15ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

15ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας Facebook Twitter
0

Για δεκαπέντε χρόνια η παραλιακή πόλη της Καλαμάτας φιλοξενεί και παρουσιάζει τον ανθό της καλλιτεχνικής δημιουργίας στον τομέα του χορού παγκοσμίως. Η φετινή χρονιά δεν υστερεί από πλευράς περιεχομένου. Αντιθέτως η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κ. Βίκυ Μαραγκοπούλου μαζί με την ομάδα της σχεδίασαν ένα πρόγραμμα που θα δώσει έντονο στίγμα και θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των φίλων του χορού, που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν σε μια από τις ωραιότερες πόλεις στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστικά του φετινού προγραμματισμού είναι ο πολυδιάστατος χαρακτήρας του και η εξάπλωσή του προς κάθε κατεύθυνση του σύγχρονου χορού: από τη χορογραφία της παρτιτούρας μέχρι την επίδραση του θεάτρου και του τσίρκου, από το μινιμαλισμό μέχρι την «μπαρόκ» ανάδειξη των δυνατοτήτων του ανθρώπινου σώματος, και από την ομαδική χορογραφία ακριβείας μέχρι την περφόρμανς. Φέτος, το πρόγραμμα περιλαμβάνει έντεκα σχήματα και δημιουργούς από διαφορετικές χώρες που θα παρουσιάσουν δώδεκα παραγωγές σε είκοσι συνολικά παραστάσεις, προσφέροντας ένα πλούσιο και ενημερωμένο πρόγραμμα.

Δύο παραστάσεις που έγραψαν ιστορία και που πρωτοεμφανίστηκαν στην Καλαμάτα δεκαπέντε χρόνια πριν έρχονται ξανά για το νέο κοινό του φεστιβάλ αλλά και για όλους όσοι θέλουν να επανεκτιμήσουν τα συγκεκριμένα έργα. Αυτά είναι το Self Unfinished του Ξαβιέ Λε Ρουά, μια παράσταση κι ένας από τους χορογράφους που ανέτρεψαν κάθε δεδομένο στο σύγχρονο χορό, και το Le Salon των Peeping Tom, που θα παρουσιαστεί μαζί με τη νέα τους δημιουργία, το Le Sous Sol, δίνοντας πιο ολοκληρωμένα το στίγμα μιας σημαντικής τριλογίας της βελγικής σκηνής.

Η γαλλική χορευτική σκηνή εκπροσωπείται από τέσσερις δημιουργούς: δύο από τους «ακρογωνιαίους λίθους» της, τη Ματίλντ Μονιέ και τον Ζοζέφ Νατζ, τον διεθνούς φήμης Ξαβιέ Λε Ρουά και την Έα Σόλα, δημιουργό με καταβολές από το σωματικό θέατρο και την Ασία.

Γεωγραφικά το φεστιβάλ κινείται φέτος προς την κατεύθυνση της Ασίας. Αναδεικνύονται τρία διαφορετικά πρόσωπα αυτής της γηραιάς ηπείρου με την παρουσία ενός από τους μεγαλύτερους Ιάπωνες χορογράφους (Σαμπούρο Τεσιγκαουάρα), μιας Γαλλοβιετναμέζας περφόρμερ και χορογράφου με έντονο προσωπικό στίγμα, που είναι φορέας μιας μακραίωνης κινητικής κληρονομιάς (Έα Σόλα), και μιας νεανικής ομάδας από το Ιράκ (Iraqis Bodies), με έντονα βιώματα από την ταραγμένη περιοχή της Μέσης Ανατολής, την οποία θα παρακολουθήσουμε στα πρώτα της βήματα.

Μια ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στους δύο Έλληνες δημιουργούς που φιλοξενεί φέτος το φεστιβάλ. Ανήσυχα πνεύματα σε διαρκή περιπέτεια αναζήτησης, o Αντώνης Φωνιαδάκης και η Κατερίνα Παπαγεωργίου έχουν κοινό χαρακτηριστικό ότι ξεκίνησαν από το νεοκλασικό χορό για να διαμορφώσουν μέσα από την πορεία τους το προσωπικό τους χορογραφικό ιδίωμα, σε απόλυτο διάλογο με το διεθνές γίγνεσθαι. Σε διαφορετική στιγμή της καριέρας του ο καθένας, εργάζονται στο διεθνή χώρο.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ