ΟΈλληνας καλλιτέχνης ΙΝΟ, που δραστηριοποιείται στην παγκόσμια σκηνή δημόσιας τέχνης, ζωγραφίζοντας τοιχογραφίες μεγάλης κλίμακας, χρειάστηκε να περιορίσει τα ταξίδια που μέχρι τώρα έκανε και να κάνει περισσότερα έργα στην Αθήνα.
Με αφορμή λοιπόν ένα σχέδιο σε κτίριο στου Ψυρρή, στο οποίο δεν ήταν εφικτό να τοποθετηθεί σκαλωσιά ούτε ανυψωτικό, ο ΙΝΟ δοκίμασε να εργαστεί κάνοντας καταρρίχηση και αναρρίχηση με σχοινιά.
Έπειτα από προσπάθεια ημερών το έργο ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Απεικονίζει μια γυναίκα με μάσκα του σκι. Ο τίτλος έργου είναι «Αποκάλυψη Τώρα» και βρίσκεται στην οδό Μιαούλη 5. Η δράση χρηματοδοτήθηκε από μια εταιρεία παραγωγής για ένα επεισόδιο που παρουσίαζε την Ελλάδα με drones και προβλήθηκε στο Smithsonian Channel.
Apocalypse Now
Επόμενο έργο του με αυτήν τη μέθοδο υλοποιήθηκε στην ίδια περιοχή, λίγους μήνες μετά, για το Converse City Forests. Ένα project στο οποίο επιλεγμένοι καλλιτέχνες εργάζονται με μπογιά φιλική προς το περιβάλλον που απορροφά διοξείδιο του άνθρακα.
Η θεματολογία ήταν το σπάσιμο των φραγμών της ανισότητας και ο ΙΝΟ ζωγράφισε ένα κοριτσάκι με ένα μεγάλο σφυρί. Το έργο αυτό ονομάζεται «Spasiba» και βρίσκεται στην οδό Σαρρή 33. «Ορισμένα κατεστημένα πρέπει να σπάσουν, κι από μπορεί να γίνει κυρίως από τις νέες γενιές».
Spasiba
Ακόμα μια τοιχογραφία που ολοκληρώθηκε από τον ΙΝΟ με αυτήν τη μέθοδο στο κέντρο της Αθήνας έγινε στην πλατεία, στη Βαρβάκειο αγορά, αυτήν τη φορά στο πλαίσιο μιας ενημερωτικής εκστρατείας για την κλιματική αλλαγή που συντονίστηκε από το Impact Hub.
Το σχέδιο δείχνει μια νεαρή κοπέλα με μακρύ μαλλί να κοιτάζει προβληματισμένη προς τα κάτω μια μικρογραφία της γης. Το έργο που ονομάζεται «My world» βρίσκεται στην οδό Σωκράτους 2.
My World
Η τεχνική αυτή με τα σχοινιά σαφώς αυξάνει το επίπεδο δυσκολίας και τον χρόνο εκτέλεσης, αλλά δίνει τη δυνατότητα να εργάζεσαι χωρίς να έχεις την σκαλωσιά η οποία κρύβει μέρη του σχεδίου. Επίσης ανυψωτικά μηχανήματα δεν μπορούν να τοποθετηθούν παντού και αρκετά κάνουν θόρυβο, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να εργαστείς οποιαδήποτε ώρα.
Τον ΙΝΟ, που προτιμά να βάφει κυρίως όταν η πόλη κοιμάται, τον βολεύει αυτός ο τρόπος.
Περισσότερα: www.ino.net @inoexpo