Τις μέρες που η διάθεσή μας είναι down διαλέγουμε ό,τι πιο γνώριμο, οικείο και ασφαλές. Από το φαγητό που τρώμε, μέχρι τα ρούχα που φοράμε. Τη δουλειά ρουτίνας που ξέρουμε να κάνουμε. Ακόμη και το αίσθημα, δεσμό ή σχέση που ίσως διαλύσαμε, αλλά η κατάστασή μας μάς οδηγεί και πάλι εκεί...
Οι Αμερικανοί ερευνητές που δημοσίευσαν τη μελέτη συσχετίζουν μάλιστα ακόμη και τις πολιτικές επιλογές μας με τον μηχανισμό δημιουργίας καταθλιπτικού συναισθήματος, και τα τεχνάσματα των πολιτικών που εκτοξεύονται για να παραπέμψουν σε γνωστά κι αγαπημένα... Παράδειγμα, αναφέρει η Ένωση Αμερικανών Ψυχολόγων, η σημαία (για τους Αμερικανούς που συγκινούνται με το εθνικό τους σύμβολο), αλλά και η μηλόπιτα.
Σε πιο ελληνική βερσιόν, η γκρίζα διάθεση, είναι αλήθεια, απειλεί να προκαλέσει έως και μαζική σχιζοφρένεια. Τι σημαίνει γνωστό και αγαπημένο για τους Έλληνες; Ούτε καν ένα εθνικό μας φαγητό· ίσως μόνο τα σουβλάκια! Την εποχή που το γκρίζο στη μαζική ψυχολογία προέρχεται από τα διαλυμένα οικονομικά όλων μας, τι έμεινε για να μας στηρίξει σε επιλογές καθημερινής ζωής, εμάς, τη μάζα;
Αγαπημένες και γνώριμες οι ξέφρενες σπατάλες, η χλιδή, οι εξωσυζυγικές σχέσεις, τα μπουζούκια, η τηλεόραση και το σταρ-σύστεμ.
Μάλιστα, υπογραμμίζουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του San Diego, στην ελαφρά κατάθλιψη οι γνώριμες επιλογές φαίνονται πιο ελκυστικές, και αντίστροφα, στις μέρες της χαράς, τα παλιά κι αγαπημένα χάνουν την ελκυστικότητά τους. Μας γυαλίζουν τότε το καινούργιο και ο πειραματισμός... Ουάου! Μάλλον θα 'χουμε λιγότερα διαζύγια, και ίσως περισσότερους γάμους για πρώτη φορά φέτος!
σχόλια