάλυψη του περίφημου αγώνα της 18ης Οκτωβρίου. Δεν μπορείτε να πείτε πως δεν το έχετε ακούσει και στις πορείες. Το έχετε δει γραμμένο σε τοίχους, το ακούσατε από τους φοιτητές που έβριζαν τον Πάγκαλο (ως «παπαγαλάκια») και ίσως να το έχετε ψιθυρίσει κάποια στιγμή αφηρημένοι. Τα παραπάνω περιστατικά δεν τα περιγράφω για να προχωρήσω σε κάποιο διάγγελμα υπέρ των δημοσιογράφων, αν και το περίεργο είναι πως αποτελεί τον μόνο κλάδο τα μέλη του οποίου οι υπόλοιποι αποκαλούν «τσιράκια» των αφεντικών τους. Φαντάζομαι πως τα υπόλοιπα επαγγέλματα κάνουν ό,τι γουστάρουν στον χώρο της εργασίας τους και οι εργοδότες τους είναι μέσα σε κλουβιά, παρακαλώντας για λίγο φαγητό. Τέλος πάντων, το θέμα μου δεν είναι αυτό, αλλά ότι μέσα σε λίγες μέρες διαφορετικές ιδεολογικές κατηγορίες, φασίστες, αναρχικοί, «παμίτες», συνδικαλιστές, φοιτητές του εξωτερικού και του εσωτερικού, θιασώτες του κινήματος «δεν πληρώνω» και παναθηναϊκοί είχαν την ανάγκη να βγουν στον δρόμο και μάλιστα να χρησιμοποιήσουν κοινή φρασεολογία.

ΑΦΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ, μπορεί να έχουν και δίκιο. Το γεγονός, όμως, είναι ότι όλοι αυτοί πιστεύουν επίσης πως για κάποιον λόγο η άτιμη κοινωνία τους έχει καταραστεί και θέλουν να βγουν να διαμαρτυρηθούν. Για του λόγου το αληθές, η Ελληνική Αστυνομία μέτρησε περίπου 500 πορείες το έτος 2010. Χώρια οι κινήσεις στα διόδια, στα εκδοτήρια του μετρό και τα μπινελίκια που εισπράττει ο πολιτικός κόσμος όπου και αν βρεθεί. Μεγάλος ο αριθμός; Πάνω από μια πορεία την ημέρα δεν γίνεται ούτε στις αραβικές χώρες αυτήν την περίοδο. Αλλάζει κάτι, όμως; Ναι... Από τη μία, έχουμε έναν πολιτικό κόσμο που απομονώνεται όλο και πιο πολύ, προσπαθώντας να προστατέψει τη δημοκρατία στα φανερά και τα κεκτημένα του στα κρυφά. Από την άλλη, δημιουργείται ένας κοινωνικός φανατισμός που νομιμοποιείται πάνω στην αδράνεια του πολιτικού κόσμου να τακτοποιήσει τα του οίκου του. Έτσι, από τη μία έχουμε έναν πολιτικό να δηλώνει τρομοκρατημένος στο πολύβουο Παρίσι από τις ιαχές τριάντα φοιτητών μέσα στο Ελληνικό Σπίτι, και από την άλλη έναν φοιτητή που έχει απολαύσει ένα υπέροχο τσάι μήλου στη Μονμάρτη και πάει να παρακολουθήσει μια εκδήλωση με μόνο στόχο να βρίσει έναν πολιτικό, να μιλήσει για την ηθική και τη σύγχρονη κοινωνία. Και οι δύο πήγαν μετά για κρουασάν και άφησαν τους υπόλοιπους να συζητάνε ποιος έφαγε τι.

ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ η αντιπαράθεση προξενεί θλίψη. « Ένα κενό», που λέει και ο καλλιτέχνης. Το σύστημα παραμένει όρθιο και οι αντισυστημικοί τριγυρνάνε γύρω του σαν junky που ψάχνει τη δόση του. Είναι μια σχέση εξάρτησης και επιβίωσης που μας παρασύρει όλους στο βούρκο.

ΥΓ.: ΔΕΚΑΔΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ απεργοί πείνας είναι στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Αντιλαμβάνομαι ότι είναι περίπλοκο το μεταναστευτικό ζήτημα, αλλά πιστεύω πως μια κυβέρνηση που αποτελείται από ανθρώπους είναι υποχρεωμένη να συνομιλήσει με πολίτες αυτού του κόσμου, που η ζωή τους βρίσκεται σε κίνδυνο.

Στήλες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ