Tι είναι οι «μάχες breakdance» που έρχονται στην Πειραιώς 260;

breakdance Facebook Twitter
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Το breakdance είναι το αθλητικό στυλ χορού που ξεκίνησε στον δρόμο από τους αφρικανικής και πορτορικανικής καταγωγής νεαρούς της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλη την αμερικανική ήπειρο και μέχρι το τέλος των ’70s είχε γίνει δημοφιλές παντού. Ο αρχικός όρος ήταν «breaking» ή «b-boying/b-girling», αλλά στα mainstream μέσα επικράτησε το breakdance, που περιλαμβάνει τα popping, locking και electric boogaloo, τα οποία αναπτύχθηκαν ξεχωριστά, στην Καλιφόρνια. Αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία της κουλτούρας του χιπ-χοπ. Αρκετές φορές τα battles αποτέλεσαν τρόπο επίλυσης διαφορών ανάμεσα στις συμμορίες των γκέτο. 

«Στην Ελλάδα το breakdance υπήρχε από τη δεκαετία του ’90», λέει ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, curator του φετινού κύκλου «Layers of Street» στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, «αλλά καθιερώθηκε τη δεκαετία του 2000, όταν ξεκίνησαν τα battles και εμφανίστηκαν πολύ αξιόλογοι χορευτές. Το χιπ-χοπ ήρθε στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’80, αλλά λίγο μπερδεμένο, μαζί με την ντίσκο, την κουλτούρα της ντισκοτέκ. Ξεκίνησα να χορεύω χάρη σε έναν αδελφό μεγαλύτερο, που έζησε τη δεκαετία του ’80 και χόρευε στις ντίσκο. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε όλη αυτή η πρώτη φουρνιά χορευτών, όπως εγώ, που αρχίσαμε να χορεύουμε breakdance. 

Τα battles που θα πραγματοποιηθούν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 είναι ένα τεράστιο βήμα για τη χιπ-χοπ κουλτούρα, γιατί ενσωματώνονται σε ένα φεστιβάλ που δεν είχε επαφή με τη συγκεκριμένη κουλτούρα.


Στο πλαίσιο αυτής της ενότητας που έχει εισαγάγει φέτος το πρόγραμμα του χορού στον κύκλο “Layers of Street”, το κατά κάποιον τρόπο πάντρεμα της χιπ-χοπ κουλτούρας με τη σύγχρονη δημιουργία στον χορό, υπάρχει ένας κύκλος διαφόρων παραστάσεων που σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με τη χιπ-χοπ σκηνή και εκεί υπάρχει και το battle, η πιο ενεργή έκφραση της χιπ-χοπ κουλτούρας.

Πρόκειται για δύο events σε δύο διαφορετικές μέρες, στις 19 και 20 Ιουνίου, oπότε θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε δεκαέξι από τους καλύτερους breakdancers της Ελλάδας, αγόρια και κορίτσια, b-boys/b-girls, να διαγωνίζονται ατομικά, την πρώτη μέρα σε breakdance και τη δεύτερη σε hip-hop style (hip-hop all style), δηλαδή σε διαφορετικά στυλ του χιπ-χοπ (hip-hop, popping, locking, break). Είναι μάχες 1vs1, γιατί λόγω του κορωνοϊού δεν μπορούν να είναι ομαδικές». 

breakdance Facebook Twitter
Oι 16 καλύτεροι/-ες επιλέχθηκαν βάσει των βιογραφικών τους, το ιστορικό τους και το πόσο γνωστοί είναι στα battles. Έχουν όλοι/-ες μια πορεία και έχουν φέρει νίκες και στη χώρα τους και στο εξωτερικό. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου


«Τα battles που θα πραγματοποιηθούν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 είναι ένα τεράστιο βήμα για τη χιπ-χοπ κουλτούρα» λέει ο Περικλής Πετράκης, επίσης χορευτής και βοηθός του Ηλία, «γιατί ενσωματώνονται σε ένα φεστιβάλ που δεν είχε επαφή με τη συγκεκριμένη κουλτούρα, γι’ αυτό υπάρχει πολύ υψηλό επίπεδο στο θέμα guest. Θα έρθουν κριτές από το εξωτερικό, και για τις δύο κατηγορίες, από Γαλλία, Ουκρανία και Γερμανία, θα υπάρχει και ένας Έλληνας από τη Θεσσαλονίκη ειδικευμένος στα battles, ο Onel, ενώ θα έχουμε και host, τον Sifu Versus, ο οποίος θα τρέχει την κάθε βραδιά, κι αυτός από τον χώρο των battles. Την πρώτη μέρα κριτές θα είναι οι Bgirl Andrea (Γαλλία), Lussy Sky (Ουκρανία) και ο Onel, ενώ τη δεύτερη, εκτός από τον Onel, θα είναι οι Rochka (Γαλλία) και Robozee (Γερμανία). Στα decks θα είναι ο DJ Amazeme. 

688
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Oι 16 καλύτεροι/-ες επιλέχθηκαν βάσει των βιογραφικών τους, το ιστορικό τους και το πόσο γνωστοί είναι στα battles. Έχουν όλοι/-ες μια πορεία και έχουν φέρει νίκες και στη χώρα τους και στο εξωτερικό. Αυτό που θέλουμε να δείξουμε είναι ότι η χιπ-χοπ κουλτούρα, πέρα από τα πάρτι, κάνει κι άλλα πράγματα και είναι άξια να σταθεί σε ένα τόσο μεγάλο φεστιβάλ. Γιατί οι χιπ-χοπ χορευτές στην Ελλάδα δεν έχουν τις δυνατότητες που έχουν στο εξωτερικό, όπου κάνουν θέατρο. Εδώ, δυστυχώς, οι χορευτές πέρα από το battle, δυσκολεύονται να ενσωματωθούν σε ομάδες και θεατρικά έργα. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να βάλουμε τη χιπ-χοπ κουλτούρα στην κουλτούρα του θεάτρου και να γίνουν ένα, να ενώσουμε δύο διαφορετικούς κόσμους.

Οι διαγωνιζόμενοι θα έχουν από σαράντα πέντε δεύτερα μέχρι ένα λεπτό για να δείξουν τα skills τους και ύστερα οι κριτές θα αποφασίζουν. Κάθε χορευτής/χορεύτρια πρέπει να χορέψει σε δύο γύρους και όσο προχωράνε σε 8άδα και στους τέσσερις οι γύροι αυξάνονται, οπότε σίγουρα θα υπάρχει μπόλικο θέαμα για όλο τον κόσμο».

«Θα υπάρχει και έπαθλο;»

«Το έπαθλο είναι το μεγαλύτερο που έχει δοθεί σε ανάλογο νικητή στην Ελλάδα: 1.000 ευρώ για τον πρώτο νικητή κάθε ημέρας και 300 ευρώ για τον δεύτερο». 

Athens Epidaurus Festival Urban Contest

19/6 Breakdance Battle

20/6 All Style Battle

Πειραιώς 260, Χώρος Ε

22:00-24:00

€10 & 15, €8 (φοιτητικό, 65+, ΑΜΕΑ, Καλ. Σωματ., ανέργων), €5 (σπουδαστών καλλιτεχνικών σχολών)

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
ΨΚΜ: Επαναπροσδιορίζοντας το «ψιλικατζίδικο» στο Μετς

Radio Lifo / ΨΚΜ: Επαναπροσδιορίζοντας το «ψιλικατζίδικο» στο Μετς

Δεν είναι ΚΨΜ. Είναι το ΨΚΜ και είναι ένα μικρό μαγαζάκι στη Μάρκου Μουσούρου, ακριβώς δίπλα από το Odeon. Ένα μέτα-ψιλικατζίδικο που άνοιξαν πριν από τρία περίπου χρόνια με πολλή αγάπη και μεράκι ένα ζευγάρι που μεγάλωσε στο Μετς. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Μαρία Πολυξά και τον Δημήτρη Φάντη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Αυστραλή breakdancer απασχολεί ακόμη το διαδίκτυο με το «μηδέν» και τη χορογραφία της

Διεθνή / Η Αυστραλή breakdancer απασχολεί ακόμη το διαδίκτυο με το «μηδέν» και τη χορογραφία της

Κανένας αθλητής που έχει εκπροσωπήσει τη χώρα του στους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με αυτόν τον τρόπο, αναφέρει η Ολυμπιακή Επιτροπή της Αυστραλίας
LIFO NEWSROOM
Η αθέατη πλευρά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Ρεπορτάζ / Η αθέατη πλευρά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

Πώς μοιάζει η καθημερινότητα στον πύργο ελέγχου; Τι συμβαίνει όταν υπάρχει ένα σκουπίδι στον διάδρομο; Ποιοι κουβαλάνε στα ταξίδια τους τις περισσότερες και μεγαλύτερες αποσκευές ανά άτομο; H LiFO εξασφάλισε πρόσβαση σε μέρη όπου δεν επιτρέπεται η είσοδος σε επιβάτες και επισκέπτες του αεροδρομίου.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Πέντε youtubers σε ένα σπίτι που δεν κοιμάται ποτέ

Urban Culture / Πέντε youtubers σε ένα σπίτι που δεν κοιμάται ποτέ

Ο Hacky (Φώτης Γιορδαμνής), ο Gianuba (Γιάννης Θεοτοκάς), o GemiFrap (Κωνσταντίνος Γκεμιτζής), o Dorii (Γιάννης Μαγκνταλάσωβ) και ο Gunzar (Κρις Ελέζι) ζουν και δημιουργούν περιεχόμενο σε ένα μεγάλο σπίτι με πισίνα στα νότια.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Οι κάθετοι κήποι της Αθήνας

ADM 2024: The New Vision / Οι εντυπωσιακοί κάθετοι κήποι της Αθήνας

Ο αρχιτέκτονας μηχανικός Άρης Γιαννόπουλος του αρχιτεκτονικού γραφείου WOA εξηγεί γιατί οι πράσινοι κήποι, πέρα από την καλαισθησία που προσφέρουν, είναι σημαντικοί για τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος στην πόλη και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
M. HULOT
Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Αθήνα / Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Πέρα από τα πάρκα και τους λόφους της Αθήνας, που όλοι γνωρίζουμε και επισκεπτόμαστε συχνά, υπάρχουν πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες εναλλακτικές διαδρομές που αξίζει να εξερευνήσουμε.
ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ: Α. ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, Γ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, Λ. ΛΙΑΚΑΚΟΥ, M. HULOT, Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Urban Culture / Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Ένα μικρό οδοιπορικό σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά τοπόσημα και γειτονιές του Πειραιά που παρουσιάζουν ιστορικό, αρχιτεκτονικό, κοινωνιολογικό αλλά και πολιτιστικό ενδιαφέρον με «ξεναγό» τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκο Διαμαντή.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ