Κάτι για τον Βλάση Κανιάρη.

Κάτι για τον Βλάση Κανιάρη. Facebook Twitter
0

Για το ρόλο της τέχνης.

Δεν ανατρέπει κανείς τον κόσμο με την τέχνη. Εγώ, προσπαθώ να περνάω απαρατήρητος σαν τους κατασκόπους. Που δεν τους ξέρει και δεν τους φαντάζεται κανείς. Βάζω μικρές φιτιλιές που δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξουν. Ούτε και απαραίτητο. Η τέχνη και γερνάει και πεθαίνει. Ζωντανός οργανισμός είναι. Στην τέχνη δεν είναι το έργο αυτό καθαυτό. Ερχεται και παρέρχεται. Είναι η λογική που σε σπρώχνει να κάνεις ένα έργο τέχνης και πόσο το απολαμβάνεις εσύ ο ίδιος. Η τέχνη είναι χρηστικό αντικείμενο. Γι' αυτό με ενδιαφέρει η σημερινή εποχή με τους νέους, που φτιάχνουν, φτιάχνουν. Πιο πολύ από τη διδασκαλία της τέχνης υπάρχει η δημιουργία της τέχνης από πολύ κόσμο. Αυτή η σύγχυση είναι γενεσιουργός. Στο τέλος θα μείνει κάτι πιο πλούσιο που θα διευρύνει τη σχέση μας με την τέχνη.

Μαρία Κατσουνάκη, Καθημερινή, 18/01/2009

Για το πανεπιστημιακό άσυλο.

Το άσυλο έχει καταργηθεί από μόνο του. Απλώς, όλοι έχουν μια δειλία απέναντι στην Αριστερά που ξεκινάει από πολύ παλιά και από την οποία κάποια στιγμή πρέπει να απαλλαγούμε. Είναι σαν τις παιδικές αρρώστιες. Φοβούνται να καταργήσουν το άσυλο και νομικά, γιατί θα βγουν όλοι στον δρόμο... Μα το άσυλο έχει καταργηθεί εκ των πραγμάτων. Οταν μπαίνουν μέσα και δεν αφήνουν το Πολυτεχνείο να λειτουργήσει.

Μαρία Κατσουνάκη, Καθημερινή, 18/01/2009

Για την ελληνική κατάσταση.

Ποτέ, άλλωστε, δεν έπεσε μια κυβέρνηση από τα σκάνδαλα. Άλλοι λόγοι τις ρίχνουν σιγά σιγά. Εξάλλου οι μισοί Έλληνες και το κράτος κλέβουν τους άλλους μισούς. Δεν είναι θέματα προς απάντηση όλα αυτά. Εκείνο που μπορώ να πω είναι πως λύση δεν είναι το να σπάει κάποιος βιτρίνες. Πιστεύω στην ψήφο. Δεν τη θεωρώ μικρό όπλο. Είναι όμως πολύ δύσκολο να είναι κάποιος πολίτης. Απαιτεί ελευθερία στο μυαλό, σκέψη, κρίση. Το παλιό ρητό που λέει «η Δημοκρατία χρειάζεται δημοκράτες» είναι πάντα επίκαιρο. Πάντως ό,τι κι αν λέγεται, χούντα δεν έχουμε.

Mαίρη Αδαμοπούλου, 27/11/2008

Για την πρωτοπορία.

Η πρωτοπορία δεν λειτουργεί επ' άπειρον, κάποτε τελειώνει. Δεν παλιώνουν μόνο τα έργα αλλά και εμείς. Για να ανήκει κάποιος στην πρωτοπορία πρέπει να επιδιώκει να κάνει πράγματα που δεν έχουν ξαναγίνει. Oχι όμως για να είναι στην πρωτοπορία αλλά γιατί εκεί τον πάει η δουλειά του. Ορισμένες φορές βέβαια, δημιουργείς πράγματα που σε κατατάσσουν στην πρωτοπορία, αλλά αυτό δεν κρατάει πολύ. Η πρωτοπορία ήταν πάντα κάτι σχετικό. Ο καλλιτέχνης με τα χρόνια ολοκληρώνεται, ωριμάζει, το έργο του διαφοροποιείται. H πρωτοπορία πρέπει να έρχεται σε αντίθεση, να συγκρούεται για να έχει λόγο ύπαρξης.

Πέγκυ Kουνενάκη, Kαθημερινή 25/05/03

Για τον Γιάννη Τσαρούχη

«Ο Τσαρούχης είναι ένας πολύ μεγάλος ζωγράφος. Είναι ένας ζωγράφος στον οποίο μπορεί να δει κανείς τη διάκριση που υπάρχει μεταξύ ζωγραφικής και τέχνης. Ο Τσαρούχης έκανε τέχνη. Ακόμα, όλα αυτά που έγραψε τα θεωρώ πολύ σημαντικά, ήταν εξαιρετικά οξυδερκής παρατηρητής της καθημερινότητας κι αυτό έχει περάσει στο έργο του. Αν και όλη η συζήτηση περί ελληνικότητας δεν με αφορά καθόλου, σας λέω πως ο Τσαρούχης ήταν ένας κατεξοχήν Έλληνας ζωγράφος, ένας καλλιτέχνης που διερεύνησε την ελληνικότητα και ως θέμα αλλά και ως τεχνική».

Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, LifO, 17/12/2009

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.