K-fashion: Είναι η Σεούλ το επόμενο κέντρο της μόδας;

K-fashion: Είναι η Σεούλ το επόμενο κέντρο της μόδας; Facebook Twitter
0

Μπορεί οι πρωτεύουσες της μόδας να θεωρούνται οι γνωστές σε όλους Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Παρίσι και Μιλάνο, ωστόσο, η Σεούλ αποτελεί πλέον μία δυνατή ανταγωνίστρια.

Από τότε που το ενδιαφέρον στράφηκε προς τη βιομηχανία της κορεάτικης ομορφιάς –από προϊόντα περιποίησης μέχρι διεξοδικές τελετουργίες για την επιδερμίδα– φέρνοντας ένα μεγάλο κύμα από κορεάτικα beauty trends στο προσκήνιο (Κ-beauty) και μετά την ένταξη της K-pop στη mainstream μουσική κουλτούρα, σειρά έχει η K-fashion.

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που κυριαρχούν στη Σεούλ είναι το streetwear –δηλαδή ογκώδη αθλητικά παπούτσια, φόρμες και φαρδιά φούτερ, σκεφτείτε '00s hip hop στιλ–, όπως και το sportswear, ενώ τα matching sets και τα μονόχρωμα looks έχουν την τιμητική τους.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Noha Nabil نهى نبيل (@nohastyleicon) στις

Από το 2015, η πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας φιλοξενεί δύο φορές τον χρόνο το Seoul Fashion Week, με ανερχόμενους σχεδιαστές να παρουσιάζουν τις συλλογές τους και όλο και περισσότερους editors και influencers να την επισκέπτονται έτσι ώστε να πάρουν μία γεύση από την πιο ανερχόμενη σκηνή της μόδας. Μπορεί να μην συγκαταλέγεται στις «Big Four», αλλά η Σεούλ δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από τις υπόλοιπες πρωτεύουσες της μόδας και ειδικότερα σε ο,τι αφορά το street style.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που κυριαρχούν στη Σεούλ είναι το streetwear –δηλαδή ογκώδη αθλητικά παπούτσια, φόρμες και φαρδιά φούτερ, σκεφτείτε '00s hip hop στιλ–, όπως και το sportswear, ενώ τα matching sets και τα μονόχρωμα looks έχουν την τιμητική τους. Το νεανικό κοινό της είναι γνωστό για την ταχύτητά του να εφαρμόζει άμεσα τα μεγαλύτερα trends που κάνουν την εμφάνισή τους στα social media, ενώ με μία γρήγορη ματιά στις street style φωτογραφίες από το Dongdaemun Design Plaza, σχεδιασμένο από τη Zaha Hadid, όπου φιλοξενείται η Seoul Fashion Week τη φετινή σεζόν, φαίνεται πως υιοθετούν μία πιο «αυστηρή» προσέγγιση όσον αφορά το styling, με λιγότερα logos και περισσότερα κομψά σακάκια και κοστούμια. Ο τρόπος με τον οποίον συνδυάζουν τη vintage, τη streetwear και την workwear αισθητική είναι ίσως και ο λόγος που η K-fashion έχει λάβει τόση δημοσιότητα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Αυτό που φαίνεται πως το street style κοινό της Σεούλ έχει τελειοποιήσει είναι η ιδιαίτερη τεχνική του layering: Σορτσάκια φορεμένα πάνω από παντελόνια, διπλές φούστες, τριπλά μπλουζάκια και διαφορετικά είδη από πανωφόρια φορεμένα μαζί. Ο τρόπος που συνδυάζονται όλα τα διαφορετικά ρούχα, αξεσουάρ, prints, κοσμήματα και παπούτσια είναι τόσο προσεγμένος που τίποτα δεν μοιάζει ακριβώς υπερβολικό, όσο εμπνευσμένο. Συγχρόνως, ακόμα και τα maximal looks, με μία πρώτη ματιά δείχνουν minimal, χάρη στην προσοχή στη λεπτομέρεια και την ανέκαθεν αντισυμβατική οπτική της σύγχρονης κορεάτικης κουλτούρας.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Ανάμεσα στα αυστηρά κοστούμια και τα εκκεντρικά γυαλιά ηλίου, αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει στο τέλος της ημέρας είναι η αυθεντικότητα. Ο συνδυασμός της αυθεντικότητας με τη νεανική αισθητική που χαρακτηρίζει το stylish κοινό της Σεούλ, την κατατάσσει ψηλά στις λίστες με ο,τι θεωρείται ανερχόμενο για το 2020. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν και οι σχεδιαστές, που εκτός από φρέσκια οπτική, παράγουν ρούχα και αξεσουάρ σε πολύ προσιτές τιμές – επομένως, το νεανικό κοινό της μόδας έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει οποιαδήποτε τάση χωρίς να ξοδέψει μεγάλα χρηματικά ποσά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Η κουλτούρα του street style εδώ και χρόνια αποτελεί πόλο έλξης για τη βιομηχανία της μόδας, καθώς θεωρείται ισάξια πηγή έμπνευσης και δημιουργίας όσο και οι πασαρέλες των σχεδιαστών στις Εβδομάδες Μόδας. Πολλές φορές, μάλιστα, τα looks που φωτογραφίζονται έξω από τις πασαρέλες αποτελούν σημεία έναρξης για ολόκληρες collections, ενώ οι παρευρισκόμενοι συχνά αναδεικνύονται ως «street style stars» χάρη στους φωτογράφους που πασχίζουν για μία λήψη των ιδιαίτερων looks τους. Υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία που καθιστούν το street style κάθε πρωτεύουσας της μόδας, αναγνωρίσιμο –το Λονδίνο έχει τις εκκεντρικές του λεπτομέρειες και το Μιλάνο τα luxury brands του– κι εδώ έρχεται η Σεούλ για να κάνει τη διαφορά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Το street style της Σεούλ βασίζεται πολύ περισσότερο στον συνδυασμό των ρούχων, παρά στα ίδια τα ρούχα. Δημιουργεί την αίσθηση πως οποιοσδήποτε μπορεί να αναδημιουργήσει οποιοδήποτε outfit, καθώς με το σωστό styling μπορεί να δείχνει σαν να έχει αγοραστεί απευθείας από την πασαρέλα. Σίγουρα, οίκοι όπως Gucci, Balenciaga και Off-White έχουν την τιμητική τους στις προτιμήσεις των νεαρών καταναλωτών της Σεούλ, αλλά η δημιουργικότητα όσον αφορά το styling είναι αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν, δίνοντας μία νέα πνοή σε αυτό που ορίζουμε ως το «στυλ των δρόμων».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

 

Όσοι οι μεγαλύτεροι όμιλοι και οίκοι μόδας κυριαρχούν στον Δυτικό κόσμο, τόσο η βιομηχανία αναζητά συνεχώς το «next big thing». Η Σεούλ αυτήν τη στιγμή προσφέρει όχι μόνο το διαφορετικό όσον αφορά την αυθεντικότητα και το προσωπικό στυλ, αλλά και τον χώρο για νέους, ανερχόμενους σχεδιαστές να αναπτυχθούν και να παρουσιάσουν μία φρέσκια οπτική στο design. Μπορεί το Dongdaemun Design Plaza να μην φιλοξενεί ονόματα όπως Chanel και Prada, αλλά ίσως να είναι η στιγμή που η προσοχή θα στραφεί στο τι έχει να προσφέρει η νεότερη γενιά μίας εξίσου πλούσιας σε ιστορία και κουλτούρα ασιατικής πρωτεύουσας.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη STREETPER (@streetper) στις

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ