ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
1

Οι Magnatellers είναι μια ομάδα νέων δημιουργών από την Θεσσαλονίκη που ειδικεύονται και τρέφουν μεγάλη αγάπη για την τέχνη του ιαπωνικού κόμικ, και την mainstream j pop culture γενικότερα.

Στα πλαίσια του Thessaloniki: European Youth Capital 2014, η ομάδα των Mangatellers εξέδωσε το πρώτο ελληνικό manga, το "Thessaloniki Through Time: ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ", το οποίο κυκλοφορεί από σήμερα.

 

Τους γνωρίζουμε!

 

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"

 

Who is who:

Ο Ραφαήλ Βουτσίδης και ο Φύλλης Χατζόπουλος είναι 29 ετών, συγγραφείς screenplay σεναρίων για manga, και ιδρυτικά μέλη των Mangatellers.

Οι βασικοί συνεργάτες τους είναι ο main σκιτσογράφος Μάνος Λαγουβάρδος από την Αθήνα, και ο assistant artist & 3Ddesigner Νικήτας Εφημίδης, που ζει πλέον κι εργάζεται στο Εδιμβούργο.

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"

-Πώς προέκυψε η ομάδα των Mangatellers;

-Σαν Mangatellers ξεκινήσαμε δειλά δειλά το 2008, όπου μετά από αρκετή έρευνα και μελέτη πάνω στην συγγραφή σεναρίων screenplay, στην σκηνοθεσία και το paneling, πειραματιστήκαμε και μετατρέψαμε τα σενάρια των ιστοριών μας από μορφή νουβέλας σε μορφή screenplay για manga.

Το 2010, αφού ολοκληρώσαμε αρκετά κεφάλαια από τις μεγάλες σειρές μας R.u.N. και Mythos, τα παρουσιάσαμε στον σκιτσογράφο Μάνο Λαγουβάρδο ο οποίος δέχτηκε να συνεργαστεί μαζί μας και να μετατρέψει τα σενάρια μας σε manga. Εκείνη την περίοδο εντάχθηκε στο δυναμικό της ομάδας και ο Νικήτας Εφημίδης.

Εκτός από την δημιουργία των manga σειρών, διοργανώνουμε το event "RUN Thessaloniki", ένα event για manga, anime, cosplay, J-music και parkour στην Θεσσαλονίκη, καθώς επίσης και διάφορα workshops και ομιλίες για manga και comics.

-Πώς ξεκίνησε όλη αυτή η "τρέλα" με τα manga και την ιαπωνική pop culture;

-Η αγάπη μας για τα manga ξεκίνησε από τα anime τα οποία άρχισαν να προβάλλονται στην ελληνική τηλεόραση από τα μέσα της δεκαετίας του '80. Η αγορά των manga στην Ελλάδα ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '90, όταν το καταναλωτικό κοινό είχε πλέον ωριμάσει με τις σειρές anime.

Εκείνη την περίοδο έκανε τα πρώτα του βήματα και το broadband ίντερνετ στην Ελλάδα μέσα από το οποίο γνωρίσαμε καλύτερα τα manga, αλλά και την Japanese Mainstream Pop Culture γενικότερα. Επίσης, ως αυτοδίδακτοι συγγραφείς, το ίντερνετ μας έδωσε την δυνατότητα να αναζητήσουμε ευκολότερα tutorials και οδηγούς συγγραφής σεναρίων μέσα από forums και άλλες πηγές.

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Mythos"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"

-Και γιατί manga και όχι κόμικς γενικότερα;

-Επειδή μας αρέσουν πιο πολύ τα manga δεν σημαίνει ότι δεν μας αρέσουν και τα comics του δυτικού κόσμου, όπως της Marvel, της DC και της Dark Horse.

Το χαρακτηριστικό των manga που μας "κέρδισε" έναντι των comics, είναι ότι οι κεντρικοί χαρακτήρες των περισσότερων σειρών είναι καθημερινοί άνθρωποι και όχι superheroes, πράγμα το οποίο σε οδηγεί να ταυτίζεσαι πιο εύκολα μαζί τους.

-Αγαπημένα σας manga;

-Ραφαήλ: Τα αγαπημένα μου manga είναι τα Naruto, One Piece, Hajime No Ippo, Hunter X Hunter και Berserk.

-Φύλλης: Τα δικά μου αγαπημένα manga ανήκουν στην κατηγορία shonen sports manga, όπως τα Hajime No Ippo, Eyeshield 21, Ping Pong, Haikyu και το Fullmetal Alchemist (το οποίο δεν εντάσσεται στην κατηγορία των sports). Shonen manga είναι manga με target group κυρίως αγόρια της ηλικίας 10 με 18.

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"

-Πόσα και ποια άλλα manga έχετε δημιουργήσει;

Μιλήστε μας λίγο για την υπόθεση τους.

-Εκδίδουμε online την web manga σειρά "R.u.N." (Remember Ur Nature) η οποία αριθμεί αυτήν την στιγμή εφτά κεφάλαια. Είναι στα αγγλικά με Ιαπωνικά Kanji για sound effects. Επειδή δημοσιεύονται μόνο online, τα δημιουργούμε στα αγγλικά και μπορεί ο καθένας να τα διαβάσει δωρεάν.

Το R.u.N. είναι ένα shonen sports manga και η ιστορία του αφορά την καθημερινή ζωή του Jean Liam. Ενός Γάλλου έφηβου ο οποίος μετακομίζει στην Ιαπωνία με την μητέρα του για να ζήσουν εκεί. Ο Jean είναι traceur, δηλαδή δρομέας parkour, και χάρη στο parkour γνωρίζει διάφορα παιδιά που ασχολούνται με αυτό και μπλέκουν σε πολλές περιπέτειες.

Επίσης, έχουμε εκδώσει online το shonen manga one shot (short story) "WiFi Wars", το οποίο εξελίσσεται στο Τόκιο και η ιστορία του αφορά ένα race με μηχανές και hacking.

Υπάρχει και το "Mythos" που είναι seinen manga (Seinen = manga με target group άτομα ηλικίας άνω των 16 ετών), και είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, έτσι δεν έχει ανεβεί κάποιο ολοκληρωμένο επεισόδιο.

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"

-Ασχολείστε καθημερινά με τα projects των Μangatellers;

-Φυσικά! Τα projects αυτά δεν είναι πλέον ένα απλό hobby, αλλά η δεύτερη μας "δουλειά". Όσο μπορούμε και μας επιτρέπουν οι άλλες μας υποχρεώσεις, προσπαθούμε να είμαστε ενεργοί σε αυτόν τον τομέα.

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"RuN"

-Και τώρα ας περάσουμε στο ολοκαίνουριο "Thessaloniki Through Time". Περι τίνος πρόκειται;

-Το "Thessaloniki Through Time" (ελληνικός τίτλος "Τότε και Τώρα, Πάντα Θεσσαλονίκη"), είναι ένα manga oneshot γραμμένο στα ελληνικά και στα αγγλικά, στο οποίο παρουσιάζουμε μέσα από 80 σελίδες (30 στα ελληνικά και 30 στα αγγλικά) ένα οδοιπορικό της Θεσσαλονίκης μέσα στον χρόνο.

Από την Θεσσαλονίκη της αρχαίας Ελλάδας μέχρι σήμερα, στην Θεσσαλονίκη της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας.

Μέσα από τα μάτια των χαρακτήρων των ιστοριών R.u.N. και Mythos, ο αναγνώστης μαθαίνει ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας της πόλης.

Η διανομή είναι δωρεάν, και ξεκινάει σήμερα, 12 Ιουνίου, από το Νέο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης και στην συνέχεια από τα κεντρικά γραφεία της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσα Νεολαίας.

Οι σεναριογράφοι είμαστε εμείς, ο σκιτσογράφος είναι ο Μάνος Λαγουβάρδος και ο assistant artist είναι ο Νικήτας Εφημίδης. Για την ολοκλήρωση του manga χρειάστηκαν περίπου τέσσερις μήνες.

-Πώς προέκυψε, όμως, η ιδέα ενός ιαπωνικού manga που θα παρουσιάζει την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα;!

-Πλησιάσαμε την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας, και της προτείναμε την δημιουργία ενός manga έργου για την Θεσσαλονίκη. Η ιδέα και ο ξεχωριστός χαρακτήρας των manga άρεσε, κι έτσι μας ζητήθηκε το σενάριο να βασίζεται στην διαδοχή της κληρονομιάς από την μία γενιά στην άλλη.

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"WiFi Wars"

-Δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στην ολοκλήρωση του εγχειρήματος;

-Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν ο περιορισμός των σελίδων. Το manga έπρεπε να έχει έκταση 80 σελίδες, να είναι δίγλωσσο, και να περιέχει και κάποιες extra πληροφορίες για την Θεσσαλονίκη. Θέλαμε να πούμε περισσότερα, αλλά έπρεπε να σεβαστούμε τον περιορισμό των σελίδων.

-Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνα για τα ιστορικά στοιχεία του σεναρίου;

-Τα ιστορικά στοιχεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν  είναι βασισμένα σε μελέτη και προσωπική έρευνα σε βιβλιοθήκες, μουσεία και online εγκυκλοπαίδειες. Αφού ολοκληρώθηκε το στάδιο συγγραφής, παραδώσαμε το υλικό στην καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Ελένη Χοντολίδου για να επιβλέψει και να ελέγξει τις ιστορικές πηγές και πληροφορίες.

-Αλήθεια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για το πρώτο ελληνικό manga;

-Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές ερασιτεχνικές προσπάθειες στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια (doujinshi = ανεξάρτητα manga έργα), αλλά κανένα ελληνικό manga δεν έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις Ιαπωνικές προδιαγραφές.

-Οι οποίες είναι;

-Να διαβάζεται από δεξιά προς τα αριστερά (οι σελίδες), να υπάρχουν ιαπωνικά Kanji για sound effects, και να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις (μήκος 330-365 χιλ., οριζόντια 230- 260 χιλ., πλαίσιο αναφοράς: ύψος 270 χιλ., δευτερεύοντα 180 χιλ.).

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"WiFi Wars"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"WiFi Wars"

-Τελειώνοντας, ποια πιστεύετε ότι είναι η σχέση του ελληνικού κοινού με τα manga και την jpop culture; Τι σας λέει η εμπειρία σας μέχρι τώρα;

-Όπως είπαμε και παραπάνω, το ελληνικό κοινό ξεκίνησε πρώτα να γνωρίζει τα anime της δεκαετίας του '80, και μετά τα manga της δεκαετίας του '90. Πλέον, το 2014, χάρη στα social media, τα forum, και την πειρατεία υλικού στο ίνετερνετ, το κοινό έχει γαλουχηθεί και σε αυτού του είδους την ψυχαγωγία.

Απ' όσο γνωρίζουμε δυνατός κρίκος για την διεύρυνση των manga στην Ελλάδα, αποτελούν και το cosplay και η J-music, που μαζί με τα manga και τα anime εντάσσονται στην γενική Japanese Pop Culture.

Η άποψη μας είναι ότι από το 2013 και μετά η Ελλάδα γνωρίζει ένα αναγεννημένο trend και ένα δεύτερο J-Boom (το πρώτο έγινε στα τέλη της δεκαετίας του '90 με τις σειρές DragonBall, Pokemon, YuGiOh, Digimon, etc)

Από τις σελίδες του "Thessaloniki Through Time"

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"
Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga Facebook Twitter
"Thessaloniki Through Time"
Αρχείο
1

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια