ΚΙΝΗΣΗ

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
0

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ / LIFO

 Με μεγάλο της αφιέρωμα στα νεοσύστατα εγχώρια fashion brands, που έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τις ελληνικές και αρχαιοελληνικές επιρροές στις γραμμές τους, η online έκδοση της βρετανικής Telegraph εξερευνά την Ελλάδα και ως ενδυματολογικό καλοκαιρινό λίκνο.


Οι δημοσιογράφοι Tamsin Blanchard, Ellie Witt και Wendy Douglas συστήνουν στο βρετανικό κοινό τις ήδη δημοφιλείς και αναγνωρισμένες στο εξωτερικό εταιρείες Zeus + Dione και Ancient Greek Sandals (τις οποίες γνωρίσαμε ενδελεχώς και εδώ, στο LIFO.gr), καθώς και τη δουλειά της σχεδιάστριας κοσμημάτων Ιλεάνας Μακρή, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η χώρα βιώνει μία δημιουργική έκρηξη παρά την επίμονη οικονομική ύφεση.


Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι νέοι Έλληνες σχεδιαστές επιστρέφουν στα παραδοσιακά και φολκλόρ σχέδια και υλικά, και αναζητούν έμπνευση από την αρχαία ιστορία της χώρας.

Το αποτέλεσμα είναι ψύχραιμες γήινες δημιουργίες που ξεχωρίζουν για την απλότητα τους.

Zeus +Δione


Πριν δύο περίπου χρόνια η Δήμητρα Κολοτούρα ( ιδιοκτήτρια γραφείου δημοσίων σχέσεων στο Λονδίνο) και η Mareva Grabowski (πρώην διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Bank) ξεκίνησαν ένα road trip σε ολόκληρη την Ελλάδα, εξασφαλίζοντας συνεργασίες με ντόπιους έμπορους μεταξιού και υφασμάτων, και με παραδοσιακές κεντήστρες από την Κρήτη, τις Κυκλάδες, το Σουφλί.


Το brand Zeus+Δione είχε μόλις γεννηθεί, και πολύ σύντομα γνώρισε τεράστια επιτυχία και έγινε talk of the town στους πιο εκλεπτυσμένους κύκλους μόδας του εξωτερικού.

Σήμερα, τρία σχεδόν χρόνια μετά το πρώτο εκείνο ταξίδι στην ενδοχώρα, οι δύο ταλαντούχες δημιουργοί απασχολούν προσωπικό 18 ατόμων στην Αθήνα, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία δημιούργησαν θέσεις εργασίας για παραπάνω από εκατό ανθρώπους σε ολόκληρη την χώρα.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
H ιστορία και οι εικόνες της Ελλάδας είναι τόσο πλούσιες που δεν έχουμε καμία δυσκολία να βρούμε έμπνευση για τις συλλογές... Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ / LIFO
Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Ένα χαρακτηριστικό κομμάτι της φετινής συλλογής Zeus+Δione είναι το μακρύ καφτάνι κεντημένο στο χέρι από καλόγριες ενός Κρητικού μοναστηριού... Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ / LIFO


"Μας δίνει δύναμη να βλέπουμε μικρά εργαστήρια και οι απομονωμένες οικογενειακές επιχειρήσεις να αυξάνουν το εργατικό τους δυναμικό μέσα από την συνεργασία τους μαζί μας."

 

Ένα χαρακτηριστικό κομμάτι της φετινής συλλογής Zeus+Δione είναι το μακρύ καφτάνι κεντημένο στο χέρι από καλόγριες ενός Κρητικού μοναστηριού.

Όλα τα κομμάτια του brand κρύβουν από πίσω τους μία ολόκληρη ιστορία, κι αυτό είναι που τα κάνει τόσο γοητευτικά, σημειώνουν οι συντάκτες.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Zeus +Δione
Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Zeus +Δione


"H ιστορία και οι εικόνες της Ελλάδας είναι τόσο πλούσιες που δεν έχουμε καμία δυσκολία να βρούμε έμπνευση για τις συλλογές.

Οι ατελείωτες εναλλαγές του φωτός, η φυσική ομορφιά της χώρας, και οι περιρρέουσα ενέργεια της πέτρας, του μαρμάρου, των ναών δεν τελειώνουν – ευτυχώς- ποτέ."

 

Ιλεάνα Μακρή – Κοσμήματα

Αν και η δουλειά της γνωστής σχεδιάστριας κοσμημάτων δεν είναι καινούρια, το έργο της είναι παραπάνω από αξιοσημείωτο.

Σπούδασε σχέδιο κοσμήματος στο Gemological Institute of America στη Σάντα Μόνικα, αφού είχε ολοκληρώσει πρώτα τις σπουδές της στη διοίκηση επιχειρήσεων.

Το 1987 άνοιξε στην Αθήνα το κατάστημα κοσμημάτων "Μαγεία" , και σύντομα ακολούθησε και η δική της πρώτη συλλογή κοσμημάτων.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Ileana Makri
Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Ileana Makri


Λάνσαρε την πρώτη της συλλογή ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '90, εξασφαλίζοντας από την πρώτη στιγμή παραγγελίες από τα Νεοϋορκέζικα Barney's.

Σήμερα, οι δημιουργίες της ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον κόσμο.


Ως κόρη πολιτικού, η Μακρή ταξίδεψε από μικρή σε ολόκληρη σχεδόν τη χώρα, αναπτύσσοντας μία βαθιά αγάπη για το φυσικό της περιβάλλον. Η αγάπη αυτή είναι εμφανής και στις δημιουργίες της.

Επαναλαμβανόμενα μοτίβα φιδιών, και πλάσματα που συναντούμε στην ελληνική ύπαιθρο είναι το σήμα κατατεθέν της δημιουργού.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Ileana Makri
Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Επαναλαμβανόμενα μοτίβα φιδιών, και πλάσματα που συναντούμε στην ελληνική ύπαιθρο είναι το σήμα κατατεθέν της δημιουργού. Δαχτυλίδι Ileana Makri

Στη νέα της συλλογή η Ιλεάνα Μάκρη χρησιμοποιεί την αγαπημένη της πέτρα για να δημιουργήσει εξαίσια διαμαντένια δαχτυλίδια σε σχήμα σκαθαριού, και λαμπερά βραχιόλια.

Το αποτέλεσμα δεν θυμίζει κοσμήματα "ειδικών περιστάσεων", αλλά κομμάτια που φοριούνται καθημερινά, από το πρωί ως το βράδυ.

Ancient Greek Sandals

H Xριστίνα Μαρτίνη επισκέφθηκε αμέτρητα ελληνικά μνημεία και μουσεία ως παιδί, και ο αρχαίος πολιτισμός την επηρέασε από την πρώτη στιγμή.

"Είναι το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου για ένα παιδί που μεγαλώνει στην Ελλάδα", εξηγεί.

"Είναι μέρος του πολιτισμού μας. Μάλιστα, όταν ήμουν μικρή ήθελα να γίνω αρχαιολόγος", παραδέχεται.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Το ταλαντούχο δημιουργικό δίδυμο επιμένει σε πρώτες ύλες υψηλών προδιαγραφών, και δεν επιθυμεί να ρίξει την ποιότητα των προϊόντων τους...Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ / LIFO


Αντί για την αρχαιολογία, η Χριστίνα μεγαλώνοντας στράφηκε στο μάρκετινγκ και στο σχέδιο μόδας, καταφέρνοντας να βρεθεί στο δημιουργικό δυναμικό του Louis Vuitton και αργότερα του οίκου Balenciaga.


Γυρνώντας στην Ελλάδα πριν μερικά χρόνια, η Χριστίνα συνεργάστηκε με τον Νικόλα Μίνογλου (του οποίου η οικογένεια είχε ήδη μία επιχείρηση υποδημάτων) ιδρύοντας το footwear brand "Ancient Greek Sandals" κατασκευάζοντας δερμάτινα σανδάλια που σήμερα κοσμούν τα πόδια των σταρ του Χόλυγουντ.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
"Στόχος μας είναι ένα σανδάλι που θα κρατήσει για πολλά καλοκαίρια, και όχι για μια σεζόν", εξηγεί η δημιουργός...
Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ / LIFO


Η Χριστίνα και ο Νικόλας προσπαθούν να κρατούν τις τιμές των εξαιρετικά δουλεμένων χειροποίητων σανδαλιών τους όσο το δυνατόν χαμηλότερα, μιας που για τα ελληνικά δεδομένα ένα δερμάτινο "τουριστικό" σανδάλι δεν νοείται να κοστίζει 100 περίπου ευρώ.

Ωστόσο, το ταλαντούχο δημιουργικό δίδυμο επιμένει σε πρώτες ύλες υψηλών προδιαγραφών, και δεν επιθυμεί να ρίξει την ποιότητα των προϊόντων τους.
Δουλεύουν με ιταλικό δέρμα, ενώ οι σόλες των σανδαλιών τους κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο που είναι υπεύθυνο και για τις σόλες της σειράς υποδημάτων Chanel.

Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Φωτογραφία: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ / LIFO
Η Telegraph βλέπει την Ελλάδα ως λίκνο της καλοκαιρινής μόδας Facebook Twitter
Ancient Greek Sandals


"Στόχος μας είναι ένα σανδάλι που θα κρατήσει για πολλά καλοκαίρια, και όχι για μια σεζόν", εξηγεί η δημιουργός, " ευτυχώς η έμπνευση που προσφέρει η ελληνική ιστορία είναι απεριόριστη".


Ξεκινώντας από ένα κατάστημα στην Αθήνα, σήμερα τα Ancient Greek Sandals πωλούνται σε δεκαπέντε ελληνικά νησιά, καθώς και στο Barney's της Νέας Υόρκης, και στο Net- a –Porter.


Τέλος, για την Resort Collection -που θα κυκλοφορήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα Ancient Greek Sandals επανασυστήνουν το φτερωτό μοντέλο-σήμα κατατεθέν τους με ροζ φωσφορίζον καουτσούκ (Ancient Greek Jellies).

Ο Hermes θα ήταν περήφανος!

Μόδα & Στυλ
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ